Ο Bruce Dickinson συζητά για το metal και την θνησιμότητα
Monday

28Dec

Ο Bruce Dickinson απάντησε σε μια σειρά ερωτήσεων στο τέλος μιας δωδεκάωρης ημέρας τύπου, σκαλίζοντας κυρίως θέματα που αφορούν την 16η ολοκληρωμένη στουντιακή δουλειά των Iron Maiden, ”The Book Of Souls”. Πρόκειται για μια κατάσταση που απαιτούσε πολύ υπομονή από τον 57χρονο τραγουδιστή όπου πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του μιλώντας για το πάθος του για την μουσική αλλά και για την ζωή. Από το 1981, όταν εντάχθηκε ο Dickinson στους Maiden, ο ίδιος και bandmates του έχουν δημιουργήσει ένα αμίμητο ύφος heavy metal, που περιστρέφεται κυρίως γύρω από τα θέματα της μάχη μεταξύ ζωής και θανάτου.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πρόγονοί τους, οι Black Sabbath ασχολούνται με το θέμα της θνησιμότητας με χαμηλή και αργή μισανθρωπία, οι Iron Maiden θα αντιμετωπιστούν το θέμα αυτό με ξέφρενο ρυθμό, επικά στοιχεία, προειδοποιητικές ιστορίες, με τον Bruce να παίζει το ρόλο ενός μανιακού προφήτη.
Το αποτέλεσμα ήταν μία από τις διασημότερες κληρονομιές στο
heavy metal, αποπνέοντας κατά μια έννοια μεγάλη δόξα και αθάνατα τραγούδια από το βρετανικό σχήμα. Ωστόσο, στη πρόσφατη θεματολογία των Maiden, έχουν εκδηλωθεί ως αναπόφευκτη πραγματικότητα.
Η διάγνωση του καρκίνου του φάρυγγα του Bruce, στέφθηκε ως απλά ένα άλλο εμπόδιο για να ξεπεραστεί.
Φυσικά η είδηση έφερε την αναμενόμενη ανησυχία, αλλά, προσέφερε επίσης μια ματιά στην απρόσκοπτη αποφασιστικότητα του heavy metal - ακριβώς όπως αυτή του ίδιου του τραγουδιστή. Ο Dickinson και ο Kilmister (που ήταν και αυτός άρρωστος) - καθώς και τα μέλη των Slayer (που το 2013 έχασε το ιδρυτικό μέλος και κιθαρίστα Jeff Hanneman) και άλλοι ιδρυτές (κυρίως) της
metal σκηνής βρίσκονται σε ένα τέτοιου είδους σταυροδρόμι.
Αν και σίγουρα δεν είναι εξοικειωμένοι με το θάνατο  που έχουν υποστεί τις τραγικές απώλειες σημαντικών μουσικών όπως οι Metallica αυτή του Cliff Burton, του θανάτου του Chuck Schuldiner, και τον κιθαρίστα του Ozzy,  Randy Rhoads το heavy metal δεν είχε να αντιμετωπίσει τη γήρανση του μέχρι τώρα. Και δεδομένου ότι έχει έρθει να περάσει, οδηγώντας τους χαρακτήρες του να παραμείνουν ακλόνητοι και να χλευάζουν με την αδιαφορία τους το ό, τι ήταν πάντα γι 'αυτούς ένας γνώριμος προορισμός.

Ο Dickinson, ο οποίος έλαβε ένα καθαρό πιστοποιητικό υγείας λίγους μήνες μετά την αρχική διάγνωση του, είναι μια ζωντανή απόδειξη για τον θριαμβευτικό ήχο της τεράστιας μπάντας του. Αυτός είναι ένας από τους αληθινούς metal άνδρες της “Αναγέννησης” και η ασθένεια ήταν απλά μια ακόμα δοκιμή της αντοχής του. Κατά την πρόσφατη συνομιλία μας, το γνωστό πνεύμα και η γοητεία του Dickinson ήταν σε πλήρη άνθιση, όπως ο ίδιος εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τους Maiden, το νέο άλμπουμ και τη ζωή του. Ίσως ήταν κάτι περισσότερο από οδυνηρό, μια αφοσίωση στο ίδιο το νεανικό πνεύμα που θα τον βρει πάντα σε ετοιμότητα, ανεξάρτητα από το τι επιφυλάσσει το μέλλον. Απολαύστε ένα απόσπασμα της!



Ένα πράγμα που είναι αμέσως αισθητό με το “The Book Of Souls” είναι η πολύ επίμονη εμφάνιση του άλμπουμ στο θέμα της θνησιμότητας. Αυτή η κατεύθυνση δημιουργήθηκε σκόπιμα;
Νομίζω ότι ο Steve (Τι ποιος Steve;;;) είχε εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση για κάποιο διάστημα. Προφανώς καθώς γερνάμε και οι περισσότεροι φίλοι και συνάδελφοι μας πέφτουν - κάποιοι από αυτούς πολύ ξαφνικά και άλλοι όχι και τόσο ξαφνικά – σε αναγκάζει να το σκέφτεσαι μερικές φορές. [γελάει] Υπάρχει ένα γενικό είδος μελαγχολίας που επικρατεί στον κόσμο αυτή τη στιγμή που έχει να κάνει με την ύπαρξη και το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος και τι σημαίνει να είσαι στη Δύση, σε αντίθεση με μια ομάδα ανθρώπων που θέλουν να μετατρέψουν τον κόσμο πίσω στο Μεσαίωνα και στις Σκοτεινές Εποχές, και τι να κάνεις γι 'αυτό το είδος των πραγμάτων.
Έχουμε μιλήσει για τέτοια θέματα σε προηγούμενους δίσκους όπως στο "
For The Greater Good Of God". Στο “Tears Of A Clown” όπου, ασυνήθιστα για τον Steve, είχε πάει το θέμα πολύ συγκεκριμένα: "The smile it beamed or so it seemed /But never reached the eyes, disguise / Masquerading as the funny man do they despise". Τον ρώτησα: «Ορισμένες από αυτές τις λέξεις είναι λίγο προσωπικές, Steve για τί πρόκειται.;" Και αυτός ακριβώς μου είπε “Ω, αυτό είναι για τον Robin Williams”  και εγώ του είπα, «Α, λοιπόν δεν μου είπες εθελοντικά τις πληροφορίες αυτές πριν το τραγουδήσω ξέρεις." [γέλια]

Φυσικά, έχετε επίσης το “Empire Of The Clouds” το οποίο εκτός του ότι είναι το μεγαλύτερο τραγούδι που έχετε κάνει ποτέ, είναι επίσης μια πολύ διαφορετική σύνθεση για τους Iron Maiden όμως ακόμα αγγίζει όσους γνωρίζουν τα θέματα του θανάτου και της θνησιμότητας. Ποια είναι η ιστορία σε αυτό;
Πηγαίνει πίσω όταν κέρδισα ένα πιάνο σε μία λοταρία. [Γέλια] μπορώ να καθίσω στο σαλόνι και να αρχίσω να παίζω. Έγραψα ό, τι νόμιζα πως θα ήταν μια εισαγωγή για ένα τραγούδι για τις μάχες στον αέρα στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτό το τραγούδι μετατράπηκε στο Death Or Glory”, έτσι έμεινε με αυτό το είδος του intro να βρίσκεται μόνο του. Σκέφτηκα, καλά, είναι κρίμα να χαθεί. Αναρωτιέμαι σαν τι θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω.
Με το ειδικό ενδιαφέρον που έχω στην αερόπλοια, την ιστορία και το σύγχρονο μέλλον της - σκέφτηκα, υπάρχει μια μεγάλη ιστορία να πει εδώ για την τραγική απώλεια της μεγαλύτερης ιπτάμενης μηχανής του κόσμου το 1930, κάτι που λίγο πολύ χάνεται στα βάθη του χρόνου. Αλλά πήγα σε μια συνάντηση για κάτι στο Houses of Parliament, και εκεί μπροστά μου ήταν η έκθεση για την απώλεια του παλιού 101 και μία χάλκινη πλάκα ήταν βιδωμένη στο πάτωμα ενός από τα παλαιότερα και πιο ιστορικά κτίρια της χώρας , στη μνήμη των νεκρών των 101. Όλα τα σώματα είχαν μείνει σαν αγάλματα  και θα είχαν μια κρατική κηδεία γι 'αυτούς.
Ήταν μια τραγωδία σχεδόν με απαράμιλλες αναλογίες, αλλά είναι ήδη συγκλονισμένοι από την απώλεια του Hindenburg, επειδή ο Hindenburg πιάστηκε στην κάμερα. Γι 'αυτό και αποφάσισα να γράψω το τραγούδι.
Από τη στιγμή που άρχισα να γράφω την ιστορία του την τελευταία ημέρα και από την πρώτη και τελευταία πτήση του αερόπλοιου, συνειδητοποίησα ότι αυτό επρόκειτο να είναι αρκετά μια μεγάλη πρόταση. Ήθελα να συνοψίσω όλες τις διάφορες διαθέσεις - την αγωνία, την προσμονή, τον θρίαμβο, τον ενθουσιασμό, την βιασύνη, την τραγωδία και την ελπίδα αλλά και την οδυνηρή κατάληξη.

Το οποίο πηγαίνει πίσω σε εκείνο το θέμα της θνησιμότητας. Τοπικά, αυτός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για το heavy metal από την αρχή, και αυτό έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό με αυτό το είδος της αφήγησης;;;
Μπορείτε να επιστρέψεις στις αρχικές ηχογραφήσεις των Sabbath ή τα αρχικά αρχεία Zeppelin και σε τέτοια πράγματα - σε μεγάλο βαθμό τέτοια θέματα βρίσκονται εκεί [το θάνατο]. Ιδιαίτερα το πρώτο των Black Sabbath με το “Behind The Wall Of Sleep” και οτιδήποτε άλλο. Και οι Motörhead έχουν τραγούδια για τον θάνατο ποτέ από τη στιγμή που ξεκίνησαν, και δεν είναι ακόμη νεκροί. Νομίζω ότι δεν είναι πιθανώς κάτι που εγώ προσωπικά θα σταθώ. Αλλά, νομίζω ότι είναι κάτι που ίσως ο Steve μπορεί να αισθάνεται λίγο περισσότερο από μένα. Το οποίο είναι παράξενο, παραδόξως, γιατί εγώ είμαι αυτός που είναι διέθετε τον εαυτό του σε όλες τις ακτινοβολίες και τη χημειοθεραπεία! [γελάει] Αλλά αυτό που νομίζω ότι συνέβη είναι οι άνθρωποι που είναι καλά, όπως ήταν, ανησυχούν περισσότερο από τους ανθρώπους που δεν είναι καλά και από τους ανθρώπους που είναι αδιάθετοι [οι ίδιοι ανησυχούν].



Ανατρέχοντας στην πρόσφατη εμπειρία σου με την πραγματικότητα της διάγνωσης του περασμένου έτους, είναι κάτι που βλέπεις τώρα ως ανανέωση του πνεύματος και την καθοδήγησή σου;
Ω, ναι. Υποθέτω ότι πάντα δεν με ένοιαζε όταν ήταν σε ένα άλμπουμ, μια περιοδεία, ένα άλμπουμ, μια περιοδεία σε έναν χρόνο. Αλλά όταν πήρα τη διάγνωση με αυτό το πράγμα βρήκα κάπως ειρωνικό το γεγονός ότι το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να πάρω δύο ημερολόγια και να προχωρήσω προς τα εμπρός περίπου δύο με δυόμιση  χρόνια και σχεδόν πέρασα κάθε σελίδα. Όλα άλλαξαν εκείνη τη στιγμή.
Είχαμε σχέδια περιοδείας για το τρέχον έτος και ο Θεός ξέρει τι συμβαίνει στο επόμενο έτος και όλα τα άλλα, και εγώ απλά σκέφτηκα, “Ξέρεις τι; Ας ακυρώσουμε τα επόμενα δύο χρόνια μέχρι να δούμε τι θα γίνει με αυτό”. Δεν είχε ποτέ συμβεί σε μένα, τίποτα σχετικά με αυτό το είδος ασθένειας. Έχει το αποτέλεσμα του ότι όταν απελευθερωθείς από αυτό, σκέφτεσαι:
“Ξέρεις τι; Θα σκεφτώ τι θα μπορούσε να είναι ωραίο να κάνουμε για τα επόμενα δύο έως τρία έτη, και εάν αυτό συμβαίνει, τότε θα είναι τέλεια, αλλά μόνο για τώρα θα περιμένω να δω το τι θα συμβεί στους επόμενους έξι μήνες”. Όταν συναντήθηκα με την Ωτορινολαρυγγολόγο που μου έδωσε τα επίσημα κακά νέα που είχα καρκίνο του τραχήλου, ήταν ενδιαφέρουσα, επειδή πριν πάω εκεί, ήξερα ήδη τι ήταν λάθος με μένα, γιατί της είχα πει μέσω τηλεφώνου ότι είχα πλακώδη κύτταρα καρκινώματος σε αυτό το λεμφαδένα. Ήξερα τι σήμαινε αυτό. Έτσι είχα το συναίσθημα τους  στυλ του να είσαι σε κάποιο περίεργο άλλο κόσμο, όπως:
“Περίμενε. Είμαι σε κάποια αλλαγμένη κατάσταση. Στη πραγματικότητα, ονειρεύομαι. Θα ξυπνήσω και αυτό δεν θα είναι αληθινό”. Αλλά φυσικά δεν είναι, έτσι πήγα μέσα και κάθισα στο γραφείο αυτής της κυρία, και είπα, “Έχω εδώ μια επιστολή που λέει ότι τυχαίνει να έχεις καρκίνο του τραχήλου”, και σκέφτηκα:
“Λοιπόν, αυτό απαντά στην ερώτησή μου. Το πώς το λες σε κάποιον που το έχει. [γελάει] στην οποία απάντησα: “Ναι, το ξέρω.. Το ερώτημα είναι τι είναι αυτό κάνουμε γι 'αυτό” " Και μου απάντησε, “Λοιπόν, έχετε κάποια σχέδια”, και είπα:
“Μέχρι τώρα, δεν υπάρχουν.
Όσο για σήμερα, όλα τα σχέδιά μου ακυρώνονται. Όσο για σήμερα, η πλήρης κατάληψη του χρόνου μου εστιάζεται στο να απαλλαγούμε από αυτό. Τώρα
, πώς θα ξεκινήσουμε;”
 
Eπιμέλεια-μετάφραση: Γιώργος Βαλιμίτης
Aναδημοσίευση από το
www.npr.org