Altzi: "All Eyes On Me"

15/04/2022

Κατηγορία: Κριτικές

393

Το Χέλσινγκμποργκ, είναι μία μικρή ήσυχη πόλη στα νοτιοδυτικά της Σουηδίας, περίπου μια ώρα μακριά από το Μάλμε. Η μουσική σκηνή για τα δεδομένα της πόλης είναι αρκετά ζωντανή με κέντρο το μουσικό κλαμπ Tivoli και ακόμη θυμάμαι με νοσταλγία που είχα διασκεδάσει εκεί με τον παλιόφιλο Δαμιανό Γρηγορίου.

 

Ο τραγουδιστής Rick Altzi για τον οποίο παρουσιάζουμε το μουσικό του πόνημα είναι από το Helsingborg και από εκεί ξεκίνησε μια καριέρα που τον οδήγησε μεταξύ άλλων στους σπουδαίους At Vance.
Συγκεκριμένα εντάχθηκε στο συγκρότημα AT VANCE ως τραγουδιστής το 2007 και έχει συνεργαστεί με πολλούς αξιόλογους μουσικούς από συγκροτήματα όπως οι Helloween, Accept, King Diamond, Pain Of Salvation κ.λπ. Είναι επίσης γνωστός για τη συμμετοχή του στους Masterplan, Gathering Of Kings, ή τραγουδώντας  στα άλμπουμ του Τεύτονα κιθαρίστα, Herman Frank.
Τώρα λοιπόν  η προσωπική μπάντα του κάνει το επόμενο βήμα της, ένα σόλο άλμπουμ, είναι φυσικό τα φώτα της δημοσιότητας να πέσουν πάνω του. Συνολικά 14 κομμάτια βρήκαν μια θέση στο "All Eyes on Me", ταιριαστός  τίτλος για πρώτη προσωπική  προσπάθεια. Ο πυρήνας του συγκροτήματος είναι, δηλαδή εκτός από τον κιθαρίστα των Altzi, Pete Alpenborg, τον μπασίστα Nalla Påhlsson και τον ντράμερ Kevin Kott.
Επιπλέον, ο τραγουδιστής κατάφερε μερικούς ακόμη καλεσμένους να συνεισφέρουν στο "All Eyes on Me".
Οι Joel Hoekstra (Whitesnake, Cher), Per Nilsson (Meshuggah), Olaf Lenk (At Vance), Oliver Hartmann (Avantasia), Andy LaRocque (King Diamond) και πολλοί άλλοι, όλοι πρόσθεσαν ένα μουσικό "λιθαράκι"  στο άλμπουμ.
Στο "All Eyes On Me" συμμετέχουν μερικοί από τους πιο εξαιρετικούς τραγουδοποιούς της τελευταίας δεκαετίας, οι οποίοι αποτελούν την πρώτη ύλη κάθε μελωδικού δίσκου, μάστορες της μουσικής σύνθεσης και παραγωγής, δηλαδή οι Ulrick Lonqvist και  Pete Alpenborg, ένα από αυτά τα νέα golden boys, που επίσης συνθέτει υπέροχα και με την ευκαιρία αυτή παίζει επίσης πλήκτρα και κιθάρες. Η μίξη του άλμπουμ γίνεται από τον Victor Ohlsson και η παραγωγή των Rick Altzi και Ulrick Lönnqvist. Υπεύθυνος για το mastering ήταν ο Thomas “Plec” Johansson.
Όσο για τη λίστα των συνεργασιών, θα εκπλαγείτε, θα κάνω μια αντιγραφή και επικόλληση της λίστας, η οποία είναι εκτενής και έτσι δεν αφήνω κανέναν απ' έξω.
Guest solo κιθαρίστες: Joel Hoekstra (Whitesnake, Cher), Matthias IA Eklund (Freak Kitchen), Per Nilsson (Meshuggah), Olaf Lenk (AtVance), Oliver Hartmann (Avantasia), Morgan Jensen (Swedish Erotica), Victor Ohlsson (Gathering of Kings, Saffire), Magnus Karlsson (Freefall), Andy LaRocque (King Diamond), Magnus Berglund (Arctic Rain), Stefan Lindholm (Vindictiv), Eric Rauti (Dreamland).
Μουσικά το άλμπουμ κυμαίνεται μεταξύ μελωδικής ροκ και ολίγον από  μέταλ. Οι κιθάρες είναι εξίσου σημαντικές με τα πλήκτρα (πολύ καλό αυτό). Το τελευταία παρέχουν ένα συμπαγές μελωδικό "στρώμα" πάνω στο οποίο είναι χτισμένα τα τραγούδια.
Δεκατέσσερα κομμάτια απαρτίζουν αυτό το άλμπουμ, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι μπροστά σε μια τόσο μεγάλη λίστα πως θα  υπάρχει πολύ filler, αλλά δεν είναι έτσι. Το "All Eyes On Me" καταφέρνει και σου κολλά άμεσα από την πρώτη ακρόαση και δεν είναι προσωπική εκτίμηση, είναι η πραγματικότητα.
Γλυκές μελωδίες, πιασάρικα ρεφρέν και προσεγμένες ενορχηστρώσεις . Μέχρι στιγμής θα μπορούσε να είναι ένα συνηθισμένο άλμπουμ, αλλά κάθε κομμάτι έχει την προσωπικότητά του, δεν είναι αυτό το συναίσθημα να ακούς τον έναν "κλώνο" μετά τον άλλο, αλλά κομμάτια που σε κάνουν να δονείσαι, τα πολλά λόγια   δεν ωφελούν καθόλου αν δεν μπεις στον πειρασμό να ακούσεις ξανά το άλμπουμ και ξανά.
Μια συλλογή συνθέσεων με μερικά μουσικά "διαμάντια" όπου ξεχωρίζουν αναμφίβολα για μένα:
Το "Point of No Return", ένα επιτυχημένο σινγκλ που θα πήγαινε κατευθείαν στους ραδιοφωνικούς σταθμούς αν ήταν η δεκαετία του '80, με αυτήν την κρυστάλλινη κιθάρα, αυτό το πανώριο ρεφρέν, ένα μεγαλείο σύνθεσης πραγματικά.
Το μόνο μειονέκτημα που έβαλα και με έχει απογοητεύσει κάπως, είναι ότι δεν βρίσκω σε αυτήν την έκδοση που αγόρασα , την ισπανική έκδοση του "Point of No return", στα ισπανικά "Sin Vuelta Atrás", που με ενθουσιάζει, ακόμη περισσότερο.
Το "Motherless Child", είναι άλλο ένα απίστευτο κομμάτι, με ήχο εμπνευσμένο από τη χρυσή εποχή της μουσικής. Μία εκρηκτική σύνθεση που  προσφέρει απλά μελωδικό  rock πλημμυρισμένο με πλήκτρα, εξαιρετικό κιθαριστικό  συνθετικό υλικό βουτηγμένο στο πνεύμα των '80s!
Το "Crash and Fall", όπου "παρελαύνει" όλο το σύνολο των οργάνων στο ίδιο επίπεδο, για να "οικοδομήσει" ένα μοναδικό  υπερθέαμα. Είναι ένα τραγούδι που χαρακτηρίζει καλά το άλμπουμ. Μια θελκτική  μελωδική γραμμή, ένα ροκ βασικό vibe και ένα άψογο σόλο μέρος είναι οι "ακρογωνιαίοι λίθοι" του τραγουδιού. Μια μελωδία που σφύζει από κιθάρα χάρη στον Pete Alpenborg που κάνει το αίμα να ανεβαίνει στο κεφάλι.
Το "Into The Fire", άλλο ένα από τα αγαπημένα μου στο άλμπουμ, εκθαμβωτικές κιθάρες και η ευελιξία του Αltzi που μπορεί να κάνει τη φωνή του να "λάμπει" σε διαφορετικές ερμηνείες άμεση  ή πιο συναισθηματική ανάλογα με το συνθετικό πλαίσιο, με υποδειγματική ευχέρεια.
Το "Desire", είναι ένα κομμάτι με  μεσαίο τέμπο με καθηλωτικό ρεφρέν και πλουσιοπάροχα  πλήκτρα που αναδημιουργούν μια εξωτική  ατμόσφαιρα.
Στο "Run To You" δημιουργούν ακόμη ένα AOR "διαμάντι" μία  ακόμη σύνθεση με πανέμορφα πλήκτρα, μελωδικές κιθάρες σε συνδυασμό την γρεζιασμένη  φωνή του καλλιτέχνη’ το τέλειο μουσικό, μελωδικότατο αμάλγαμα!
Το "Hurting Kind", είναι ένα ζωντανό κομμάτι, με μια μελωδία φόντου από πλήκτρα απόλυτα διεισδυτική.
Με το "Wind & the Rain" οι ρίζες του AOR έρχονται στο προσκήνιο και μια ορισμένη ποπ απήχηση που δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς απλά απολαμβάνοντας  μελωδίες όπως αυτήν.
Η πιο σκληρή και βαρύτερη σύνθεση είναι το συντριπτικό "Tossin’ and Turnin" καθώς και το  συγκλονιστικό "Final Warning" που επαναφέρουν το πραγματικό ροκ πνεύμα.


Και είναι ότι αυτό το άλμπουμ έχει μια μεγάλη αρετή: όλα τα μουσικά  θέματα είναι εξαίσια, καλές συνθέσεις ναι, αυτό, αν και φαίνεται προφανές είναι αυτό που πολλές φορές πάσχουν οι κυκλοφορίες.
Εάν είστε λάτρης του AOR και της μελωδικής ροκ, αυτό το άλμπουμ θα πρέπει να είναι στις κορυφές των επιλογών σας για φέτος.
Η αίσθηση αυτού του άλμπουμ επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από αυτό που έχει κάνει σχετικά πρόσφατα με το  συγκρότημα Gathering of Kings. Οι θαυμαστές αυτού του συγκροτήματος θα "φάνε" αυτό το άλμπουμ.
Αυτό το άλμπουμ έχει όλα τα στοιχεία για το τι θα θέλατε από ένα σουηδικό μελωδικό hard rock άλμπουμ. Δεκατέσσερα κομμάτια με δυνατές πιασάρικες μελωδίες, δυνατά φωνητικά, μερικές διάσπαρτες μπαλάντες και καλεσμένοι κιθαρίστες όπως ο Joel Hoekstra και ο Oliver Hartmann που προσφέρουν υπέροχα σόλο.
Το κορυφαίο τραγούδι του άλμπουμ είναι το "Legacy". Είμαι μεγάλος θαυμαστής των H.E.A.T. και προσωπικά είναι το τραγούδι ακούγεται σαν να μην έχει κυκλοφορήσει σε ένα από τα πιο πρόσφατα άλμπουμ τους. Το καλύτερο ρεφρέν σε ένα άλμπουμ που είναι γεμάτο με έναν εκτεταμένο αριθμό από υπέροχα ρεφρέν. Ροκ κορυφαίας ποιότητας εδώ.
Για να ακουστεί το "You Don’t Believe In Love" ένα αρχετυπικό δείγμα τέλη 80ς που σίγουρα θα μας "στοιχειώνει" ακούγοντας το ξανά και ξανά.
Το "Strangers in the Real World" είναι η επόμενη δημιουργία που με καθήλωσε μόλις ο μεγαλοπρεπής ήχος και ήμουν σίγουρος ότι ταξίδευα ήδη σε εποχές που η μουσική συνθέτονταν κάτω από γαλάζιους ανέφελους ουρανούς και η ξεγνοιασιά που απέπνεε σε πλημμύριζε ολούθε
Και ο δίσκος ολοκληρώνεται με το "Where Dreams Never Die": Ατμοσφαιρική περιπλάνηση, με αφηγηματικούς στίχους, ωραιότατο σολάρισμα της κιθάρας. Χαρακτηριστικό δείγμα της μουσικής συνθετικής ικανότητας της μπάντας με το οποίο λίγο πριν κλείσει το πρώτο μουσικό ταξίδι τηςκαι ανυπομονείς να αρχίσει το επόμενο.
Το φωνητικό στυλ του Rick Altzi Για όσους δεν γνωρίζουν, έχει μια ωριμασμένη χροιά παρόμοια με τον David Reece. Ένα smokey γρέζι που επίσης καταφέρνει να φτάσει στα ύψη που χρειάζονται για ένα ρεφρέν στα ύψη. Κάνει επίσης φωνητικά υπόκρουσης σε πολλά τραγούδια του άλμπουμ και χαμηλώνει ελαφρώς το ρεφρέν για να δημιουργήσει μια μεγάλη δυναμική αντίθεσης μεταξύ των ψηλών και των χαμηλών του.
Ο R. Altzi έχει γράψει εδώ μια σπουδαία  συλλογή μελωδιών που θα αρέσει στους οπαδούς της σουηδικής ροκ σκηνής που ως εκ θαύματος φέρνει στο νου με ευκολία το μελωδικό ροκ στυλ της δεκαετίας του '80. Συνεχίζουν να δείχνουν γιατί η Σουηδία κυριαρχεί στη "χώρα" του μελωδικού ροκ. Ένα άλμπουμ που σίγουρα θα μπει στo top-10 με τις λίστες όλων των κορυφαίων φέτος.
Συνολικά, μπορεί να ειπωθεί ότι το "All Eyes on Me" είναι  ένα σπουδαίο  ροκ άλμπουμ. Οι μελωδίες και η ψυχή της ροκ μουσικής είναι καλά ισορροπημένα και κάνουν αυτό το σόλο ντεμπούτο ένα καλό soundtrack για την έναρξη της ανοιξιάτικης σεζόν. Μετά από έναν μακρύ χειμώνα, ο ήλιος ανατέλλει πάνω από το Χέλσινγκμποργκ.

Νότης "Legacy" Γκιλλανίδης