Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/rocktime/public_html/includes/functions/func_create_article_views.php on line 9

Warning: mysql_free_result() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/rocktime/public_html/includes/functions/func_create_article_views.php on line 21
Jethro Tull: Ο Ian Anderson εξομολογείται... | Rocktime - Rock web portal
Jethro Tull: Ο Ian Anderson εξομολογείται...
Τρίτη

10Νοέ

Jethro Tull: Ο Ian Anderson εξομολογείται...

Δημοσιεύθηκε από:

10/11/2015

Κατηγορία: Συνεντεύξεις

3366
Ο Ian Anderson, έχει σωστά τοποθετεί να διευθύνει και να αναφέρεται ως "Jethro Tull" τις περισσότερες φορές από ό, τι ο πραγματικός περίφημος "Jethro Tull", είχε συνολικά τύχει τέτοιας αναγνώρισης όσο ήταν ζωντανός!
Ο Ian σίγουρα αναγνωρίζεται πιο συχνά! Ο ένας ήταν ο «ιδρυτής» και ο άλλος ο φλαουτίστας. Ο ένας είναι στα βιβλία της ιστορίας, ενώ ο άλλος έχει επανειλημμένα αρνηθεί την είσοδο στο Rock and Roll Hall of Fame. Και οι δύο, όμως, συνδέονται λόγω της απόφασης του manager  της μπάντας να λέγονται "Jethro Tull".
Η επερχόμενη περιοδεία από τον καλλιτέχνη Ian Anderson και ευρύτερα γνωστό ως μέλος των Jethro Tull θα ξεκινήσει μια περιοδεία, όπου το κυρίως θέμα θα είναι ο Jethro Tull. Η περιοδεία θα πει την ιστορία του Jethro Tull σαν να ήταν ας πούμε ζωντανός στο μέλλον του σήμερα. Η ιστορία θα ξετυλίγεται μέσα από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του συγκροτήματος Jethro Tull. Ακούγεται λίγο μπέρδεμα; Φαντάζει κάπως ακαταλαβίστικο; Λοιπόν, μην έχετε κανέναν φόβο, καθώς  στη συνέντευξη παρακάτω ο απολαυστικός και πολυλογάς Ian Anderson εξηγεί τα πάντα!

-Η τελευταία φορά που μιλήσαμε, Ian, συζητήσαμε την πραγματική ζωή του  Jethro Tull και πώς αισθανόσαστε ένοχοι για τη κλοπή ταυτότητας (αναφερόμενος στη σύγχυση σχετικά με το όνομα της μπάντας που ανήκει σε πραγματικό πρόσωπο). Όταν είδα αυτό το δελτίο τύπου, χαμογέλασα.
Ian: Κάνω ό, τι μπορώ, για να κάνω το κλασικό ρεπερτόριο των Jethro Tull όσο το δυνατόν πιο διασκεδαστικό και να του δώσω κάποιο πλαίσιο που το καθιστά όχι μόνο άρτιο όσον αφορά τη παραγωγή και το πώς ακούγεται στο στούντιο, αλλά και με την εκτέλεση κάθε νύχτα να αποδίδω επίσης φόρο τιμής στους original Jethro Tull.
Φυσικά, , έχω κάνει κάτι λίγο «άτακτο»  όσον αφορά την ιστορικά πραγματική ζωή του και την ερμηνεία ή τη μέλλουσα ζωή να το πούμε έτσι, αν φανταστείς ότι ο Jethro Tull, ο αγρότης, θα μπορούσε να εμπλακεί αν είχε γεννηθεί πριν από τριάντα χρόνια και όχι κάπου στο 1700 όπου γεννήθηκε (αναφέρεται στον άνθρωπο με το όνομα Jethro Tull).

-Σε ποιο σημείο στην καριέρα σου έγινες περίεργος ως προς το ποιος ήταν αυτός ο πραγματικό χαρακτήρας Jethro Tull;
 Ian: Θα απέφευγα να μαθαίνατε γι 'αυτό. Ήταν λίγο δύσκολο, όπως ήταν ο manager μας, εκείνη την εποχή, που μας έδωσε το όνομά μας. Δεν ήμουν ένας μελετητής της ιστορίας, έτσι δεν ήξερα ότι ήταν ένας πραγματικός άνθρωπος. Νόμιζα ότι ήταν ένα όνομα που είχε εφεύρει. Όταν έμαθα μερικές εβδομάδες αργότερα ότι το όνομα ήταν ιστορικού χαρακτήρα εγώ απλά δεν ήθελα να ξέρω για αυτό. Το άφησα να σβήσει για μεγάλο διάστημα. Νομίζω ότι κάποιος μου έδωσε κάποτε ένα αντίγραφο, ένα ανατυπωμένο αντίγραφο, του βιβλίου του "Horse-Hoeing Husbandry". Το κοίταξα, αλλά δεν έδωσα μεγάλη προσοχή. Το βρήκα λίγο αδέξιο και ενοχλητικό να ταυτιζόμαστε με αυτόν τον χαρακτήρα. Αρκετό καιρό αργότερο του έριξα μια ματιά. Μπορεί να έχουμε μπει καλά, στην εποχή του διαδικτύου, όμως σε εκείνο το σημείο, ήταν όταν μπόρεσα να αποκτήσω πρόσβαση σε πληροφορίες για το άτομό του. Πιο πρόσφατα, στην πραγματικότητα ήταν το περασμένο καλοκαίρι, το διάβασα ξανά και έμεινα έκπληκτος με την ζωή του. Έτσι μου ήρθε αυτή η ιδέα, το να δημιουργήσω την ιστορία του μέσα από την ιστορία μας.
Έπρεπε να ανατρέξω στο σύνολο του ρεπερτορίου των τραγουδιών των Jethro Tull και να διαπιστώσω, με μεγάλη μου έκπληξη, ότι πολλά από τα τραγούδια ήταν ευκολοπροσάρμοστα, ή απλά χρειάζονταν μια μικρή κάμψη για να χωρέσει πιο εύκολα η ιστορία της ζωής του, χωρίς να γίνουν πολλές αλλαγές.  Μερικές είναι λέξη προς λέξη, σημείωση προς σημείωση, με τον τρόπο που είχαν αρχικά καταγραφεί. Αλλού χρειάστηκαν να αλλάξουν μερικές αντωνυμίες για να δώσουν στον χαρακτήρα την ευκαιρία να πει "εγώ" αντί του "ο" ή "αυτή." Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια διαφορετική γραμμή, ή μια διαφορετική χορωδία, ή ακόμα και ένα διαφορετικό στίχο, όπως στο "Heavy Horses" όπου προστέθηκαν για να δώσουν θέση στην αφήγηση του Jethro Tull που ελαφρά προτείνω στο μέλλον από τώρα. Όταν κάθισα να δουλέψω στα σοβαρά δεν έπασχα ούτε από το φραγμό του συγγραφέα, ή οποιαδήποτε αίσθηση εφευρετικότητας. Ήταν μια αρκετά θετική και μεθοδική εργασία πού έγραψα πέντε νέα τραγούδια για να συμπληρώσω την αφήγηση με έναν τρόπο που θα μπορούσε να του δώσει περισσότερο νόημα.


-Πότε αποφάσισες ότι θα το έκανες αυτό πραγματικότητα;
Ian: Καθόμουν σε ένα αυτοκίνητο, νομίζω ότι ήταν είτε στη Γερμανία είτε στην Ιταλία, πραγματικά δεν μπορώ να θυμηθώ πού. Καθόμουν σε ένα αυτοκίνητο και είχα σύντομη πρόσβαση στο Internet και έψαχνα τον Jethro Tull και συγκρίσεις και έκανα αντιγραφή και επικόλληση, από δύο, ή τρεις, διαφορετικές πηγές, τα στοιχεία από την ιστορία της ζωής του μόνο και μόνο για να μπει στο δικό μου το κεφάλι ποιος ακριβώς ήταν και τι έκανε. Όπως είπα, είχα διαβάσει πριν για αυτόν, αλλά δεν έδωσα μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες. Σκέφτηκα, «Θα βγάλω άκρη με αυτό».
Υποθέτω ότι ήταν σχεδόν αμέσως ότι έσκασαν στο κεφάλι μου τα στοιχεία και τότε γρήγορα κοίταξα τη λίστα όλων των τραγουδιών που έχω γράψει και σκέφτηκα τι θα μπορούσε να πάει πού. Πάνω από μια ώρα μου πήρε να συγκεντρώσω τις σκέψεις. Δεν το έφτασα μακριά σε εκείνο το σημείο, καθώς ήμουν σε περιοδεία κάνοντας μια διαφορετική παράσταση. Δεν ήθελα να θολώσω τα νερά πάρα πολύ με το να ανακατευτώ με άλλο έργο.
Το άφησα μέχρι τις 2 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους. Δυστυχώς, στις μία Ιανουαρίου δεν ήμουν διαθέσιμος για να ξεκινήσει το έργο, όπως μου αρέσει να κάνω στις 9:00am κάθε νέο έτος. Ήμουν απασχολημένος με άλλα θέματα, έτσι στις δύο Ιανουαρίου άρχισα να εργάζομαι σε αυτό. Μια-δυο εβδομάδες αργότερα, είχα προχωρήσει αρκετά. Έκανα μερικά demos από τα νέα τραγούδια για το συγκρότημα και άρχισα την οργάνωση και την οικοδόμηση όλων των νέων στοιχείων. Πήρα τους στίχους και όλες τις πληροφορίες στη μπάντα, έτσι έπρεπε να τα παίξουν με την πάροδο των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου. Τον Μάρτιο, είχαμε αρχίσει να κάνουμε ένα demo της παράστασης, προκειμένου να έχουμε το θεμέλιο για την οικοδόμηση όλου του βίντεο υλικού και για τις εμφανίσεις των καλεσμένων.

-Κρατάτε τις guest εμφανίσεις μυστικές;
Ian: Μπορώ να ους πω ότι δεν θα είναι ο Rod Stewart. Δεν είναι  ο Sting και δεν είναι ο Elvis Presley. Δεν θα υπάρξει ξαφνικό «wow» όταν δείτε ποιούς έχω καλέσει για αυτές τις εμφανίσεις. Δεν ξέρω αυτούς τους ανθρώπους και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να τους το ζητήσω. Αν είναι να ρωτήσετε ανθρώπους σαν αυτούς, τότε δεν θα μιλήσετε ποτέ να μιλήσεις μαζί τους θα μιλήσεις απευθείας με τον manager τους θέλουν ένα εκατομμύριο δολάρια για να συμμετάσχουν. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να το κάνουμε αυτό. Δεν θα πλησιάσω διάσημα πρόσωπα, ή τους manager τους.
Δεν έχω manager. Αν κάποιος μου ζητά να κάνω κάτι σκέφτομαι, "Είμαι απασχολημένος εκείνη την ημέρα; Είναι αυτό το κάτι που θέλω να κάνω; Είναι αυτό μια καλλιτεχνική πρόκληση; Είναι αυτό το κάτι που νομίζω ότι μπορώ να το κάνω καλά; Πρόκειται να είναι ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα; "Έχω πάρει μια απόφαση που βασίζεται σε αυτά τα πράγματα και αν έχω χρόνο να το κάνω, τότε θα το κάνω. Ποτέ δεν ζήτησα χρήματα. Δεν χρειάζομαι χρήματα, ώστε να μπορείτε να υπολογίσετε ότι πολλοί άλλοι διάσημοι άνθρωποι δεν χρειάζονται χρήματα, αλλά οι manager τους, το κάνουν.
Είναι άπληστα γουρούνια.  Δεν μπορείς να πλησιάσεις καν τέτοιους ανθρώπους χωρίς να περάσεις από τον manager τους, εκτός αν τυχαίνει να έχεις email τους, ή το τηλέφωνο του σπιτιού τους. Υπάρχουν άνθρωποι που έχω εργαστεί μαζί τους στο παρελθόν και ήταν πολύ καλοσυνάτοι στο να έρθουν να παίξουμε μαζί για μια φιλανθρωπική οργάνωση ή κάτι τέτοιο.
Όσο και να ήθελα να ζητήσω π.χ. από τον Bruce Dickinson να το κάνουμε,  καθώς έχει κάνει κάτι για μένα στο παρελθόν, ποτέ δεν θα πήγαινα ξανά να ζητήσω από κάποιον κάτι τέτοιο, σαν τεκμήριο για τη γενναιοδωρία τους. Αυτά τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα και έχω απογοητευτεί πολλές φορές στο παρελθόν, προσπαθώντας να επικοινωνήσω με ανθρώπους μόνο για να με αποκρούσουν, οπότε δεν μπαίνω στον κόπο, πραγματικά. Οι άνθρωποι που δουλεύω μαζί όλοι φίλοι που έχω συνεργαστεί στο παρελθόν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Είναι οι άνθρωποι που φέρνουν στο «πάρτυ» οτιδήποτε είναι διασκεδαστικό και αισιόδοξο. Δεν υπάρχουν ήρωες, ή τα αστέρια που συμμετέχουν.

-Πήρατε κάποια καλλιτεχνική άδεια για αυτό. Ορίσατε την ιστορία στο μέλλον. Ήταν για να χωρέσουν τραγούδια όπως το "Aqualung";
Ian: Ήταν να αποφευχθεί με κάθε κόστος η ανάγκη να ντυθούμε με καλσόν και γελοία ρούχα για να κάνουμε μια δραματική περίοδο. Είναι εντάξει αν θέλεις να κάνεις μια ταινία, αλλά χάλια αν ετοιμάσεις μερικές βαλίτσες για να ταξιδέψεις σε όλο τον κόσμο και να κάνεις μια συναυλία.
Έβαλα τον ιστορικό χαρακτήρα στο μέλλον, τον έβαλα δύο αιώνες μετά και αναρωτήθηκα πως θα ήταν αν ήταν ένας γεωργικός καινοτόμος σήμερα. Οι πιθανότητες είναι ότι θα ήταν ένας βιοχημικός που εργάζονται για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς και την κλωνοποίηση και την πάλη με το προσωπικό δίλημμα της ηθικής της βιομηχανίας της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων αντί να δημιουργεί πραγματικά, ουσιαστικά περισσότερο φαγητό σε παγκόσμια βάση, για έναν αυξανόμενο πληθυσμό.  Δηλαδή, να περάσει, την οικοδόμηση μιας επιχείρησης ως επιχειρηματίας και ως επιστήμονας. Αυτός έρχεται αντιμέτωπος με το «Γιατί το κάνω αυτό; Κάνω τους τόνους χρημάτων ταΐζοντας ανθρώπους, αλλά, τελικά, θα πρέπει να το κάνουμε αυτό για πιο ηθικούς και βαθύτερους λόγους από το να κάνουμε πολλά χρήματα». "Στο τέλος όλων, μετά από ορισμένες διακυμάνσεις και σκέψεις, μπορεί να τα πετάξει όλα στο χαντάκι, να πάει πίσω και να ζήσει μια απλή ζωή.
Πείθεται από τη γυναίκα και το παιδί του, ότι ο ρόλος του είναι να χρησιμοποιήσει τη δημιουργικότητα, τόσο ως επιστήμονας, και ως επιχειρηματίας, να προχωρήσει να κάνει το χρέος του και να αναπτύξει νέα μεθοδολογία και νέες πηγές που μπορεί να χρησιμοποιήσει, δεδομένου ότι μπαίνουμε σε αυτό το επικίνδυνο μέρος της αλλαγής του κλίματος, ο υπερπληθυσμός και οι δημογραφικές μεταβολές με τον πληθυσμό, όπου όλοι θα ήθελαν να έχουν ό, τι έχουμε. Δεν θέλουμε να το μοιραστούμε μαζί τους, επειδή είμαστε πολύ άπληστοι στη λεγόμενη Δύση. Μας αρέσουν οι ανέσεις μας, και οι καταψύκτες μας, και τα μηχανοκίνητα οχήματα μας, και ο κλιματισμός μας. Δεν θέλουμε πραγματικά να μειώσουμε τα πρότυπα μας για να δώσουμε ένα πιο δίκαιο μερίδιο στα υπόλοιπα εννέα δισεκατομμύρια ανθρώπων που πρόκειται να είναι στον πλανήτη σε σαράντα ή πενήντα χρόνια».  Δεν είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε εύκολα τα πράγματα για την εξάπλωση των ωφελημάτων αυτών και να αξιοποιήσουμε τους πόρους με δικαιότερο τρόπο. Αυτό είναι κάτι που όλοι πρέπει να παλέψουμε με την συνείδησή μας. Ίσως όχι τόσο εγώ, γιατί είμαι ένας γέρος πια, αλλά οι άνθρωποι στην ηλικία των παιδιών μου ή την ηλικία των εγγονιών μου, έρχονται αντιμέτωποι με ορισμένες δύσκολες αποφάσεις. Η αλλαγή πρέπει να έρθει από μέσα. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να πουν στον κόσμο πόσα παιδιά μπορούν να έχουν, ή πόσα τρόφιμα μπορούν να φάνε. Οι άνθρωποι πρέπει να πάρουν αυτά τα πράγματα για τον εαυτό τους.
Υπάρχει μια αχτίδα ελπίδας. Έχουμε αρχίσει να αναγνωρίζουμε αυτό μέσω μίας απρόθυμης, αλλά σε ορισμένες  περιπτώσεις αυξανόμενη αίσθηση της συνειδητοποίησης της ρύπανσης και την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Συμβαίνει. Είναι συνταρακτικό και υπάρχουν πολλοί "άνθρωποι "εκεί έξω που είναι απλά άπληστοι και δεν θέλουν να παίξουν μπάλα, αλλά βλέπουμε κάποιο φως και υπάρχει περιθώριο για αισιοδοξία, αλλά πρέπει να προχωρήσουμε περαιτέρω.
Οι κοινωνικοί μας, οι πολιτικοί μας, και πάνω απ 'όλα, οι θρησκευτικοί ηγέτες μας έχουν αναλάβει την πρωτοβουλία και είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν ένα νέο και μελλοντικό κόσμο. Ο Πάπας να πει, «Δεν θέλουμε Ρωμαιοκαθολικούς να αναπαράγονται, όπως τα κουνέλια» είναι αυτό που θα περίμενε κανείς να ακούσει από έναν άνδρα ο οποίος ισχυρίζεται ότι δεν έχει παρακολουθήσει τηλεόραση από το 1990 και διαβάζει μόνο μία εφημερίδα για δέκα λεπτά την ημέρα. Θα έλεγα ότι ένας υπεύθυνος  και ουσιαστικός ηγέτης θα πρέπει να διαβάζει δέκα γαμημένες εφημερίδες κάθε μέρα. Νομίζω ότι θα πρέπει να παρακολουθεί το CNN, το Fox News και το BBC και να ανακαλύψει τι στο διάολο συμβαίνει σε αυτόν τον κόσμο και που σκατά οδηγείται.
Έχει κάνει ένα πολύ μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση σε σχέση με τους προηγούμενους Πάπες, αλλά δείχνει ακριβώς πόσο απίστευτα απέχει από τον άνθρωπο που βρίσκεται μέσα στον κόσμο τον οποίο ζει και αυτός,. Αυτός είναι ηθικός ηγέτης για το λαό του, έτσι πρέπει να κάνει κάποια γρήγορη σκέψη, όπως ο ίδιος αντιμετωπίζει πολύ πιο κρίσιμες στιγμές από ό, τι φαίνεται, να είναι πρόθυμος να τις αγκαλιάσει. Είναι ένα μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά, εντάξει, ας σοβαρευτούμε.

-Γράφεις καταπληκτικούς στίχους και οι οπαδοί σας το γνωρίζουμε αυτό. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, είσαι περισσότερο γνωστός για το ότι παίζει φλογέρα παρά ως σχολιαστής στην κοινωνική αλλαγή.
Ian: Νομίζω ότι είναι προφανές ότι σε μερικά τραγούδια έχω πάει προς αυτή την κατεύθυνση ... κυρίως είναι στο άλμπουμ Aqualung σε τραγούδια όπως το "My God" ή "Aqualung", το οποίο είναι ένα τραγούδι για έναν άστεγο και την δοξολογία και το merchandising της θρησκείας. Το "Locomotive Breath" είναι ένα τραγούδι για το ασταμάτητο ανθρώπινο τρένο της ανάπτυξης, ηθικό, δεοντολογικό, από άποψη πληθυσμού, όλα αυτά τα πράγματα έχουν υπαινιχθεί στο "Locomotive Breath", αλλά δεν είναι σαφώς καθορισμένα. Θα ήθελα ίσως να γράψω το τραγούδι σε έναν πιο λεπτομερή και συγκεκριμένο τρόπο, αν το έγραφα σήμερα, αλλά εξυπηρέτησε το σκοπό του. Ήταν προς αποφυγή στο το μέλλον, όπου δεν μπορούμε να πάρουμε από αυτό το τρένο και είναι εκτός ελέγχου. Είναι δική μας κατασκευή, αλλά είμαστε κολλημένοι σε αυτό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το τραγούδι λειτουργεί, και ευχαριστήσω τον Θεό που δούλεψε, δεδομένου ότι αποτελεί σημαντικό μέρος του ρεπερτορίου των Jethro Tull. Αυτό λειτουργεί στο πλαίσιο της Jethro Tull λεγόμενης ροκ όπερα, γι 'αυτό είναι καλό που υπάρχει.
Έχω κάνει τραγούδια όπως αυτό, υποθέτω, το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου, αλλά ο βαθμός στον οποίο οι άνθρωποι τα αναγνωρίζουν πιθανώς κάπως αραιώνεται από τα άλλα τραγούδια που είναι λίγο πιο παιχνιδιάρικα, ανάλαφρα, αισιόδοξα και μόλις λίγο πιο διασκεδαστικά. Αυτό είναι απολύτως σκόπιμο από την πλευρά μου, καθώς προσπαθώ να τα αναμείξω. Δεν θέλω να είμαι ο τύπος που γράφει ακριβώς για καταθλιπτικά πράγματα, ή μιλάει για μάλλον περίεργους ανθρώπους. Θα πρέπει να εξισορροπηθούν αυτά με ένα κομμάτι της διασκέδασης.
Είναι, επίσης, η φύση της εργασίας που θα πρέπει να κάνω από το Σεπτέμβριο και μετά. Έχει ως στόχο να είναι αισιόδοξο και διασκεδαστικό, αλλά τα μηνύματα του, ελπίζω ότι θα προκαλέσουν συζήτηση. Πρόκειται για κάποιες πραγματικά τρομακτικές πραγματικότητες του σήμερα και για το άμεσο μέλλον. Δεν μπορείς ποτέ να αναγκάσεις τους ανθρώπους να δώσουν προσοχή αν απλά βγεις έξω και το παραδόσεις ως πολιτική διαφωνία. Πρέπει να δελεάσεις τους ανθρώπους σε αυτό. Έχεις να παρασύρεις τους ανθρώπους σε αυτό με έναν τρόπο που τους κάνει να χαμογελούν. Έπειτα, ίσως τους κάνει να οργώσουν το μέτωπο σε ό, τι είναι αυτό που τους κάνει να χαμογελάνε.

-Βάζετε το "Farm On the Freeway" στο πρόγραμμα; 
Ian: Ναι, επειδή στον original Jethro Tull, ο πατέρας του πώλησε το οικογενειακό αγρόκτημα. Έχοντας χάσει τα πρωτοτόκια του, γιατί ο μπαμπάς του πούλησε το αγρόκτημα σκέφτηκα ότι ταιριάζει τέλεια. Δεν χρειάζεται καν να αλλάξω τους στίχους σε αυτό. Ήταν τέλειοι.
Το τραγούδι που προηγείται, "Back to the Family" έχει κάποιες γραμμές  που ξαναγράφτηκαν και οι οποίες υπαινίσσονται ότι το σενάριο είναι έτοιμο να ξεδιπλωθεί μετά από έναν νεαρό Jethro, μετά την περιοδεία του στην Ευρώπη, έρχεται στο σπίτι για να μάθει ότι ο πατέρας του πούλησε το οικογενειακό αγρόκτημα. "Farm On the Freeway" ταιριάζει μάλλον αξιοθαύμαστα, εκτός από αυτό βασίζεται σε ένα αμερικανικό σενάριο και όχι αγγλικό. Θα μπορούσα να το αλλάξω σε "Farm on the Highway", αλλά σκέφτηκα ότι θα κολλήσει με το "Αυτοκινητόδρομος".

-Ένα άλλο πράγμα που συμβαίνει είναι η επέτειος ενός κλασικού άλμπουμ Jethro Tull, "Minstrel of the Gallery". Σου αρέσουν αυτά τα επετειακά;
Ian: Είναι μια αγγαρεία, όμως από την άλλη πλευρά, καθώς οι περισσότεροι από τους πιο ένθερμους οπαδούς το ήθελαν, είμαι πολύ χαρούμενος για να γιορτάσουμε τα πράγματα που έχω κάνει, όταν κοιτάζω πίσω σε αυτά. Θεωρώ ότι εβδομήντα τοις εκατό είναι αρκετά καλά! Το τριάντα τοις εκατό από αυτό που δεν είναι πάρα πολύ καλά κυμαίνονται ανάμεσα στο να είναι εντάξει και πραγματικά λίγο τρομακτικά.
Κοιτάζω πίσω στο μεγαλύτερο μέρος τους με ένα αίσθημα, "Πω πω, ήταν αρκετά καλό υλικό." Δεδομένου ότι δεν τα έχω κάνει όλα, θα ήθελα να έχω βοήθεια με το remix και το remastering ... θα βοηθήσει.  Είμαι από αυτούς  που τα κοιτάζει σαν ομάδα και εργάζομαι σαν ομάδα βάζοντας όλα τα πράγματα μαζί και είμαι πολύ ευτυχής όταν το κάνουμε αυτό. Είναι ωραίο να εργαζόμαστε όλοι μαζί σε αυτό το επίπεδο.
Δεν ξέρω πόση βοήθεια ο Jimmy Page είχε για να κάνει το remix των άλμπουμ των Led Zeppelin. Γνώρισα τον Jimmy λίγο αφού το είχε τελειώσει. Έχω την εντύπωση ότι ήταν πολυτάλαντος και ότι αυτός ήταν ο τύπος που πραγματικά εργαζόταν στο στούντιο να κάνει το remixing και τα πάντα. Η εντύπωσή μου ήταν ότι δούλευε με έναν μηχανικό ήχου. Ίσως εργάστηκε με κάνα δυο βοηθούς, αλλά φαντάζομαι ότι έκανε το μεγαλύτερο μέρος ο ίδιος. Τον συνεχάρη. Είπα, "φοβάμαι ότι δεν έχω το μέταλλο σου όταν πρόκειται να αναλάβω ένα τέτοιο έργο."
Ένα μέρος του είναι, ότι έχουμε πολλά περισσότερα άλμπουμ από τους Zeppelin. Δεν νομίζω ότι οδηγούμασταν με τον τρόπο που ο Jimmy Page και το Frank Zappa έκαναν, για παράδειγμα, στην προσπάθεια να καταχωρηθούν και να αναπτύξουν και να ερμηνεύσουμε ξανά πρώιμα έργα μας. Απλά δεν νομίζω ότι έχω τη δύναμη να το κάνω. Αν πρόκειται να περάσω τις ώρες στο στούντιο νομίζω ότι θα προτιμούσα να δουλέψω με ένα νέο τραγούδι, ή μια νέα ιδέα. Αυτό, για μένα, είναι πιο ενδιαφέρον και πιο διασκεδαστικό.

Ευτυχώς, έχω γύρω μου ανθρώπους που μπορούν να κάνουν πιθανώς μια πολύ καλύτερη δουλειά από ό, τι αν το έκανα μόνος μου. Είμαι περισσότερο από ευτυχής να έχω τον Steven Wilson (!!), εφ 'όσον θέλει να κάνει αυτά τα πράγματα. Πήρε όχι μόνο τις τεχνικές δεξιότητες που δεν έχω, αλλά, επίσης, πήρε και τα αυτιά που δεν έχω. Τα αυτιά του είναι δεκαπέντε με είκοσι χρόνια νεότερα από τη δικά μου. Έχει μια μεγαλύτερη σαφήνεια από ό, τι εγώ και έχει μια καλύτερη αντικειμενικότητα από μένα. Μπορώ να δουλέψω πολύ στενά με τον Steven σε αυτά τα πράγματα, όσον αφορά τη συζήτηση των μίξεων, καθώς είναι σε εξέλιξη, θα πάω στο στούντιο και θα δουλέψουμε μαζί σε αυτό, αλλά, η περισσότερη δουλειά γίνεται από τον ίδιο και όχι από εμένα. Είμαι ακριβώς εκεί ως παρατηρητής και ως αντηχείο για να συζητήσουμε ορισμένα πράγματα, όπως το πού θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό, ή να κάνουμε εκείνο. Είμαι εκεί για να είναι μέρος μιας ομάδας.

Υπάρχουν σχέδια για να ηχογραφήσετε αυτή την παράσταση; Θα υπάρξει ένα CD ή ένα DVD;
Ian: Το σχέδιό μου δεν είναι να ηχογραφήσουμε στούντιο εκδόσεις του. Τα κλασικά τραγούδια Jethro Tull είναι περισσότερο από 80 τοις εκατό του υλικού. Ο χρόνος είναι σαν best of των Jethro Tull και μια συλλογή από τραγούδια που το κάνουν αυτό. Τα πέντε νέα τραγούδια είναι όλα σχετικά σύντομο τραγούδια. Αν κοιτάξετε το όλο θέμα είναι ζωτικής σημασίας, αλλά υπήρξε μικρή προσθήκη νέου υλικού. Ωστόσο, τα παραδοσιακά τραγούδια, όλα γίνονται πραγματικά όπως ήταν στον δίσκο. Μόνο ένα από αυτά έχει επεξεργαστεί λίγο γιατί ήταν ένα ιδιαίτερα μεγάλο τραγούδι. Ένιωθα πως μπορούσα να πάρω όλα τα στοιχεία της μουσικής εκεί, αλλά χωρίς να επαναλαμβάνονται τα μοτίβα σε τόσους τομείς.
Επέμεινα με την μπάντα να το κάνουμε με αυτόν τον τρόπο. Με την πάροδο των χρόνων είχαμε παίξει πολλά από αυτά και κάναμε αλλαγές, αλλά αυτή τη φορά ήθελα να πάω πίσω και να αναδημιουργήσω τον τρόπο που το κάναμε. Με αυτό κατά νου, είναι απαραίτητο να αλλάξω τους στίχους εδώ και εκεί, όπως έχω πει, και να δώσουμε σε άλλους ανθρώπους την ευκαιρία να κάνουν το δικό τους κομμάτι σε αυτό.
Δεν μπορώ να πάρω όλους αυτούς τους ανθρώπους μαζί μου να τραγουδήσουν λίγες γραμμές, εδώ ή εκεί, ή να παίξουν ένα τσέλο, ή λίγο βιολί. Ήταν όπως όταν πήρα τον Ryan O'Donnell τελευταία φορά. Την περισσότερη ώρα δεν είχε τίποτα να κάνει. Ένιωσα λίγο ένοχος. Έπρεπε να του δώσω πράγματα να κάνει, γιατί είχε μόνο λίγες γραμμές, εδώ και εκεί.

Μιλώντας για τον Ryan, που βρίσκεται  κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Έχει πρόβες με το νέο musical των Kinks που ονομάζεται Ηλιόλουστο Απόγευμα (Sunny Afternoon). Ο Ryan ήταν κατανοητή αντικατάσταση του Ray και ή / των τμημάτων του Dave. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, είναι στη σκηνή σχεδόν στο σύνολο των δυόμιση ωρών.
Ο Ryan έπρεπε να δουλέψει πάνω σε αυτό και κατάφερε να πάρει τρεις εβδομάδες άδεια για να έρθει και να εργαστεί μαζί μου σε αυτήν την πρόσφατη ευρωπαϊκή περιοδεία. Την ημέρα που πέταξε πίσω πίστευε ότι επρόκειτο να παίζει τα του Dave Davies για μια εβδομάδα ή έτσι, ενώ ο άλλος ηθοποιός έκανε ένα διάλειμμα. Μισή ώρα πριν από την ώρα εκπομπής ήρθε ο σκηνοθέτης στο καμαρίνι του και είπε: «Έχουμε ένα πρόβλημα. Ο τύπος που παίζει τον Ray έχει φύγει άρρωστος. Πρέπει να είσαι ο Ray αντί αυτού». Ο Ryan, ο οποίος μόλις είχε περάσει εβδομάδες σε περιοδεία μαζί μου, ξαφνικά βρέθηκε να παίζει ζωντανά στη σκηνή στο West End του Λονδίνου σαν τον άλλο Davies και όχι μόνο αυτόν που ήταν έτοιμος να παίξει.
Αυτό που κάνει, βλέπετε, είναι πραγματικά επίπεδο, γιατί είναι στη σκηνή σχεδόν όλο το χρόνο τραγουδώντας σε κάθε τραγούδι. Αυτό είναι ένα πολύ, πολύ επίπονο πράγμα σε σχέση με το να βρεθεί  από καιρό σε καιρό στο σόου μου τραγουδώντας κάποια περίεργη γραμμή εδώ και εκεί. Ο Ryan είναι πλήρους απασχόλησης σε αυτό, σφυρί και λαβίδες αυτή την εβδομάδα. Νομίζω ότι αυτός πιθανώς να είναι ο Dave, αν ο ηθοποιός που κάνει τον Ray έχει λαρυγγίτιδα. Είναι αρκετά τρομακτικό να κάνει τέτοια πράγματα. Ο Ryan είναι ένας από τους καλεσμένους μου που ηχογραφήσαμε  περίπου ένα μήνα πριν μερικά μέρη για το νέο show. Αυτός θα είναι μαζί μας ως ένας εικονικς εκτελεστής, με την έννοια του να είναι στη σκηνή μαζί μας κάθε βράδυ. Δεν χρειάζεστε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή κουκέτα όμως. Πληρώνεται για να μένει στο σπίτι!

- Τι θα λέγατε για ένα DVD;
Ian: Δεν νομίζω ότι, σε αυτό το σημείο, είναι κάτι που έχω σκεφτεί. Δεδομένης της μικρής ποσότητας του νέου υλικού σε σχέση με τη μεγάλη ποσότητα των παλαιών υλικών που παίζονται όπως ήταν πριν, δεν υπάρχει μεγάλη δικαιολογία για την εκ νέου ηχογράφηση όλων αυτών των πραγμάτων καθώς θα είναι μόνο η ίδια διάταξη των πρωτοτύπων απλά με αλλαγμένους κάποιους στίχους σε μερικά από τα τραγούδια. Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να το κάνουμε αυτό. Ωστόσο, η ζωντανή παράσταση είναι διαφορετική. Οι πιθανότητες είναι αρκετά ισχυρές ώστε κάποια στιγμή το επόμενο έτος να ηχογραφήσουμε ήχο και βίντεο από δύο ή τρεις παραστάσεις και στη συνέχεια να τα μιξάρουμε. Εμείς θα το κυκλοφορήσουμε σαν ένα live άλμπουμ και όχι σαν ένα στούντιο δίσκο.

- Πότε θα έχουμε τον επόμενο στούντιο δίσκο του Ian Anderson;
Ian: Έχω τα σχέδιά μου, αλλά δεν έχουν οριστεί ακόμα καλά. Πέρα από όλα αυτά, τα επόμενα έργα είναι το λυρικό βιβλίο και το κουαρτέτο εγχόρδων - κουιντέτο να περιλαμβάνουν εισφορές των Jethro Tull. Ας ελπίσουμε ότι, ο John O' Hara  και εγώ θα δουλέψουμε σε αυτό προς το τέλος του τρέχοντος έτους.
Το τρίτο project είναι αυτό που έχει αποκαλυφθεί και είναι πραγματικά ένα πιο προσωπικό είδος . Θα είναι κάτι λίγο πιο αυτοβιογραφικό, το οποίο είναι και το είδος της μουσικής που δεν κάνω. Είναι περισσότερο εγώ. Θα ήθελα να ξεκινήσω αυτή την πορεία. Θα είναι πάρα πολύ ένα σόλο, ένα σόλο άλμπουμ με πολύ μικρό στολίδι. Είναι το είδος του πράγματος που θα περιμένατε από έναν πραγματικά γέρο που πρέπει να μείνει επάνω στο κρεβάτι μάλλον νωρίς. Είναι ένα άλμπουμ τύπου σωλήνας και παντόφλες. Ο Leonard Cohen με ένα φλάουτο είναι πιθανώς το πιο κοντινό που μπορούμε να το περιγράψουμε.
 
Επιμέλεια- μετάφραση: Γιώργος Βαλιμίτης

// Old Time Rock

// Live Favorites