The Godfathers: «Ορθώνουμε έναν καθρέφτη απέναντι στην κοινωνία και της λέμε:“Κοίτα - Έτσι δείχνεις!”».
Αν μιλάμε για comeback, τότε εδώ και λιγώτερο από έναν μήνα τα ροκ χρονικά καταγράφουν ένα από τα πλέον θεαματικά της χρονιάς.
Οι Godfathers που αγαπήθηκαν όσο λίγοι από την πρώτη φορά που πάτησαν το πόδι τους σε ελληνικό σανίδι (κάτι που συνέβη αρκετά χρόνια πριν εμφανιστεί το πρώτο κινητό τηλέφωνο), είναι από τις μπάντες που κράτησαν ζωντανό το πνεύμα του καθαρού ροκ ν΄ρολ στα ‘90s, διδάσκοντας παραδειγματικά την σημασία της live ενέργειας και της ανυποχώρητης μουσικής στάσης σε γενιές οπαδών. Τώρα, ενώ από το 2011 εξελίσσεται η δεύτερη παρουσία τους στα διεθνή μουσικά πράγματα, κυκλοφορούν τον 9ο δίσκο τους. Ο θρυλικός Peter Coyne, η φωνή που έχει αρθρώσει μερικά από τα πλέον αναγνωρίσιμα και δηκτικά κομμάτια στη μετα-πανκ ιστορία, μιλά αποκλειστικά στο rocktime.gr και μας πείθει ότι το “A Big, Bad Beautiful Noise” αξίζει κάθε διθυραμβική γραμμή που έχει γραφτεί γι’ αυτό στον διεθνή μουσικό τύπο.  
Αποκλειστική συνέντευξη στον Παναγιώτη Παπαϊωάννου.
 
Rocktime.gr: Χαίρε, Peter ! Καταρχήν, θα θέλαμε να σε συγχαρούμε για το καινούριο άλμπουμ, το οποίο αναμενόταν με μεγάλο ενδιαφέρον. Οι πρώτες κριτικές εκτιμήσεις λένε ότι “A Big Bad Beautiful Noise” είναι ένα από τα καλύτερα άλμπουμ όλης της καρριέρας σας. Μπορείς να μας δώσεις συνοπτικά το αποτύπωμα του νέου άλμπουμ, από άποψη μουσικής αλλά και στίχων;  
Peter Coyne: Είμαι στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσω αυτές τις εκτιμήσεις ! Το νέο άλμπουμ είναι ένα από τα καλύτερά μας – για την ακρίβεια πιστεύω πραγματικά ότι είναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ που έχουμε κάνει ΠΟΤΕ ! Κάθε άλμπουμ είναι για μας μια νέα ηχητική περιπέτεια. Γράψαμε μερικά κομμάτια που πιστεύαμε ότι είναι σπουδαία, τα δουλέψαμε στις πρόβες και –κυρίως- τα παίξαμε σχεδόν όλα live πριν καταλήξουν στο δίσκο. Οπότε, όταν ήρθε η ώρα να τα ηχογραφήσουμε, το ζήτημα ήταν απλώς να πάρουμε από τον καθέναν μας ξεχωριστά και από την μπάντα σαν σύνολο την καλύτερη δυνατή εκτέλεση. Ηχογραφήσαμε όλο το υλικό μέσα σε μια εβδομάδα, ύστερα κάναμε ένα διάλειμμα δύο εβδομάδων για να σκεφτούμε από κάποια απόσταση ό,τι είχαμε φτιάξει μέχρι εκείνη τη στιγμή και να γράψουμε κάποια πράγματα παραπάνω και τέλος περάσαμε μια ακόμη εβδομάδα για να ολοκληρώσουμε τις ηχογραφήσεις. Οπότε, η όλη διαδικασία κράτησε στην ουσία δύο βδομάδες – χρόνος πολύ σύντομος σε σχέση με το τί κάνουν άλλες μπάντες –κάτι το οποίο κράτησε την όλη προσέγγιση φρέσκια και για μας τους ίδιους. Η ηχογράφηση αυτή τη φορά ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδης και διασκεδαστική, με μικρές δόσεις σπασαρχιδισμού βέβαια, έτσι για να είμαστε όλοι στην τσίτα. Το ευχαριστήθηκα το 'A Big Bad Beautiful Noise' και είμαι πολύ ικανοποιημένος και περήφανος για τον ήχο που καταφέραμε να αποτυπώσουμε, έτσι όπως τελικά βγαίνει στο δίσκο. Από μουσική και στιχουργική άποψη θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά δυνατός και έχει θαυμάσια ροή. Ξεκινάει επιβλητικά με το ομώνυμο κομμάτι και τελειώνει εξίσου επιβλητικά με το 'You And Me Against The World'. Έχουμε τραγούδια που έχουν να κάνουν με την εξέγερση και την κοινωνική αναταραχή ('A Big Bad Beautiful Noise'), υπάρχουν μερικά ροκ ν΄ρολ κομμάτια που απλά ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ('Till My Heart Stops Beating', 'Poor Boy's Son', 'Defibrillator', 'Feedbacking' και 'Let's Get Higher') και κάποια πολύ μελωδικά κομμάτια, όπως τα 'You Don't Love Me', 'She's Mine' και 'One Good Reason'. Πρέπει να το ακούσετε για να μπορέσετε να το βιώσετε σαν πραγματική δική σας εμπειρία !»


Rt: Είναι δύσκολο το να έχεις να ανταποκριθείς στο επίπεδο τραγουδοποιίας των προηγούμενων δίσκων σας με κάθε καινούρια σας ηχογράφηση;  
P.C.: Όχι ιδιαίτερα. Ήταν απόλαυση το να γράψουμε και να ηχογραφήσουμε όλα αυτά τα κομμάτια. Πάντα πρέπει να είσαι σε θέση να το κάνεις με τρόπο «μεγαλύτερο, πιο βρώμικο και πιο όμορφο» από κάθε προηγούμενη φορά.

Rt: Έχετε ήδη ξεκινήσει καινούρια περιοδεία. Περιλαμβάνει πόλεις ή και χώρες που δεν έχετε επισκεφθεί ξανά;
P.C.: Πιθανόν, να δούμε πρώτα και τί θα φέρει η χρονιά μπροστά μας. Μόλις τελειώσαμε μια βρετανική περιοδεία 6 εμφανίσεων και τον Μάρτιο θα παίξουμε σε Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία και Αυστρία. Μέσα στη χρονιά οι «Νονοί» θα χτυπήσουν σχεδόν παντού, σε ολόκληρο τον πλανήτη ! Έχουμε ήδη ανακοινώσει την εμφάνισή μας σε μερικά πραγματικά μεγάλα φεστιβάλ στην Ισπανία και την Αγγλία (της Azkena στην Ισπανία, στο “Rebellion Festival” στην Αγγλία και αλλού) και σύντομα θα προσθέσουμε κι άλλες εμφανίσεις. Φυλαχτείτε, κόσμε, ο Μεγάλος, Κακός Θόρυβος σας έρχεται !».

Rt: Όταν βρίσκεσαι σε περιοδεία κι επισκέπτεσαι διαρκώς καινούρια μέρη, έχεις κάποια συγκεκριμένη ρουτίνα; Τί προτιμάς να κάνεις μέχρι να φτάσει η ώρα να ανέβεις στη σκηνή;
P.C.: Εντάξει, είμαστε μια ροκ ν’ ρολ μπάντα – δεν είμαστε τουρίστες ! Το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας πάντα ξοδεύεται στο ταξίδι από το ένα μέρος στο άλλο. Πριν από μια συναυλία μ’ αρέσει να παίρνω ένα καλό γεύμα, τουλάχιστον 3 ώρες πριν παίξουμε (χρειάζεται να έχεις χωνέψει καλά το φαγητό, γιατί αν δεν το κάνεις, η παράσταση γίνεται δύσκολη !), μετά ένα ωραίο καυτό μπάνιο στο ξενοδοχείο και είμαι πανέτοιμος!

Rt: Το να δίνεις τόση ενέργεια στα live όπως εσείς είναι οπωσδήποτε εξαντλητικό. Έχεις βρει κάποιον συγκεκριμένο τρόπο να κρατιέσαι σε καλή φυσική κατάσταση; Από μουσική άποψη, μετά από όλα αυτά τα χρόνια καρριέρας, ποιό ρόλο παίζουν οι πρόβες για ένα πετυχημένο show;  
P.C.: Ασφαλώς και κάνουμε πρόβες, αλλά κάνουμε τόσες πολλές συναυλίες που στην ουσία δε χρειάζεται να προβάρουμε από τη μία περιοδεία μέχρι την επόμενη. Αν κάνεις πολλές πρόβες, κατά τη γνώμη μου το πράγμα γίνεται μετά πολύ «κλινικό». Πρέπει να μπορείς να διατηρείς ένα στοιχείο χάους εκεί μέσα, αλλιώς γίνεται ρουτίνα. Το ροκ ν΄ρολ δεν είναι ρουτίνα, είναι φτιαγμένο για να ενθουσιάζει και να είναι επικίνδυνο – γι΄αυτό το αγαπάμε.

Rt: Μερικoύς μήνες πριν επισκεφθήκατε την Ελλάδα. Έχετε διατηρήσει μια αφοσιωμένη βάση οπαδών στα μέρη μας, από τις πρώτες κιόλας εμφανίσεις σας, στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Γιατί πιστεύεις ότι άνθρωποι από εντελώς διαφορετικό εθνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο συνδέονται τόσο έντονα με το υλικό σας;
P.C.: Πάντα ήταν μεγάλη απόλαυση να παίζουμε στην Ελλάδα. Φοβεροί άνθρωποι, φοβερό κοινό και φοβερό φαγητό. Η τελευταία περιοδεία μας το Δεκέμβριο του 2016 ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για μας κι ελπίζουμε να ήταν και για το κοινό μας το ίδιο. Οι Godfathers γράφουν διαχρονική ροκ ν΄ρολ μουσική με παγκόσμια εμβέλεια, συν το ότι είμαστε μια πραγματικά πολύ καλή live μπάντα που τα δίνει όλα πάνω στη σκηνή. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων μπορούν να εξηγήσουν το λόγο για τον οποίο είμαστε τόσο δημοφιλείς σε τόσες πολλές χώρες ανά τον κόσμο.

Rt: Η μπάντα ξεκίνησε ενώ η τρίτη πρωθυπουργική θητεία της Θάτσερ πλησίαζε στο τέλος της. Πιθανότατα ο μέσος ροκ οπαδός να μην προσμένει από μια μπάντα να αρθρώσει πολιτικό λόγο, όμως, στη σύγχρονη συγκυρία της ανασφάλειας που υπάρχει διεθνώς (“Brexit”, οικονομική κατάρρευση, η Ευρώπη που καθοδηγείται από τη Γερμανία) η παρουσία των Godfathers στη μουσική σκηνή αποτελεί κατά κάποιον τρόπο -και με την ευρύτερη δυνατή έννοια- πολιτική δήλωση;
P.C.: Ασφαλώς ! Θέλουμε να έχουμε επαφή με το σφυγμό του κόσμου και να φτιάχνουμε τραγούδια που να αντανακλούν απολύτως την κοινωνία μέσα στην οποία ζούμε σήμερα. Υπάρχουν πολλά κομμάτια από το καινούριο μας άλμπουμ που νομίζω ότι το καταφέρνουν. Το 'Miss America' ασχολείται μ΄έναν δικό του τρόπο με την κατάσταση στις Η.Π.Α., την εποχή μετά τον Trump. Το 'Poor Boy's Son' είναι για την καθημερινή καταπίεση, μια εμπειρία που βιώνουν σε εργασιακό επίπεδο εκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και το 'You And Me Against The World' αφορά τις πολιτικές συνέπειες που έχει προκαλέσει το Brexit – το κομμάτι ξεκινά πολύ σκοτεινά, φτάνει όμως και ολοκληρώνεται σ’ ένα πολύ όμορφο, ερωτικό κομμάτι που αναπτερώνει. Ο έρωτας είναι ο συνδετικός ιστός που κρατά ολόκληρο τον κόσμο ενωμένο. Δεν απευθύνουμε διδαχές, ούτε προσπαθούμε να υπαγορεύσουμε στους ακροατές τί να σκεφθούν, ωστόσο θέλουμε να καταγράφεται η γνώμη μας γι΄αυτό που συμβαίνει αυτή την εποχή. Οι καλύτερες ροκ ν’ ρολ μπάντες ορθώνουν έναν καθρέφτη απέναντι στην κοινωνία και της λένε «Κοίτα ! Έτσι δείχνεις». Πάντοτε είχαμε με το δικό μας ξεχωριστό τρόπο προσπαθήσει να το κάνουμε αυτό. Αλλά πρέπει συγχρόνως να είναι συναρπαστικό, πρέπει να είναι και ψυχαγωγικό, πρέπει να είναι διασκέδαση. Στο τέλος – τέλος το ροκ ν΄ρολ είναι διασκέδαση.

Rt: Θα μπορούσες να μοιραστείς μαζί μας μερικές από τις πιο ζωντανές αναμνήσεις σου από την εποχή ’87 – ’88, από την πρώτη περίοδο της μπάντας και τις πρώτες ημέρες της επιτυχίας σας;
P.C.: Ήταν σαν έναν πύραυλο που έχει εκτοξευθεί και πηγαίνει στο φεγγάρι, τόσο γρήγορα έγιναν όλα ! Συνήθως, το καλύτερο σημείο της καρριέρας κάθε μπάντας είναι όταν όλοι είναι μέσα στη φάση, μαζί, με τον ίδιο σκοπό, τότε που γουστάρουν την παρέα ο ένας του άλλου. Ήταν από κάθε άποψη συναρπαστικοί καιροί και αυτόν τον ενθουσιασμό οπωσδήποτε τον μεταφέραμε στη μουσική μας. Φτιάξαμε κάποια άλμπουμ που έχουν γίνει κλασσικά ('Hit By Hit', 'Birth School Work Death', 'More Songs About Love & Hate') και κάναμε το γύρο του κόσμου παίζοντας τη μια φοβερή συναυλία μετά την άλλη – είχε πολλή σκληρή δουλειά, αλλά είχε και πολύ ωραίες φάσεις.  

Rt: Vic Maile. Πες μας, πώς αυτός ο θρυλικός παραγωγός έδωσε μορφή στον ήχο σας, ο οποίος, όπως γίνεται γενικά δεκτό σήμερα, ήταν ο ήχος της αναγέννησης του ανεξάρτητου ροκ που κυριάρχησε στα ‘90s;
P.C.: Ο Vic Maile ήταν ένας ιδιοφυής παραγωγός που πέθανε πολύ νέος, το 1989, αμέσως σχεδόν αφ’ ότου είχαμε ηχογραφήσει το 'More Songs About Love & Hate'. Μ’ έπιασαν τα κλάματα όταν έμαθα το θάνατό του. Τα αποτυπώματά του βρίσκονται παντού πάνω στα πρώτα μας σινγκλ και στα πρώτα μας άλμπουμ. Ήταν σαν το έκτο μέλος των Godfathers. Πιθανότατα δεν θα είχαμε γνωρίσει ποτέ την επιτυχία που είχαμε τότε, αν δεν υπήρχε η συμβολή του Vic. Είναι σα να τον βλέπω τώρα μπροστά μου : Μετά από κάθε πετυχημένη εκτέλεση ενός κομματιού στο στούντιο, φυσούσε τον καπνό από το πούρο του κι έλεγε : «Αυτό ήταν υπέροχο, παιδιά ! Αφήστε το τώρα πάνω μου, να το κάνω ακόμη καλύτερο!». Ένας πραγματικά αξιαγάπητος άνθρωπος. Ας αναπαύεται πάντα εν ειρήνη.

Rt: Πώς σας αντιμετώπισε η μουσική βιομηχανία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90; Ποιοί παράγοντες οδήγησαν στο να κάνετε εκείνο το μεγάλο διάλειμμα, από το οποίο τελικά επιστρέψατε μόλις το 2011;
P.C.: Δε δίνω δεκάρα τσακιστή για τη μουσική βιομηχανία. Κάθε μπάντα είναι απλώς μια κονσέρβα φασόλια προς πώληση γι’ αυτούς τους ανθρώπους. Ο κύριος λόγος είναι ότι όλοι είχαμε κουραστεί από το να είμαστε σε ένα γκρουπ, κι έτσι το 2000 σταματήσαμε. Όμως, μετά από λίγο καιρό άρχισε να μας λείπει να παίζουμε και να γράφουμε μουσική και ξαναμαζευτήκαμε ως Godfathers το 2008. Θα πρέπει να θέλεις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πολύ να το κάνεις, αλλιώς δεν υπάρχει καμία μαγεία στην όλη υπόθεση. Αυτή την εποχή προκύπτει μπόλικη απ’ αυτή τη μαγεία πάνω στη σκηνή και γύρω από το καινούριο μας άλμπουμ 'A Big Bad Beautiful Noise'. Οπότε ίσως να ήταν για καλό το ότι σταματήσαμε την μπάντα το 2000, μας ξανάδωσε την επιθυμία να διαχειριστούμε την μπάντα με σεβασμό, να κάνουμε σπουδαίους δίσκους ξανά, να παίξουμε εκπληκτικές συναυλίες, να απολαύσουμε κάθε δευτερόλεπτο του να είμαστε μέλη αυτής της φοβερής μπάντας. 
 
Rt: Έχεις δηλώσει δημόσια ότι κατά τη διάρκεια της καρριέρας σου τα χρήματα δεν υπήρξαν ποτέ προτεραιότητα. Με δεδομένο αυτό, ποιοί θα έλεγες ότι είναι οι κρίσιμοι παράγοντες με βάση τους οποίους η μπάντα μπορεί και λειτουργεί ικανοποιητικά σήμερα, από επιχειρηματική πλευρά;
P.C.: Έχουν υπάρξει περίοδοι που είχα πολλά λεφτά και περίοδοι που δεν είχα καθόλου, αλλά για να είμαι ειλικρινής προτιμώ, όπως είναι φυσικό, να έχω. Είναι οπωσδήποτε μια επιχείρηση, όμως το να κάνεις καλά τη δουλειά, το να παίζεις ωραίες συναυλίες και να γράφεις εκπληκτικά τραγούδια πρέπει πάντα να έρχεται πρώτο. Προσπαθούμε πάντα να φερόμαστε στους ανθρώπους όπως θα θέλαμε να φέρονται σε εμάς : με σεβασμό.

Rt: Έχεις δουλέψει μέχρι σήμερα με αρκετούς αξιόπιστους και αφοσιωμένους μουσικούς. Ποιό πιστεύεις ότι είναι το κύριο προσόν, μουσικό ή προσωπικό, καθενός από τα μέλη της σημερινής μπάντας;
P.C.: Δε θ’ αναφερθώ στον μακρύ κατάλογο ονομάτων από το παρελθόν των Godfathers, η ζωή είναι πολύ μικρή! Αλλά πρέπει να πώ ότι ο Steve Crittal είναι ένας θαυμάσιος κιθαρίστας, που μπορεί βέβαια πότε – πότε να γίνεται λίγο εκκεντρικός ή και λίγο κακόκεφος. Το ίδιο και ο Mauro Venegas. Κι εγώ βέβαια δεν είμαι κανένας άγγελος ! Μπορώ όμως να γράψω φοβερά κομμάτια και με τους δύο αυτούς τύπους και γενικά τα πάμε πολύ καλά. Ο Tim έχει μεγάλη πλάκα, είναι ένας πανέξυπνος ντράμερ, δουλεύει σκληρά και είναι πολύ επικεντρωμένος στο καθήκον – είναι ο ντράμερ με τον οποίο έχω ευχαριστηθεί περισσότερο από κάθε άλλον να δουλεύω μαζί του. Ο Darren Birch είναι φοβερός μπασίστας, λιγάκι ήσυχος μερικές φορές (όταν δεν παίζει), αλλά με πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ. Όλοι μαζί είμαστε μια πραγματικά πολύ καλή ομάδα και κάνουμε τους Godfathers να ακούγονται καλύτερα από ποτέ. Απόδειξη το καινούριο μας άλμπουμ, 'A Big Bad Beautiful Noise' που αξίζει να το ακούσετε για να πειστείτε.

Rt: Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος μουσικός με τον οποίον θα ήθελες να κάνεις ντουέτο κάποια στιγμή στο μέλλον;
P.C.: Όχι !

Rt: Ζούμε στην ψηφιακή εποχή. Νιώθεις ότι υπάρχει κάποια σύγχρονη μουσική τάση που μπορεί να κάνει έναν τηνέϊτζερ να «σηκώσει την κιθάρα και να παίξει», όπως λέει και ο διάσημος στίχος των Who;
P.C.: Ναι. Το καινούριο μας άλμπουμ.

Rt: Καθαρά συνειρμικά, ας παίξουμε το παιχνίδι της χρονοκάψουλας. Ποιό κομμάτι από την σχετικά πρόσφατη δισκογραφία των Godfathers (περιόδου 1995 – 2017) πιστεύεις ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να αντέξει στο χρόνο;
P.C.: Πιστεύω ότι το νέο μας άλμπουμ περιέχει πολλά διαχρονικά ροκ ν’ ρολ κομμάτια που μπορούν να έχουν ευρεία απήχηση. Κάντε ένα μεγάλο δώρο στον εαυτό σας και αγοράστε το!

Rt: Peter, σε ευχαριστούμε θερμά για το χρόνο σου και την προθυμία σου να απαντήσεις στις ερωτήσεις του rocktime.gr. Μια τελευταία κουβέντα για τους fans στην Ελλάδα;
P.C.: Εγώ σας ευχαριστώ ! Το μήνυμά μου στο ελληνικό κοινό είναι ότι οι  Godfathers σας αγαπάνε και εκτιμούν βαθιά την υποστήριξη που τους παρέχετε όλα αυτά τα χρόνια. Θα επιστρέψουμε και θα ξαναχαρούμε παρέα, εσείς κι εμείς !
 
Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
 
Μπορείτε να συνδεθείτε με τους The Godfathers μέσω του Facebook https://www.facebook.com/TheGodfathersFamily/ & του επίσημου website τους www.godfathers.uk.com 


English version of the exclusive interview
 
There has been only a few weeks, since one of the most dynamic comebacks in the rock world.  The Godfathers are a band that were met with instant praise in Greece since the first time they set foot on a stage around here (it was the early nineties, not even cellular phones existed). They’ re one of those bands that kept the spirit of true rock n’ roll throughout the nineties, and by all means taught a new generation of rock fans what really means to be energetic and relentless on the stage as also on your musical approach in general. Nowadays, while their 2nd musical coming is still on a roll since 2011, they have their 9nth studio album out. Legendary vocalist Peter Coyne, whose voice articulated some of the most cutting and recognizable songs of the post punk era, talks exclusively to rocktime.gr and he’s more than convincing that their new album “A Big, Bad Beautiful Noise” is worthy of each and every raving line written in the international music press about it.  – For rocktime.gr, Panagiotis Papaioannou.
 
 
Rocktime.gr: Hello Peter ! First of all, congratulations for the long awaited new album. The initial critical response is that “A Big Bad Beautiful Noise” is one of the best Godfathers albums so far. Can you give us an overview of the new album’s blueprint, lyrically or musically?
 Peter Coyne - I'm very pleased to confirm this rumour that our new album is one of the best Godfathers albums so far - in fact I really believe it is actually the BEST album we have EVER made! Each album for us is a new, sonic adventure. We wrote what we thought were some great numbers, rehearsed & played most of the songs live & so when we went into record it was then a case of capturing the right performances from everybody & the band as a whole. We recorded most of the material for a week, then took two weeks off to reflect on what we'd done & write some more & then spent another week finishing it all off. So 2 weeks in total which was a relatively fast recording process compared to some other bands & that kept the whole thing fresh for us too. Recording was mainly a lot of fun this time, with the odd bit of ball ache thrown in to keep us all on our toes. I really enjoyed making 'A Big Bad Beautiful Noise' & I'm so pleased & proud of the sound we achieved & how it all turned out. Musically & lyrically this album is extremely strong & the album has a great flow to it - starting big with the title track & finishing big with 'You And Me Against The World'. There are songs about rebellion & social disorder ('A Big Bad Beautiful Noise'), some KILLER rock & roll numbers ('Till My Heart Stops Beating', 'Poor Boy's Son', 'Defibrillator', 'Feedbacking' & 'Let's Get Higher') & lots of really melodic numbers such as 'You Don't Love Me', 'She's Mine'& 'One Good Reason'. You will have to hear it to really experience it!!

Rt: Is it hard to match the songwriting standards of your earlier catalogue with each new recording? 
Peter Coyne - Not really, it was a pleasure to write & record all these numbers & you should always be able to do it bigger, badder & more beautiful than before.


Rt: You’re about to start a new tour. Does it include places you never visited before?
Peter Coyne  - Possibly, let's see what the whole year brings. We have just finished a 6 date UK tour & in March we play concerts in France, Belgium, Holland, Germany & Austria. Eventually & in time The Godfathers will hit everywhere on planet earth! We have announced quite a few big festivals in Spain & the UK already (Azkena in Spain & Rebellion in the UK & others) & we will no doubt be adding to those festivals soon. Look out world - a big, bad, beautiful noise is coming!!


Rt: When you’ re on the road, visiting unknown cities, even countries, do you have an everyday routine? What do you usually prefer to do until showtime comes?
Peter Coyne - Well, we are a rock & roll band - we are not tourists! So the majority of the day is always spent travelling from one place to another. Before a concert I like to have a decent meal at least 3 hours before we play (you need time to digest the food or it's difficult to perform!) then a good, hot shower at the hotel & I'm ready to go!!


Rt: Giving such an energetic live show is definitely exhausting. Is there any kind of routine that keeps you fit? Musically speaking, do the rehearsals play an important role for an effective show, after all these years?
Peter Coyne - We do rehearse of course, but we play such a lot of concerts that we don't really need to rehearse during one tour to the next. You can over rehearse & that makes it all too clinical for me. You've got to keep some element of chaos in there or it becomes routine - rock & roll is not a routine, it's meant to be exciting & dangerous & that's why we love it.


Rt: A couple of months ago you’ve visited Greece. You retain a very devoted fan base over here, since your first visit back in the early ‘90s. Why do you think people from completely different ethnic or cultural backgrounds feel strongly connected to your material?
Peter Coyne - It's always a total pleasure for us to tour Greece - great people, great audiences & great food! That last tour in December 2016 was a fantastic experience for us & we hope for our audiences too. The Godfathers write timeless rock & roll music with a universal appeal & we are a real good live band that gives absolutely everything on stage - those factors combined might explain why we are very popular in so many countries around the world.
 
Rt: The band emerged from during the end of the third Thatcher Ministry. Maybe the average rock fan doesn’t expect from a rock band to make a political statement, but in the modern context of global insecurity (Brexit, economic downfall, the Germany driven EU) does the presence of the Godfathers in the scene have somehow –in broad terms- “political” statement to deliver?
Peter Coyne -Yes! We like to keep our fingers on the pulse of the world & make up songs that totally reflect the society we are living in now. There are many songs on our new album that I think achieve this. 'Miss America' deals with the  situation in the United States, post-Trump in a really different way. 'Poor Boy's Son' is about the daily grind, working experience of millions around the planet & 'You And Me Against The World' concerns the political fall-out from Brexit - that song starts very dark & then concludes into a really beautiful, uplifting love song. Love is the glue that holds the whole world together. We don't preach to people or try to tell them what to think though but we want our say about what is going on now. The best rock & roll bands hold a mirror up to society & say "That is what you look like" & we have in our own individual way always tried to do that...But it has to be exciting too, it has to be fun - this is rock & roll after all, this is entertainment.


Rt: Can you share with us some of the most vibrant memories from that time (1987-1988), from the first period of the band’s success? 
Peter Coyne - It was like a rocket going to the moon, it all happened so fast! Usually the best part of any band's career is when you're all in it together with one purpose & enjoying each other's company. It was a very exciting time & we definitely transferred that excitement to our music. We made some classic albums ('Hit By Hit', 'Birth School Work Death', 'More Songs About Love & Hate') & travelled all round the world playing great concert after great concert - it was a lot of hard work but also great fun.


Rt: Vic Maile. Tell us how this legendary producer shaped up your sound, which, as it is now generally acknowledged, it was the sound of the ‘90s international resurgence of independent rock ?
Peter Coyne - Vic Maile was a genius producer who died far too young in 1989, just after we recorded 'More Songs About Love & Hate'. I cried when I'd heard he died...his fingerprints are all over our early singles & albums & he was like the 6th member of The Godfathers. We probably would not have been the success we were without Vic's contribution. I can see him now - after a good take of a number in the studio he would puff away on his cigar & say "That was great, boys - now let me make it even better"! A lovely, lovely man - RIP Vic Maile XX


Rt: How did the music industry treated the band during the ‘90s? Which appeared to be the factors that resulted to your hiatus and what eventually straightened things out for you in 2011?
Peter Coyne - I could not give a shit about the music industry - every band is like a tin of beans to sell for those people. Basically we all got sick of being in a group, so we stopped it in 2000. Then after a while we missed performing & writing & got The Godfathers back together in 2008. You've got to REALLY want to do it or there is no magic there. But there's plenty of true magic happening now onstage & on our new album 'A Big Bad Beautiful Noise'- so maybe it was for the good that we stopped the band in 2000, it has given us back the desire to treat it respectfully, make great records again, play fantastic concerts & enjoy every single second of being in this amazing band.

Rt: You’ ve stated publicly that during your career, money was never a priority. Given that, what would you describe as the key factors that make the business aspect of the band work in a descent way today ?
Peter Coyne - I've had lots of money & I've had no money at all, but if I'm honest of course I prefer having money. This is a business, but doing great work, playing great concerts or writing amazing songs always has to come first. We try & treat people how we would like to be treated ourselves. With respect.


Rt: You’ve already worked with a handful of reliable and devoted musicians ‘til now. Which do you consider as being each band member’s most eminent quality, musical or personal? 
Peter Coyne - I'm not going through a list of names from the Godfathers' past - life is too short! But I will say Steve Crittall is a really great guitar player  but he can be a bit cranky, a bit moody & the same applies to Mauro Venegas. But  then I am no angel either! But I can write some superb songs with both those fellows & generally we get along really well. Tim is a good laugh, a brilliant drummer & very hard-working & focussed - he's the drummer I've most enjoyed playing with ever. Darren Birch is such a great bass player, a bit quiet sometimes (when he's not playing) but with a real good sense of humour. Together we make a really good team & The Godfathers have never sounded this good before. Check out our new album 'A Big Bad Beautiful Noise' for proof of that.


Rt: Is there any particular musician you would like to record a duet with sometime in the future?
Peter Coyne - No!!


Rt: We' re living in the digital age. Do you feel that some contemporary music trend can make a teenager “pick up his guitar and play” (as the famous Who line has it)? 
Peter Coyne - Yes, our new album...


Rt: In a stream of consciousness, let’s play the “time capsule” question. Which songs out of the recent Godfathers catalogue (1995 – 2017) do you believe are the most likely to stand the test of time?  
Peter Coyne - The new Godfathers' album has I believe lots of timeless rock & roll songs with a universal appeal. Do yourself a massive favour & buy it!!


Rt: Thank you very much Peter for your time! Do you have any messages for your Greek audience?
Peter Coyne - Thank you! My message to our Greek audience is that The Godfathers love you & truly appreciate your support over the years. We will return to Greece & enjoy each others company again...
 
Exclusive interview for rocktime.gr to Panagiotis Papaioannou
 
Feel free to connect with The Godfathers via Facebook https://www.facebook.com/TheGodfathersFamily/ & their official website www.godfathers.uk.com And here's the YouTube link to their latest single 'You Don't Love Me' from their new album 'A Big Bad Beautiful Noise' - https://www.youtube.com/watch?v=v1Uk76ehBkU