Taxi: Όταν ο Καρβέλας έπαιζε μουσική!
Wednesday

25Apr

Taxi: Όταν ο Καρβέλας έπαιζε μουσική!

Δημοσιεύθηκε από:

25/04/2018

Κατηγορία: Rock this Time

14808
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και γενικά όλη εκείνη την χρονική περίοδο άνθησε το αγγλόφωνο ροκ στην πατρίδα μας με καλές αλλά και με πολλές μέτριες παραγωγές για τα δεδομένα της εποχής ενώ πολλές μπάντες ξεκινούσαν με την ελπίδα να κάνουν το όνειρο πραγματικότητα.
Σε αυτό το κλίμα και σε αυτή την πορεία κινήθηκαν οι σχετικά άγνωστοι TAXI οι οποίοι αποτελούντο από αξιόλογους μουσικούς όπως: ο τραγουδιστής και κιθαρίστας Νίκος Πολίτης (Εξαδάκτυλος, Socrates), ο μπασίστας Γιάννης Σαρόγλου (Poll, Κ.Τουρνάς) , ο ντράμερ Τάκης Μαρινάκης (έπαιζε με το ψευδώνυμο Richard Whitman και υπήρξε και μέλος των Πελόμα Μποκιού) ενώ η μεγάλη έκπληξη ακούει στο όνομα Νίκος Καρβέλας που έπαιζε πλήκτρα και υπέγραφε σχεδόν όλες τις συνθέσεις του άλμπουμ.
Οι TAXI κατόρθωσαν το 1980 να κυκλοφορήσουν το μοναδικό τους άλμπουμ με τίτλο “Take it or Leave it”  από την Minos (ξανακυκλοφόρησε το 1983) με ένα εντυπωσιακό διπλό εξώφυλλο σε παραγωγή του Αχιλλέα Θεοφίλου και με μηχανικό ήχου τον Γαβριήλ Παντζή και φιλοδοξούσαν να γίνουν γνωστοί και εκτός Ελλάδος.



Ηχητικά και συνθετικά ο δίσκος ήταν ένα μίγμα aor, rock και ρέγκε επιρροών αφού το ομότιτλο και πιο γνωστό κομμάτι του γκρουπ ήταν ολόιδιο με κάποια σύνθεση των ΤΟΤΟ.
Παράλληλα  πολλές είναι οι επιρροές και από τους Police αφού συνθέσεις όπως το "Breakin' In", "Shadows of Beard" και  "Emilia"  παραπέμπουν ευθέως στο θρυλικό τρίο ενώ οι επιρροές από Queen  κάνουν αισθητής την παρουσίας τους με το θαυμάσιο “R.C. Gang". 
Το κομμάτι όμως που ξεχωρίζει εκτός από το ομότιτλο τραγούδι είναι το "Suicide Ballad"  μία ανατριχιαστική μπαλάντα που θυμίζει  King Crimson.
Οι ΤΑΧΙ παρά την βοήθεια από την Μinos δεν είχαν καμία επιτυχία και αναγνώριση από το κοινό και διαλύθηκαν ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του “Take it or Leave it”.
Η ιστορία για το  Νίκο Καρβέλα  είναι γνωστή μιας και αρχικά να συνεργάζεται για ένα φεγγάρι με τους Sharp Ties,  συνεχίζει έπειτα ως Nick Carr με σαφείς ποπ αναφορές και σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα εξελίσσεται σε έναν φτηνό λαικο - ροκ αοιδό με την Άννα Βίσση για μούσα του.
 
Φώτης Μελέτης