Οι εξομολογήσεις και τα θαύματα των Kansas
Πέμπτη

6Αύγ

Οι εξομολογήσεις και τα θαύματα των Kansas

Δημοσιεύθηκε από:

06/08/2015

Κατηγορία: Rock this Time

8379
Ο συνδυασμός του λεγόμενου progressive και hard rock στοιχείου πάντα γοήτευε τους ακροατές και όταν μάλιστα υπήρχε και ένα θεϊκό μουσικό όργανο να συμπληρώνει αυτό τον μαγικό πάντρεμα όπως είναι το βιολί, τότε τα πράματα γίνονται σίγουρα συναρπαστικά.
Το συγκρότημα που το πέτυχε ήταν οι KANSAS, οι οποίοι  ξεκίνησαν την καριέρα τους αρχές της δεκαετίας του '70 με το όνομα "White Clover" από την πόλη Topeka και αποτελείτο από τους Steve Walsh (φωνή, πλήκτρα), Kerry Livgren (κιθάρα, πλήκτρα), Richard Williams (κιθάρα), Robby Steinhardt (βιολί, φωνητικά), Dave Hope (μπάσο) και Phil Ehart στα ντραμς.
 Το 1974 ο Don Kirshner παραγωγός της τηλεόρασης και διευθυντής δισκογραφικής εταιρίας άκουσε ένα demo με έξι τραγούδια- που είχε στοιχίσει 300 δολλάρια - και εντυπωσιάστηκε από την προοδευτική και πολύπλοκη μουσική των KANSAS με αποτέλεσμα να τους υπογράψει συμβόλαιο και να κυκλοφορήσουν την ίδια χρονιά το παρθενικό τους άλμπουμ.

Ο δίσκος πούλησε σχετικά καλά (100 χιλιάδες αντίτυπα) και το υπέροχο τραγούδι "Journey from Mariabronn" απέδειξε την συνθετική ικανότητα του γκρουπ το οποίο το παίζουν μέχρι και σήμερα. Το τραγούδι στιχουργικά είναι επηρεασμένο από το περίφημο βιβλίο του γερμανού λογοτέχνη Έρμαν Έσσε με τίτλο «Νάρκισσος και Χρυσόστομος». Στο εν λόγω δίσκο υπάρχει και μία διασκευή έκπληξη στο τραγούδι "Bringing It Back"  του J.J Cale.

Ακολουθεί την επόμενη χρονιά το καταπληκτικό άλμπουμ "Song for America" και το γκρουπ καταφέρνει να κερδίσει αρκετούς νέους οπαδούς στην Ευρώπη ενώ το παίξιμο του R. Steinhardt στο βιολί (αλλά και η ερμηνεία του) έχει κλέψει τις καρδιές των φίλων της ροκ μουσικής.

Το ομώνυμο τραγούδι, του άλμπουμ αλλά και το υπέροχο "Incomudro-Hymn to the Atman" ξεχωρίζουν από τον δίσκο που έφτασε ως στο Νο 57- στα αμερικάνικα τσαρτς- και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 250 χιλιάδες. Επίσης το δυναμικό “Down The Road” αναδεικνύει τον πολύπλευρο ροκ ταλέντο της μπάντας αφού ανακατεύονται southern, boogie και hard rock ρυθμοί ενώ η απίστευτη απόδοση του βιολονίστα Robby Steinhardt δίνει το αιώνιο στίγμα του γκρουπ.
Την ίδια χρονιά κυκλοφορούν το "MASQUE" όπου το εξώφυλλο του δίσκου είναι ένα καταπληκτικό έργο τέχνης του μεσαίωνα (σχεδιασμένο από τον ιταλό Giuseppe Arcimboldo) και φιλοξενείται στο μουσείο της Βιέννης.

Το άλμπουμ είναι αρκετά progressive με σκοτεινές μελωδίες και δύσκολες ενορχηστρώσεις και το τραγούδι "Icarus-Borne on Wings of Steel" δείχνει ποικιλότροπα, τον prog-rock  χαρακτήρα του δίσκου. To τραγούδι "Mysteries and Mayhem"  αναδεικνύει  το  αστείρευτο συνθετικό ταλέντο των  Livgren και Walsh ενώ η καλοδουλεμένη  παραγωγή του Jeff Glixman συνεχίζει να δίνει μεγάλη ποιότητα στο συγκρότημα.

Το 1976, είναι η χρονιά των KANSAS που τους καθιερώνει για τα καλά στη παγκόσμια ροκ κοινότητα και ο λόγος είναι ότι κυκλοφορούν το εξαιρετικό "Leftoverture".
Το φοβερό σινγκλ "Carry On Wayward Son" σκαρφαλώνει ως το Νο 11 των καταλόγων επιτυχιών το οποίο όμως παραλίγο να μην μπει στο δίσκο αφού γράφτηκε την τελευταία μέρα των ηχογραφήσεων. Οι πωλήσεις ξεπερνούν εκείνη την περίοδο το ένα εκατομμύριο αντίτυπα (σήμερα ξεπερνά τα πέντε), οι συναυλίες που ακολουθούν απογειώνουν τους KANSAS και οι φίλοι του progressive rock περηφανεύονται δικαίως για το συνθετικό μεγαλείο του γκρουπ.

Ο χαρακτηριστικός ήχος του βιολιού γοητεύει όλο και περισσότερο κόσμο και τραγούδια σαν τα "The Wall", "Magnum Opus" και "Miracles Out of Nowhere" έχουν μείνει κλασικά.
Το 1977 το γκρουπ πιεσμένο από τις απαιτήσεις των οπαδών για ένα ακόμη αριστούργημα κυκλοφορούν το εξαίσιο "Point of no Return" όπου περιέχει την μεγάλη και πολυπλατινένια τους επιτυχία "Dust in the Wind". Το κομμάτι είναι εμπνευσμένο από ένα ινδιάνικο ποίημα ενώ και αυτό το τραγούδι που τους έκανε διάσημους παραλίγο να μην μπει στο δίσκο.
Το άλμπουμ πούλησε περίφημα (2 εκατομμύρια αντίτυπα) άγγιξε την κορυφή στα τσαρτς (Νο 4) και το συνθετικό δίδυμο Walsh-Livgren συνεχίζει να δημιουργεί μικρά θαύματα με τραγούδια όπως τα "Paradox", "Potrait", "Nobodys Home" και φυσικά το ομότιτλο του δίσκου.
Η κυκλοφορία του τρομερού live δίσκου "Two for the Show" τον Οκτώβριο του 1978, επιβεβαίωσε την ανοδική πορεία των KANSAS όπου αναδεικνύεται για άλλη μια φορά το επιβλητικό και ανεξάνλητο περφεξιονιστικό αλλά όχι κουραστικό παίξιμο των μελών του γκρουπ.
Όμως τα πρώτα σύννεφα στις σχέσεις της μπάντας είχαν κάνει την εμφάνιση τους ειδικά ανάμεσα στους βασικούς συνθέτες ενώ ο S. Walsh συμμετείχε εκείνο το διάστημα στον προσωπικό δίσκο του κιθαρίστα των Genesis, Steve Hackett (Please Don't Go).
Το 1979 ηχογραφούν το "Monolith" και το αποτέλεσμα δεν είναι στα επίπεδα των προηγούμενων άλμπουμ όμως τους χάρισε την πρώτη τους τουρνέ στην Ιαπωνία και ευτυχώς οι οπαδοί συνεχίζουν να αυξάνονται και ο δίσκος να γίνεται πλατινένιος.
Στο συγκεκριμένο δίσκο υπάρχουν έντονες στιχουργικές αναφορές στους ινδιάνους της Αμερικής κάτι που φαίνεται και στο εξώφυλλο του άλμπουμ. Τραγούδια που ξεχωρίζουν είναι ταOn The Other Side" , "People Of The South Wind", "Away From You"  και "Reason To Be."
Την επόμενη χρονιά τόσο ο K.Livgren όσο και ο S.Walsh κυκλοφορούν τα προσωπικά τους άλμπουμ με τον πρώτο να φορμάρει τους AD (με ιδιαίτερες χριστιανικές αναφορές) και το δεύτερο να τον ακολουθεί με τους STREETS όπου ηχογράφησαν δύο περίφημους δίσκους αλλά και να κυκλοφορεί και το παρθενικό σόλο άλμπουμ με τίτλο “Schemer-Dreamer”.

Με τους AD o Kerry Livgren κυκλοφόρησε αρκετά άλμπουμ όπου μάλιστα συμμετέχει και ο σπουδαίος R.J Dio  (στο Seeds of Change του 1980) ενώ την δεκαετία του 2000 δημιούργησε τους Proto-Kaw

Το 1980 βρίσκει τους KANSAS να κυκλοφορούν τον έβδομο στούντιο δίσκο τους και  τελευταίο την αυθεντική σύνθεσή τους. Το άλμπουμ ονομάζεται "Audio Visions" και έχει αρκετή εμπορική διάθεση με το "Hold On" να ξεχωρίζει.


Στη συνέχεια το 1982 κυκλοφορούν το "Vinnyl Confessions" ένα άλμπουμ που διχάζει τους οπαδούς του γκρουπ ενώ την θέση του αποχωρήσαντα Walsh την κάλυψε ο ταλαντούχος τραγουδιστής και κημπορντίστας John Elefante.
Ο ήχος του συγκροτήματος δεν είναι πια τόσο πολύπλοκος με εμφανή τα AOR στοιχεία να κυριαρχούν ειδικά στα τραγούδια "Play the Game Tonight" και "Chasing the Shadows" ενώ οι στιχουργικές χριστιανικές αναφορές κάνουν αισθητή την εμφάνιση τους. Η κρυφή έκπληξη του δίσκου είναι η συμμετοχή στα δεύτερα φωνητικά του ντράμερ των Queen, Roger Taylor!
Την επόμενη χρονιά κυκλοφορούν το μέτριο "Drastic Measures" (ξεχωρίζει το τραγούδι Fight Fire with Fire) όπου δεν παίζει ο βιολονίστας και τραγουδιστής R. Steinhardt, ο άνθρωπος δηλαδή που είχε βοηθήσει με την δεξιοτεχνία του να κάνει τους Kansas μοναδικούς στο χώρο της προοδευτικής ροκ μουσικής.

Το 1986 και μετά από μια προσωρινή διάλυση του γκρουπ αλλάζουν εταιρία και ηχογραφούν το συμπαθητικό "Power" χωρίς τον K. Livgren και τον D.Hope και στην θέση τους να έχουν προσλάβει τον καταπληκτικό κιθαρίστα Steve Morse (Dixie Dregs και μετέπειτα Deep Purple) και τον μπασίστα Billy Greer ενώ επιστρέφει στους Kansas σε ηγετικό ρόλο ξανά, ο Steve Walsh. Το τραγούδι που κάνει θετική εντύπωση από το "Power" είναι δικαιολογημένα το "Silhouettes in Disguise" και αρνητική το απαράδεκτο "All I Wanted".

Το 1988 κυκλοφορούν το αδιάφορο "In The Spirit of Things" σε παραγωγή του διάσημου Bob Erzin και παρά το καλό promotion και τη βοήθεια του MTV το άλμπουμ απογοητεύει εμπορικά και το 1992 βγαίνει στην αγορά το "Live at the Whiskey" για να καλύψει την αποτυχία.
Μετά από τρία χρόνια κυκλοφορούν το "Freak of the Nature" όπου το βιολί επιστρέφει στις συνθέσεις της μπάντας με τον βιρτουόζο David Ragsdale μαζί με τον παραγωγό που τους έκανε διάσημους τον Jeff Glixman αλλά το άλμπουμ είναι αδύναμο και άνευρο.
Όμως οι KANSAS το 1998 μας χάρισαν ανεπανάληπτες στιγμές (αφού πρώτα επέστρεψε ο R. Steinhardt) και ηχογράφησαν με την "London Symphony Orchestra" όλες τις μεγάλες επιτυχίες τους ενώ έκαναν μια φοβερή διασκευή στο "Eleanor Rigby" των Beatles και επανήλθαν με αυτό τον τρόπο δυναμικά στην επικαιρότητα. Στο συγκεκριμένο άλμπουμ υπάρχουν και τέσσερα νέα κομμάτια τα “In Your Eyes”, “The Sky Is Falling”, “Need to Know,”  και το  instrumental, “Preamble.”

Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και το τρίτο επίσημο live της μπάντας με τίτλο “King Biscuit Flower Hour Presents (επανακυκλοφόρησε και με τον τίτλο Greatest Hits Live Kansas) ηχογραφημένο το 1989 στο Tower Theater της Philadelphia, Pennsylvania και δεν περιλαμβάνει τη διασκευή στο "Born To Be Wild" των Steppenwolf που έπαιξαν σε εκείνο το σόου.
Το 2000 σηματοδοτήθηκε από την επιστροφή του K. Livgren (υπογράφει όλες τις συνθέσεις και την παραγωγή του δίσκου) και του Dave Hope  δηλαδή της αρχικής σύνθεσης  της  μπάντας και συνοδεύτηκε με την κυκλοφορία ενός πανέμορφου άλμπουμ με τίτλο "Somewhere to Elsewhere".
Οσοι έχουν ακούσει την μελωδία του "Byzantium" θα καταλάβουν γιατί οι KANSAS είναι οι αληθινοί γίγαντες του progressive rock.
Τα τελευταία χρόνια η μπάντα περιοδεύει συνεχώς σε πολιτείες της Αμερικής και παίζει σε διάφορα μεγάλα φεστιβάλ ενώ έχει  κυκλοφορήσει μόνο συλλογές ή ζωντανά ηχογραφημένους δίσκους με προτεινόμενα το “Device, Voice, Drums” του 2002, το οποίο κυκλοφορεί και σε dvd έκδοση που οφείλεται να δείτε άμεσα όσοι ακόμη δεν το έχετε πράξει. Επίσης αξιόλογο είναι και το live/dvd με τίτλο There's Know Place Like Home ηχογραφημένο και βιντεοσκοπημένο στην πόλη τους (Topeka/Kansas) το Φεβρουάριο του 2009  μαζί με την Washburn University Symphony Orchestra.
Τα επόμενα χρόνια έρχονται μερικές σημαντικές αλλαγές στο ιστορικό γκρουπ με κυριότερη εκείνη του Steve Walsh που δήλωσε το καλοκαίρι του 2014 ότι αποχωρεί από την ενεργό δράση και την θέση του αναλαμβάνει ο Ronnie Platt (και στα πλήκτρα ο David Manion) ενώ ήδη τη προηγούμενη δεκαετία έχει κυκλοφορήσει τα ενδιαφέροντα σόλο άλμπουμ  "Glossolalia" και "Shadowman". Επίσης στο βιολί που είναι το σήμα κατατεθέν του συγκροτήματος τη θέση του σπουδαίου
Robby Steinhardt έχει πάρει ο David Ragsdale.
Οι Kansas επανήλθαν δισκογραφικά το 2016 με νέο στούντιο άλμπουμ που είχε τον τίτλο "The Prelude Implicit" και οι αξιοπρεπείς συνθέσεις του θυμίζουν αρκετά τον χαρακτηριστικό ήχο της μπάντας.

Απαραίτητο οδηγός για όσους αγαπούν το μεγάλο αυτό συγκρότημα είναι  και το θαυμάσιο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2015 για την ιστορία της μπάντας με τίτλο “Miracles Out of Nowhere”.

Στούντιο άλμπουμ
  • Kansas (1974)
  • Song for America (1975)
  • Masque (1975)
  • Leftoverture (1976)
  • Point of Know Return (1977)
  • Monolith (1979)
  • Audio-Visions (1980)
  • Vinyl Confessions (1982)
  • Drastic Measures (1983)
  • Power (1986)
  • In the Spirit of Things (1988)
  • Freaks of Nature (1995)
  • Always Never the Same (1998)
  • Somewhere to Elsewhere (2000)
  • The Prelude Implicit (2016)

Φώτης Μελέτης

 

 
 

// Live Favorites

// Rocktime Songs