Lazarus Dream: "Lifeline’’

05/06/2022

Κατηγορία: Κριτικές

1515

Δεύτερη δισκογραφική δουλειά για τους Γερμανούς Lazarus Dream που τιτλοφορείται "Lifeline’’ που έχουν ως πυρήνα τον τραγουδιστή Carsten "Lizard" Schulz (Domain, Evidence One, Devoid) και τον κιθαρίστα Markus Pfeffer με προϋπηρεσία στους Barnabas Sky και Winterland.

 

Oι επιρροές τους, που είναι εμφανέστατες και σε αυτό το άλμπουμ περιλαμβάνουν ονόματα όπως Dokken, Queensryche, Winger και Tyketto μεταξύ άλλων. Σαφέστατα υπηρετούν το είδος της μελωδικής ροκ όπως την γνωρίζουμε και αγαπάμε προσθέτοντας όμως και αρκετά metal στοιχεία.
Σύμφωνα με τον ιδιοφυή και χαρισματικό πολυοργανίστα Pfeffer η ιστορία της δημιουργίας του συγκροτήματος πάει πολύ πίσω στο 1999, οπότε αρχικά ιδρύσαν το σχήμα μαζί με τον Schulz, σύντομα όμως ακολούθησαν ο καθένας τον δικό του δρόμο για να φτάσουμε στο 2020, όπου εν μέσω πανδημίας, κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο άλμπουμ τους με τίτλο "Alive’’. 
To εγχείρημα εκείνο είχε πάρει πολύ καλές κριτικές και έθετε τις βάσεις για μια πολύ καλή πορεία στο είδος της μελωδικής ροκ.
Να σημειωθεί ότι μια σειρά από εξαίρετους μουσικούς παρελαύνουν ως guest στο άλμπουμ.
Αναφέρουμε ενδεικτικά τους πιο  καταξιωμένους από αυτούς Derek Sherinian (Dreamtheater, Billy Idol), τον Μarkus Kullman (Glen Hughes, Voodoo Circle) και Joris Guilbaud (Devoid/Heartline), μεταξύ άλλων.
Το παραδοσιακό μελωδικό hard rock, όπως όλοι εμείς το έχουμε λατρέψει, και γενικότερα αυτό το '80s Rock feel κυριαρχούν στο άλμπουμ με τα περισσότερα από τα 14 τραγούδια του να είναι ιδιαιτέρως καλογραμμένα και όμορφα δοσμένα στο τελικό τους αποτέλεσμα.
Kαταιγιστικό, επιθετικό και επικό το ξεκίνημα με το διάρκειας 6 λεπτών "Dead End Symphony’’ το οποίο διαθέτει αρκετά στοιχεία progressive και power metal.
Σε πιο classic rock metal ρυθμούς  κινείται το "Don’t Look Down’’ με τα φωνητικά στο ρεφρέν να αγγίζουν το απόλυτο.
Τα επιβλητικά riff, δίνουν τον ρυθμό στο "Mind Like A Windmill’’, o Schulz τραγουδάει με όλη του την ψυχή και ο Pfeffer στην κιθάρα τα δίνει όλα. Αναμφίβολα ένα τραγούδι που "ανάβει τα αίματα’’.
Επικό σκανδιναβικό metal είναι το "Freedom’’ με ορισμένα prog στοιχεία που μας "πάνε’’ στους Dream Theater, θορυβώδες μεν, ελκυστικό ως τραγούδι δε.



Το "Overdose Of Paradise’’ χωρίς να το βρίσκω κακό, ίσως να είναι υπερβολικά "σαματατζίδικο’’ και κουραστικό, αλλά αυτό αποτελεί ταπεινή προσωπική άποψη.
Μου άρεσε πολύ το intro στο "Your Voice Inside My Head’’ ίσως το πρώτο καθαρό progressive track του άλμπουμ.
Στο "Love Without Net’’ έρχεται η ώρα να χαμηλώσουν οι τόνοι, ένα άκουσμα αξιοπρεπές, χωρίς να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.
Με το "Crack The Hourglass’’ επιστρέφουμε στα επιβλητικά μελωδικά metal riff που συνδυάζονται με εντυπωσιακά φωνητικά.
Σκληραίνει αρκετά ο ήχος στο αποκαλυπτικό "Save Our Souls’’, του οποίου η μόνη μελωδικότητα βρίσκεται στα φωνητικά και στον ρυθμό του ρεφρέν.
Σε υψηλό βαρομετρικό σκληρού rock και metal κινείται και το "Modern Lies’’ .
Eνώ στο "Still Running’’ έχουμε επαναφορά στον progressive ήχο με αρκετά ενδιαφέρον ρυθμό.
Πολύ σκληρό και το ‘’Lonely Is The Night’’ με riff που αγγίζουν τα όρια του thrash και εύστοχη χρήση της κιθάρας και των πλήκτρων.
Το άλμπουμ κλείνει με δύο τραγούδια που περιλαμβάνονται στη CD εκδοχή του, τα "Surrounded By Strangers’’ και "I Engineer’’ με το δεύτερο πάντως να με κερδίζει με το δυνατό ρυθμό , την ερμηνεία και τη μελωδικότητά του.
Η artwork δουλειά ανήκει στον Stan W. Decker (Blue Oyster Cult, Masterplan) και το mastering ανέλαβε ο Rolf Munkes (Empire Studios).
Kαλή ακρόαση σε όλες-όλους!
 
Δημήτρης Πολίτης