Άρθρα
01-02-2024
Andy Taylor (Duran Duran): Ένας παρεξηγημένος ροκάς...
Του Φώτη Μελέτη
Όλοι λίγο πολύ έχουν ακούσει ή ακόμα και τραγουδήσει σε κάποιο ροκ κλαμπ το "I might Lie", ένα άσμα το οποίο αρχικά εξέπληξε άπαντες αφού το ερμήνευε και το είχε συνθέσει ο Andy Taylor που έγινε γνωστός από το πετυχημένο pop συγκρότημα των Duran Duran.
Ο πρώην πλέον κιθαρίστας των Duran Duran γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 1961 και από πολύ μικρή ηλικία έπαιζε σε σχολικές μπάντες κιθάρα ενώ παράλληλα τραγουδούσε και έγραφε ροκ και ποπ κομμάτια.
Στις αρχές της δεκαετίας του '80 ξεκίνησε την καριέρα του με τους δημοφιλείς Duran Duran όπου γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία.
Όμως η ροκ φλέβα του Andy Taylor δεν άντεξε και το 1985 αποχώρησε από το γκρουπ και σχημάτισε τους ενδιαφέροντες Power Station με την βοήθεια του τραγουδιστή Robert Palmer, του ντράμερ Tony Thompson (Chic) και του μπασίστα John Taylor (Duran Duran).
Το γκρουπ έκανε εμπορική επιτυχία με τα τραγούδια, "Get it On" και "Some Like it Hot" όμως το συγκρότημα παρά την επιτυχία δεν άντεξε στο χρόνο και διαλύθηκε προσωρινά (επανήλθε δισκογραφικά το 1996). Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε το σχετικό αφιέρωμα.
Οπότε εν έτει 1987 ο Andy Taylor αποφασίζει να δοκιμάσει την τύχη του και κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο "Thunder" με την πολύτιμη βοήθεια στην παραγωγή του κιθαρίστα Steve Jones (Sex Pistols) του ντράμερ Mickey Curry (Bryan Adams,Alice Cooper, David Bowie) και άλλων ικανών session μουσικών. H αρχή όμως της σόλο πορείας είχε γίνει το 1986 με το "Take It Easy" (USΑ, #24), από την τανία "American Anthem".
Φυσικά το τραγούδι που ξεχώρισε από το "Thunder" και που ακούγεται μέχρι και τις μέρες μας είναι το καταπληκτικό "Ι might Lie" αλλά και τα εξαιρετικά "Night Train", "Tremplin", "Bringin' Me Down" και "Don't Let Me Die Young" ενώ και το υπόλοιπο άλμπουμ διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα αφού ο συνδυασμός ροκ και μελωδικών ρυθμών είναι αρκετά πετυχημένος. Μπορείτε ΕΔΩ να διαβάσετε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα στο "Thunder" από τον Παναγιώτη Παπαϊωάννου.
Παράλληλα συμμετείχε με το θαυμάσιο τραγούδι "When The Rain Comes Down" σε ένα επεισόδιο του δεύτερου κύκλου της θρυλικής τηλεοπτικής αστυνομικής σειράς Miami Vice.
Στη συνέχεια ο κιθαρίστας, παραγωγός, τραγουδιστής και συνθέτης Αndy Taylor συμμετέχει με διάφορα τραγούδια σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές ενώ περιοδεύει το 1988 με τον Rod Stewart εκπληρώνοντας ένα παιδικό του όνειρο. Με τον Rod Stewart συνεργάζεται στα άλμπουμ "Out of Order" (1988) και "A Spanner in the Works" (1995) τόσο στη σύνθεση όσο και στις κιθάρες.
Το 1989 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του με τίτλο "Dangerous" το οποίο περιείχε διασκευές σε γνωστά και κλασσικά ροκ κομμάτια από τα seventies σε γκρουπ όπως οι Thinlizzy, AC/DC, Bad Company, Rolling Stones, Kinks όμως ήταν αρκετά μέτριο και απέτυχε κυρίως εμπορικά με τον Andy Taylor να δηλώνει πως το άλμπουμ: "Έγινε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και με ωμό, ειλικρινή τρόπο".
Κάπου εκεί σταματούν οι σόλο κυκλοφορίες του Andy Taylor και δραστηριοποιείτε στο να βοηθά παραγωγές pop καλλιτεχνών αλλά και μελών του rock συγκροτήματος Terraplane που αργότερα μετονομάστηκαν σε TΗUNDER και έκαναν σπουδαία πράματα στην παγκόσμια hard rock σκηνή.
Το 1996 επανασυνδέει τους Power Station και την επόμενη χρονιά κυκλοφορούν το "Living in Fear" με παραγωγό τον σπουδαίο Bernard Edwards (Chic) που ήταν και παραγωγός και στο πρώτο τους άλμπουμ.
Σε αυτό το άλμπουμ υπάρχουν καλά τραγούδια και διασκευάζουν Marvin Gay και Beatles αλλά δυστυχώς απέτυχε κι αυτό το άλμπουμ εμπορικά.
Το 1999 κυκλοφορεί το Ε.Ρ. με τίτλο "The Spanish Sessions" που περιλαμβάνει τέσσερα κομμάτια παρέα με τον Luke Morley των Thunder.
Το 2001 ενσωματώθηκε ξανά στους Duran Duran και τις επόμενες χρονιές ηχογράφησαν και κυκλοφόρησαν μαζί δύο άλμπουμ αλλά δεν άντεξε και πάλι την πίεση της εμπορικής μπάντας για να ξαναφύγει το 2006 και να κάνει το δικό του σχήμα και να δουλέψει σε δικές του παραγωγές στα στούντιο της Ίμπιζα ενώ το 2008 κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία του. Επιπρόσθετα συμμετείχε και στο 16ο στούντιο άλμπουμ της μπάντας με τίτλο "Danse Macabre" (2023).
Στις αρχές της δεκαετίας του '80 ξεκίνησε την καριέρα του με τους δημοφιλείς Duran Duran όπου γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία.
Όμως η ροκ φλέβα του Andy Taylor δεν άντεξε και το 1985 αποχώρησε από το γκρουπ και σχημάτισε τους ενδιαφέροντες Power Station με την βοήθεια του τραγουδιστή Robert Palmer, του ντράμερ Tony Thompson (Chic) και του μπασίστα John Taylor (Duran Duran).
Το γκρουπ έκανε εμπορική επιτυχία με τα τραγούδια, "Get it On" και "Some Like it Hot" όμως το συγκρότημα παρά την επιτυχία δεν άντεξε στο χρόνο και διαλύθηκε προσωρινά (επανήλθε δισκογραφικά το 1996). Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε το σχετικό αφιέρωμα.
Οπότε εν έτει 1987 ο Andy Taylor αποφασίζει να δοκιμάσει την τύχη του και κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο "Thunder" με την πολύτιμη βοήθεια στην παραγωγή του κιθαρίστα Steve Jones (Sex Pistols) του ντράμερ Mickey Curry (Bryan Adams,Alice Cooper, David Bowie) και άλλων ικανών session μουσικών. H αρχή όμως της σόλο πορείας είχε γίνει το 1986 με το "Take It Easy" (USΑ, #24), από την τανία "American Anthem".
Φυσικά το τραγούδι που ξεχώρισε από το "Thunder" και που ακούγεται μέχρι και τις μέρες μας είναι το καταπληκτικό "Ι might Lie" αλλά και τα εξαιρετικά "Night Train", "Tremplin", "Bringin' Me Down" και "Don't Let Me Die Young" ενώ και το υπόλοιπο άλμπουμ διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα αφού ο συνδυασμός ροκ και μελωδικών ρυθμών είναι αρκετά πετυχημένος. Μπορείτε ΕΔΩ να διαβάσετε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα στο "Thunder" από τον Παναγιώτη Παπαϊωάννου.
Παράλληλα συμμετείχε με το θαυμάσιο τραγούδι "When The Rain Comes Down" σε ένα επεισόδιο του δεύτερου κύκλου της θρυλικής τηλεοπτικής αστυνομικής σειράς Miami Vice.
Στη συνέχεια ο κιθαρίστας, παραγωγός, τραγουδιστής και συνθέτης Αndy Taylor συμμετέχει με διάφορα τραγούδια σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές ενώ περιοδεύει το 1988 με τον Rod Stewart εκπληρώνοντας ένα παιδικό του όνειρο. Με τον Rod Stewart συνεργάζεται στα άλμπουμ "Out of Order" (1988) και "A Spanner in the Works" (1995) τόσο στη σύνθεση όσο και στις κιθάρες.
Το 1989 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του με τίτλο "Dangerous" το οποίο περιείχε διασκευές σε γνωστά και κλασσικά ροκ κομμάτια από τα seventies σε γκρουπ όπως οι Thinlizzy, AC/DC, Bad Company, Rolling Stones, Kinks όμως ήταν αρκετά μέτριο και απέτυχε κυρίως εμπορικά με τον Andy Taylor να δηλώνει πως το άλμπουμ: "Έγινε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και με ωμό, ειλικρινή τρόπο".
Κάπου εκεί σταματούν οι σόλο κυκλοφορίες του Andy Taylor και δραστηριοποιείτε στο να βοηθά παραγωγές pop καλλιτεχνών αλλά και μελών του rock συγκροτήματος Terraplane που αργότερα μετονομάστηκαν σε TΗUNDER και έκαναν σπουδαία πράματα στην παγκόσμια hard rock σκηνή.
Το 1996 επανασυνδέει τους Power Station και την επόμενη χρονιά κυκλοφορούν το "Living in Fear" με παραγωγό τον σπουδαίο Bernard Edwards (Chic) που ήταν και παραγωγός και στο πρώτο τους άλμπουμ.
Σε αυτό το άλμπουμ υπάρχουν καλά τραγούδια και διασκευάζουν Marvin Gay και Beatles αλλά δυστυχώς απέτυχε κι αυτό το άλμπουμ εμπορικά.
Το 1999 κυκλοφορεί το Ε.Ρ. με τίτλο "The Spanish Sessions" που περιλαμβάνει τέσσερα κομμάτια παρέα με τον Luke Morley των Thunder.
Το 2001 ενσωματώθηκε ξανά στους Duran Duran και τις επόμενες χρονιές ηχογράφησαν και κυκλοφόρησαν μαζί δύο άλμπουμ αλλά δεν άντεξε και πάλι την πίεση της εμπορικής μπάντας για να ξαναφύγει το 2006 και να κάνει το δικό του σχήμα και να δουλέψει σε δικές του παραγωγές στα στούντιο της Ίμπιζα ενώ το 2008 κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία του. Επιπρόσθετα συμμετείχε και στο 16ο στούντιο άλμπουμ της μπάντας με τίτλο "Danse Macabre" (2023).
To τρίτο σόλο άλμπουμ του και πρώτο μετά από 33 χρόνια για τον Andy Taylor, τον βρίσκει σε μία αρκετά δύσκολη στιγμή της ζωής του αφού πάσχει από καρκίνο του προστάτη και για αυτό άλλωστε δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στην τελετή του Rock and Roll Hall of Fame των Duran Duran. Το άλμπουμ τιτλοφορείται "Man's a Wolf to Man" και είναι μία υπέροχη δουλειά που επιβεβαιώνει όλλους εκείνους που τα προηγούμενα χρόνια έγραφαν πόσο αδικούσε τον εαυτό του ο Andy Taylor τόσο με τους Duran Duran αλλά και με τη πολύχρονη απραξία του που δεν κυκλοφορούσε περισσότερα σόλο άλμπουμ.
Πιστεύω πως το ομότιτλο τραγούδι του δίσκου, είναι από τα πιο συγκλονιστικά κομμάτια
Ο Andy Taylor κατάφερε να τον αγαπήσουμε παρά τις pop αναφορές του γιατί κατά βάθος παραμένει ένας αμετανόητος ροκάς και το απέδειξε με τις προσωπικές δουλειές του και όπως λέει και ο ίδιος:
"Το ροκ εν ρολ είναι αυτό για το οποίο θα πέθαινα, αλλά αγαπώ τη μουσική και μου αρέσει να εξερευνώ, να κάνω διαφορετικά πράγματα και να αναλαμβάνω την πρόκληση να παίζω, να γράφω ή να τραγουδάω σε αυτήν... ή να την παράγω".
Υ.Γ.: Το 2023 παίζει κιθάρα στο άλμπουμ της Αυστραλέζας τραγουδίστριας Tina Arena και στο άλμπουμ της με τίτλο "Love Saves".
Φώτης Μελέτη