
Βon Scott: Σοφία "του Δρόμου" σε 12 Στροφές
19 Φεβρουαρίου 1980. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποιά θα ήταν η ιστορία του ροκ ν΄ρολ αν ο Ronald Belford Scott, 33 χρόνων, γεννημένος στη Σκωτία και μεγαλωμένος στη Μελβούρνη, είχε καταφέρει να συνέλθει από την αναισθησία, μετά από μια ακόμη αλκοολικά ανορίωτη νύχτα στα κλαμπ του Λονδίνου.
- Rock N' Roll Singer (1974, "High Voltage")
«Βάλτε κει που ξέρετε τη ζωή των 9 με 5/ κολλάρα και γραβάτες/ βάλτε κει και τα ηθικά σας στάνταρ/ γιατί 'ναι όλα ψεύτικα/ Βάλτε κει και τις χρυσές σας χειραψίες/ και του ηλίθιους κανόνες/ κι όλα τ΄άλλα σκατά/ που μαθαίνετε στα παιδιά στο σχολείο (δεν είμαι και χαζός)...».
- The Jack (1974, "High Voltage")
«Κείνη μού' ριξε τη Ντάμα/ Μού΄ριξε το Ρήγα/ Έπαιζε και μοίραζε/ Έκανε το κομμάτι της/ Κρατούσε ένα ζευγάρι/ Έπρεπε όμως να δοκιμάσω/ Το διπλό της ήταν ζόρικο/ Αλλά κι ο άσσος μου ψηλά/ Μα πώς να ξέρω/ Τί 'χε μοιράσει πιο πριν/ Μού΄πε ότι δεν της είχε ξανατύχει φουλ/ Αλλά έπρεπε να το καταλάβω/ Από το τατού στο αριστερό της πόδι/ κι από την καλτσοδέτα στο δεξί/ Ότι είχε το χαρτί για να με τσακίσει/ Άμα τό' παιζε σωστά...».
- Little Lover (1974, "High Voltage")
«Σε είδα στη πρώτη σειρά/ να κουνιέσαι στο ρυθμό/ να κουνιέσαι και να γουστάρεις/ Με σκότωσε που είδα/ την υγρασία στο κάθισμά της/ Μήπως ήταν κόκα - κόλα; (...)».
- Dirty Deeds Done Dirt Cheap (1976, "Dirty Deeds Done Dirt Cheap")
«Αν έχεις πρόβλημα με το Γυμνασιάρχη/ Αν σε στεναχωρεί/ Αν θες ν΄αποφοιτήσεις, αλλά όχι απ΄το κρεββάτι του/ Κοίτα τί πρέπει να κάνεις/ Σήκωσ' το τηλέφωνο, είμαι πάντα σπίτι/ Πάρε όποτε θες/ Πάρε μόνο 36 24 36, ναι/ Μια ζωή μεσ΄το έγκλημα είμαι/ Βρωμοδουλειές, σχεδόν τζάμπα (...).
Αν έχεις την κυρά σου και θες να βγει απ΄τη μέση/ αλλά δεν έχεις τ΄άντερα/ Αν σου γκρινιάζει μέρα - νύχτα/ Και σε έχει μουρλάνει/ Σήκωσ' το τηλέφωνο, άσ'την ήσυχη/ Ήρθε η ώρα να πατήσεις πόδι/ Με μια αμοιβή, θα γίνω με χαρά/ ο άνθρωπος της πίσω πόρτας...».
- Ride On (1976, "Dirty Deeds Done Dirt Cheap")
«'Αλλο ένα βράδυ μοναχικό/ σε μια ακόμη μοναχική πόλη/ μα δεν είμαι τόσο μικρός για ν' ανησυχώ/ ούτε τόσο μεγάλος για να κλαίω/ όταν μια γυναίκα με κάνει χάλια (...).
Άλλο ένα άδειο μπουκάλι/ κι άλλο ένα άδειο κρεββάτι/ δεν είμαι τόσο μικρός για να το παραδεχτώ/ ούτε τόσο μεγάλος για να πω ψέμματα/ άλλος ένας κουφιοκέφαλος είμαι/ γι΄αυτό κι είμαι μόνος/ τόσο μόνος/ αλλά ξέρω τί θα κάνω/ θα συνεχίσω...».
- Big Balls (1976, "Dirty Deeds Done Dirt Cheap")
Αμετάφραστο τελείως, κι όποιος κατάλαβε:
"And my balls are always bouncing/ My ballroom always full/ And everybody cums and cums again/ If your name is on the guest list/ No one can take you higher/ Everybody says I've got/ Great balls of fire...
Some balls are held for charity/ And some for fancy dress/ But when they're held for pleasure/ They're the balls that I like best/ My balls are always bouncing/ To the left and to the right/ It's my belief that my big balls/ Should be held every night".
7. Let There Be Rock (1977, "Let There Be Rock").
«Εν αρχή/ εν έτει 1955/ άνθρωπος ουκ οίδε περί θεάματος ροκ ν΄ρολ/ και συμπαρομαρτούντων/ λευκός μεν ανήρ έσχεν "μέλιττα"/ μέλας δε ανήρ έσχεν "μπλουζ"/ ουδείς τε εγνώριζεν τί ποιήσαι/ πλην Τσαϊκόφσκι, όστις ήγγειλεν
Γεννηθήτω ήχος/ και εγένετο ήχος/ γεννηθήτω φως/ και εγένετο/ γεννηθήτω όργανα κρουστά/ και εγένοντο/ γεννηθήτω κιθάρα/ και εγένετο κιθάρα/ Γεννηθήτω "ροκ"...».
- Dog Eat Dog (1977, "Let There Be Rock").
«Μπίζνεσμαν, όταν κάνεις το ντηλ/ μήπως ξέρεις ποιόν να εμπιστευτείς;/ Μήπως ξεγράφεις τη ζωή σου;/ μήπως γράφεις τ΄όνομά σου στη σκόνη;/ Έτσι, έτσι, ναι/ κάθε σκυλί κι η μέρα του/ Σκύλος με σκύλο (...)
Σκύλος με σκύλο/ για κοίτα τα νέα/ κάποιος κερδίζει/ κάποιος χάνει/ τα ψηλά πιο πάνω και τα χαμηλά πιο κάτω/ και στη μέση αφασία/ Πάνω κερδίζεις, κάτω χάνεις/ Όλοι παίζουν εδώ/ Έτσι, έτσι, ναι/ κάθε σκυλί κι η μέρα του/ Σκύλος με σκύλο (...)
"Οφθαλμός αντί οφθαλμού"/ και "οδούς αντί οδόντος"/ είναι ένα ψέμα/ αυτή είναι η αλήθεια/ δες τον τυφλό στο δρόμο/ ψάχνει για κάτι τζάμπα/ άκου τον ευγενικό αυτό κύριο να ρωτά το φίλο του/ "κι εγώ τί θα βγάλω;"/ Έτσι, έτσι, ναι/ κάθε σκυλί κι η μέρα του/ Σκύλος με σκύλο...».
- Down Payment Blues (1978, "Powerage")
«Ξέρω, είναι κακό/ ξέρω ότι έτσι πρέπει νά' ναι/ Ξέρω, δεν κάνω και τίποτα/ Να μην κάνω τίποτα σημαίνει πολλά για μένα/ να ζεις με το τίποτα/ εκατομμυριούχος της δεκάρας/ για φιλανθρωπίες ανοιχτός/ με του ροκ ν΄ρολ την πρόνοια/ κάθομαι στην Κάντιλάκ μου/ κι ακούω το ράδιο/ Σούζυ μωρό μου, έμπα μέσα/ πες μου πού να πάει/ Ζω σ' έναν εφιάλτη/ κι εκείνη μοιάζει με ονείρωξη/ Την έχω την Κάντιλακ/ αλλά δεν έχω για βενζίνη/ τρύπια τα παπούτσια μου/ και χρωστάω μέχρι τα μπούνια/ της προκαταβολής τα μπλουζ...».
- Sin City (1978, "Powerage")
«Διαμάντα και σκόνη/ τελευταίος ο φτωχός/ πρώτος ο πλούσιος/ Λαμποργκίνι και χαβιάρι/ Ντράϊ Μαρτίνι και Σάνγκρι - Λα/ Έχω κάτι που με καίει/ βαθιά μέσα μου/ μια λαχτάρα/ και θα την αφήσω λεύτερη/ Μπαίνω μέσα/ στης αμαρτίας την πόλη/ θα κερδίσω/ στης αμαρτίας την πόλη (...)
Σκάλες και φιδάκια/ οι σκάλες δίνουνε/ τα φιδάκια παίρνουνε/ Φτωχός, πλούσιος, ζητιάνος/ δεν την παλεύεις με τίποτα/ εγώ έτσι πιστεύω (...)/ Γύρνα τη ρουλέτα/ Κόψε εσύ χαρτί/ Και ρίξε το ζάρι δυνατά/ Φέρε και χορεύτριες, στον πάγο τη σαμπάνια/ Κοίτα με, μπουκάρω/ Στης αμαρτίας την πόλη (...)».
- Highway To Hell (1979, "Highway To Hell")
«Ζωή χάρμα/ Έρωτας ελεύθερος/ Εισιτήριο διαρκείας χωρίς επιστροφή/ Δε ζητάω τίποτε/ Παρατάτε με/ Όλα τα παίρνω όπως έρχονται/ Δε χρειάζομαι αιτία/ Ούτε ρίμα/ Δε θέλω τίποτα καλύτερο να κάνω/ Πάω κάτω/ Ώρα για πάρτυ/ Θά' ναι κι οι φίλοι μου εκεί...».
12. Touch Too Much (1979, "Highway To Hell")
«Είχε το πρόσωπο του άγγελου που χαμογελάει αμαρτωλά/ μιας Αφροδίτης το κορμί -αλλά με τα χέρια/ Να παίζει με τον κίνδυνο, να χτυπάει το πετσί μου/ σα κεραυνός και αστραπή μαζί/ δεν ήταν η πρώτη φορά, ούτε η τελευταία/ δεν ήταν ότι δε την ένοιαζε/ τό' θελε σκληρό, τό' θελε γρήγορο/ τό' θελε μισοψημένο/ Έμοιαζε μ΄έν΄άγγιγμα / ένα άγγιγμα πολύ παραπάνω ...»
Υ.Γ.: Τελικά, ίσως πράγματι, hell ain't a bad place to be.
Παναγιώτης Παπαϊωάννου