Jaime Kyle: "Wild One"

08/01/2023

Κατηγορία: Κριτικές

636

Ανακάλυψα για πρώτη φορά την Jaime Kyle το 1992 όταν κυκλοφόρησε το ντεμπούτο της άλμπουμ "The Passionate Kind" στην Atco/Atlantic Records. Ήταν ένα λαμπρό και εκλεπτυσμένο κομμάτι του μελωδικού Rock με ένα all-star session συγκρότημα και αμέσως έδειξε στον κόσμο ότι εδώ βρισκόταν μια νεαρή κοπέλα με εξαιρετικές ικανότητες τραγουδοποιού και ερμηνείας.

 

Δυστυχώς, ο κόσμος της ροκ άλλαζε – το Grunge έμπαινε και το γένους του Melodic Rock δυστυχώς στην πορεία θα παραμερίζονταν και παρά το δεύτερο και εξίσου υπέροχο άλμπουμ, το "Back To Hollywood", η Jaime δεν μπόρεσε να κάνει το μεγάλο άλμα στη ροκ σκηνή εκείνη την εποχή.
Ωστόσο, αυτό ήταν τη στιγμή που το "New Country" ήταν ένα μουσικό είδος σε άνοδο και η Jaime δημιούργησε  ένα κομμάτι με το όνομα "Wild One" για την πρωτοεμφανιζόμενη τότε καλλιτέχνη της New Country, Faith Hill, για το ντεμπούτο της άλμπουμ "Take Me As I Am".
Το άλμπουμ ανέδειξε την Faith Hill σε μέγα-σταρ της μουσικής Country και το σινγκλ "Wild One" κατάφερε για τέσσερις εβδομάδες να "γαντζωθεί" στο νούμερο ένα στο Billboard Country chart το 1994, καθιστώντας την, την πρώτη γυναίκα σε 30 χρόνια που κατάφερε ένα τέτοιο κατόρθωμα.
Και πηγαίνοντας τάχιστα  27 χρόνια μπροστά τον χρόνο, η Jaime Kyle κυκλοφόρησε επιτέλους τη δική της εκδοχή του τραγουδιού ως ερμηνευτής για το νέο άλμπουμ της .
Έχει δώσει στο τραγούδι τη ροκ μεταχείριση που του άξιζε πάντα και κατάφερε να δημιουργήσει ένα διαχρονικό ήχο που είναι ταυτόχρονα μια αναδρομή στις μέρες του "The Passionate Kind" και ένας σύγχρονος ήχος που παραπέμπει στις θρυλικές Heart.
Αυτή η αλυσίδα γεγονότων οδήγησε και τη Nancy Wilson των  Heart να ηχογραφήσει το τραγούδι της  Jaime "Stranded".
Εμπνευσμένη από τις παιδικές της εμπειρίες στο Κεντάκι, όπου η φαντασία ήταν ο καλύτερος φίλος της και η μουσική η απόδρασή της. Εκτός από την Hill, το "Wild One" έχει διασκευαστεί από τους Kelly Clarkson, Carrie Underwood, Maddie and Tae, Runaway June στα Academy of Country Music Awards, Lauren Alaina στο American Idol και πρόσφατα από τη Rebecca Howell στο επιτυχημένο σόου The Voice... αλλά ειλικρινά, αν και προφανώς είναι υπέροχες αυτές οι εκδοχές, υπάρχει απλώς κάτι εντελώς μαγικό στο να ακούς την Jaime να το τραγουδά η ίδια.
Επιπλέον, τα τραγούδια της Kyle έχουν διασκευαστεί μεταξύ άλλων από τους Michael English "Heaven to Earth", Levon "With My Eyes Closed", Baton Rouge "The Storm", Howard Leese των Bad Company, "The Vine" από τον Jimi Jamison των Survivor, Jo Dee Messina "Let It Go", Lee Greenwood "Beautiful Lies" Joe Lynn Turner "In Your Eyes" μεταξύ άλλων .
Η Kyle επίσης συνέγραψε και ερμήνευσε το ντουέτο "Who I Am" ένα τραγούδι που κέρδισε πολλά κινηματογραφικά βραβεία για την ταινία "Forget Me Not" και συνυπέγραψε, ερμήνευσε και παρήγαγε το "That Night Of Nights" από την ταινία "The Least of These" : Μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία, που έχει γίνει ένα περιζήτητο κλασικό για τις γιορτές.
Από περιοδείες τραγουδιού στις ΗΠΑ και την Ευρώπη μέχρι τη συγγραφή και την ηχογράφηση στο Νάσβιλ της Νέας Υόρκης και το Λος Άντζελες, η Jaime Kyle συνεχίζει να κερδίζει σεβασμό. "Ό,τι έχω πάρει σε αυτή τη δουλειά είναι από την αξία των τραγουδιών. Το μέρος όπου συναντώνται η ποίηση, η μελωδία και το συναίσθημα είναι όπου θα βρείτε εμένα και τη μουσική μου".
Οι σπουδαίες hard rock κιθάρες οδηγούν το τραγούδι και τα δεύτερα φωνητικά με γκόσπελ προσθέτουν ζωντανά σημεία στη μίξη. Ακούγοντας ξανά το τραγούδι φρέσκο ​​μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι προφανές γιατί ήταν εξαρχής μια τόσο κολοσσιαία επιτυχία. Πραγματικά είναι μία μεγαλειώδης σύνθεση των 80ς με μια εξαιρετικά αναζωογονητική ατμόσφαιρα, ένα ευάκουστο ποπ άγκιστρο και έναν στίχο που πρεσβεύει να ακολουθείς το όνειρό σου και να είσαι ο εαυτός σου.
Με το τραγούδι των τίτλων ξεκινάμε τον χαρούμενο χορό, την αυτοδιάθεση του ατόμου στο δρόμο του στη ζωή. Ενθαρρυντικό για τη συλλογικότητα ακούγεται αυτό το τρομερό τραγούδι που οδήγησε την Faith Hill στην επιτυχία. Με οδηγεί ο ελεύθερος ήχος των Bon Jovi, η μαγική αποπλάνηση των Roxette και ο ρυθμικός καλικάντζαρος της Country-Rock, αυτός που διασχίζει το Νότο και κατοικεί στο Nashville.



Μεταξύ των πιο μελωδικών ροκ μελωδιών που κυριαρχούν ακολουθεί  το "Driving With The Brakes On", ένα τραγούδι που δε θα χρειαζόταν κάποια παραλλαγή καθώς είναι ένα καλπάζον ροκάδικο δημιούργημα. Συνοδεύεται στην κιθάρα από τον Kris Barras. Εισβάλλει με μια έκδοση των The Doors και επιλέγει τους Led Zeppelin, το μυστηριώδες και μυστικιστικό ροκ και μελωδικό Blues που εισάγεται ενστικτωδώς στη φωνή της Jaime Kyle μαζί με τον δυνατό και ψυχαναγκαστικό χαρακτήρα της πολυπόθητης και λατρεμένης Alannah Myles.
Σας προτρέπω να ακούσετε επανειλημμένα το "Change" που μου θυμίζει τη Shania Twain, αν τη φαντάζεστε σε μια ελαφρώς πιο ροκ  εκδοχή. Με τη μορφή της Pop Rock σύνθεσης και του Funky a la Richie Kotzen και το αργό στυλ σύνθεσης του Glenn Hughes, ανακαλύπτεται το συγκεκριμένο τραγούδι. Οι κιθάρες και αυτός ο ατμοσφαιρικός ήχος μας οδηγούν τρυφερά και χωρίς τεχνάσματα στην ευαισθησία ενός τραγουδιού που φτιάχτηκε για παράδειγμα, για την Ann Wilson.
Αυτό που ακολουθεί είναι η μπαλάντα, ή ημι-μπαλάντα, "Blue Night". Ελαφρύ μελωδικό ροκ με ελαφρύ κάντρι "μπαχαρικό", αρκετά εύγευστο και μεστό. Δεν σταματάει να  με ανατριχιάζει και το δάκρυ της γλιστρά μαζί με αυτή τη θαυματουργή θλιμμένη φωνή που καταφέρνει στην σύνθεση αυτή. Λεπτή και τρυφερή είναι η νύχτα που η Jaime Kyle σου τραγουδάει ανάμεσα σε ακουστική κιθάρα, με φωτιά, γυμνό πιάνο και κρουστά με σπίθες και μυρωδιά στάχτης… Όμορφη βραδιά με σκοτεινό μπλε χρώμα.
Η διαφάνεια του "Perfect love" κάνει το δέρμα σας να τσιτώνει, η Jaime μπαίνει και πάλι σε λειτουργία Alannah και ένα δίδυμο με τον M. Jenkins και  τραγουδούν με αίσθηση που συμπληρώνει μια φυσαρμόνικα.
 Μπορώ να αναρωτηθώ, με το "Lie" γιατί οι αυθεντικές συνθέσεις δεν λένε ψέματα. Με την ψυχή της ορθάνοιχτη να καταθέτει και την φωνή της και με έχει θρυμματίσει από συγκίνηση. Η δε  κιθάρα το παρηγορεί και ανταποκρίνεται σε όλα τα εγκάρδια και γλυκά λόγια της. "Δολοφονική" μελωδία που δεν απαγορεύεται και δεν μπορεί να σταματήσει.
Με το "Kiss dirt" έχουμε μία ερμηνεία χορού και επιτυχία στα συμβατικά charts όπως κάνουν ή έκαναν οι Alannis Morrisette, Sheryl Crow ή Shania Twain.
Ο ρυθμός και ο χρόνος σταματά στο "Not about love" σε μια Power Blues Ballad, αυτό το τραγούδι θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, για την Anastacia. Συναισθηματικά μπαράζ από Westcoast, Jazz, Soul και Blues σε μια τέλεια φωνή που "χτίζει" ένα "έργο τέχνης" δίπλα μου.
Σίγουρα  η Jaime Kyle είναι μία πολύ καλή τραγουδίστρια. Υπάρχει πλεονέκτημα στη φωνή της και μπορεί να προσθέσει αίσθηση καθώς και δυναμικότητα όπου χρειάζεται.
Και σαν ένα καλοδεχούμενο δώρο, το "Not About Love" μας ξαναρίχνει στην απαλή και γλυκιά λειτουργία ξανά.
Ένα από τα πιο εκπληκτικά τραγούδια είναι το "Body Of Gold", όπου ακούγεται ότι η Jaime προσπάθησε να το κάνει να ακούγεται σαν ροκ τραγούδι της Lady Gaga. Ίσως αναμειγνύεται με τους σπουδαίους  Eurythmics και  το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
Θα μπορούσαμε επίσης να πούμε πως είναι εμπορικό και πιασάρικο αυτό το Hi-Tech "κόσμημα" που λάμπει μοντέρνο και απλό.
Δεν θα εκπλαγώ αν κάποιος, ήδη διάσημος ή πρωτοεμφανιζόμενος, της ζητούσε αυτό το τραγούδι να πετύχει με τη σύνθεση κάποιου άλλου. Ένα θέμα που θα μπορούσε κάλλιστα να σχεδιαστεί από κάποιο τέρας παραγωγής και σύνθεσης όπως ο Clif Magness, ο Bob Marlette, ο Dan Huff ή ο Glen Ballard. "Καθαρός χρυσός".
Το "Dirty Goodbye" επιταχύνει ευχάριστα και η κιθάρα κάνει ένα συνεχές ντουέτο με τη φωνή (και σίγουρα στα πρώτα μέτρα θυμίζει το Paranoid των Sabbath…), με βασιλικό μεγαλοπρέπεια  σε αυτό το Rock&Roll /Blues άλμπουμ που γέννησε η Jaime Kyle.
Το "Broken" είναι σκοτεινό, η ομιλία και ο τονισμός του διαρρέουν από ηχώ και ακουστικά εφέ. Όλα παράγουν περιέργεια και τη μέγιστη προσοχή στην ακρόαση… ένα Hammond όργανο ηχεί  σαν φυσαρμόνικα που "διαισθάνεται", ένα βιολί θα συμπλήρωνε επίσης αυτή τη χυμώδη επίδειξη εσωστρεφούς πρωτοτυπίας. Μοναδική σύνθεση, προσωπικά αγαπημένη!
Στο φινάλε με το "Happy Town" αποχαιρετά τον Νότο, τις αμμώδεις εκτάσεις των θαμνωδών εκτάσεων, μικρές πόλεις με μεγάλους αυτοκινητόδρομους και πόλεις με ανθρώπους αγροτικής καταγωγής που ξέρουν να κάνουν ένα χαρούμενο πάρτι με καλή μουσική. Χτυπώντας τα χέρια μας σε στυλ Robin Beck με "πουκάμισο" Bryan Adams, φεύγουμε από το πάρτι, υποσχόμενοι ότι θα επιστρέψουμε το συντομότερο δυνατό.
Ένα άλμπουμ που για το γούστο μου είναι εξαιρετικό και εκπληκτικό. Αυτή η ιδιοφυΐα που ονομάζεται Jaime Kyle θα πρέπει να βασιλεύει ήδη σε όλα τα μέσα που παίζουν καλή μουσική χωρίς να χρειάζεται βοήθεια ή περιττές γενεαλογίες.
Η εξαιρετική ποιότητα της φωνής της είναι θεαματική, τα τραγούδια της αποπνέουν επιτυχία και δημιουργικότητα, η τέχνη της είναι αληθινή μουσική και είναι γεμάτη πολύ συναίσθημα.
Η φωνή της είναι τόσο καλή ή ακόμα καλύτερη τώρα από ποτέ και τα κομμάτια απλά ροκάρουν μαζί με μια δυναμική και σχεδόν τέλεια παραγωγή. Είναι μια απολύτως τέλεια εισαγωγή σε οτιδήποτε έχει σχεδιάσει για να ακούσετε  η Jaime Kyle.
Στο μεταξύ αυτή η προσωπική της έκδοση του "Wild One", θα κυριαρχήσει στο iPod μου! Υπέροχα πράγματα!
Καλή και ευλογημένη χρονιά για όλους μας!!!
 
Νότης "Broken" Γκιλλλανίδης