Device: Η ξεχασμένη ομορφιά των '80s
Sunday

22Sep

Device: Η ξεχασμένη ομορφιά των '80s

Δημοσιεύθηκε από:

22/09/2024

Κατηγορία: Rock this Time

2067
Ξεκίνησαν με όλα τα φόντα να κάνουν την μεγάλη επιτυχία αφού και τα τρία μέλη είχαν αποκτήσει χρήσιμες μουσικές εμπειρίες από τις προηγούμενες συνεργασίες τους και είχαν υπογράψει ένα καλό δισκογραφικό συμβόλαιο για να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Όμως η τύχη και το κοινό δεν ήταν μαζί τους...
Ο λόγος για τους Device ένα βραχύβιο αμερικάνικο ποπ-ροκ τρίο που εμφανίσθηκε σαν κομήτης στα μέσα των ΄80ς, με έδρα το Λος Άντζελες και αποτελείτο από την εξαιρετική τραγουδοποιό, κιμπορντίστρια, μπασίστρια και ερμηνεύτρια Holly Knight, τον τραγουδιστή Paul Engemann και τον session κιθαρίστα Gene Black.
Το μοναδικό άλμπουμ των Device με τίτλο, "22B3", κυκλοφόρησε την άνοιξη του 1986 και ξεχώρισαν δύο κυρίως συνθέσεις. Η πρώτη ήταν το"Hanging On A Heart Attack" ενώ το κομμάτι που αγαπήθηκε πιο πολύ από τους οπαδούς της μπάντας ήταν το "Who Says".
Και τα δύο αυτά τραγούδια προωθήθηκαν με μουσικά βίντεο από το MTV, και τα δύο κυκλοφόρησαν ως σινγκλ 12" με remix και dub εκδόσεις. Επιπρόσθετα εκδόθηκε και τρίτο σινγκλ, "Pieces on the Ground" που κυκλοφόρησε ως promo single 12" ενώ το άλμπουμ έφτασε στο Νο. 73 του Billboard 200 chart.
Κλειδί στην δημιουργία των Device έπαιξε η φιλοδοξία και η επιμονή της υπερταλαντούχας Holly Knight για αναγνώριση και επιτυχία.
Γεννημένη στις 21 Σεπτεμβρίου του 1956 στη Νέα Υόρκη και με σπουδές κλασσικού πιάνου, η πρώτη της σπουδαία παρουσία ήταν η συμμετοχή της στο άλμπουμ των Kiss με τίτλο "Unmasked" (1980) παίζοντας πλήκτρα. Με αυτή την απρόσμενη αλλά ευλογημένη συνεργασία, της δίνεται το διαβατήριο για να σχηματιστούν οι ποπ-ροκ Spider και με την συνδρομή του μάνατζερ Bill Aucoin (Kiss and Billy Idol), υπογράφουν συμβόλαιο ηχογράφησης με την Dreamland Records, κυκλοφορώντας δύο στούντιο άλμπουμ και κάνοντας μικρή επιτυχία. Στους Spider συνιδρυτής ήταν ο ντράμερ Anton Fig όπου συμμετείχε στην περίφημη μπάντα του περίφημου τηλεοπτικού σόου "Late Show with David Letterman" και για ένα φεγγάρι ήταν ζευγάρι με την Holly Knight.
Βλέποντας την δίψα της Holly Knight για επιτυχία ο Αυστραλός παραγωγός Mike Chapman (Suzi Quatro, Blondie, Pat Benatar, Τina Turner) που είχε συνεργαστεί μαζί της στους Spiders, την πείθει να μετακομίσει στο Λος Άντζελες για να έχει περισσότερες ευκαιρίες ως συνθέτης και να κάνει καριέρα γράφοντας τραγούδια για μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής υπογράφοντας συμβόλαιο με την ΕΜΙ.
Η μοίρα ήταν γενναιόδωρη μαζί της και η επιτυχία έρχεται σχετικά γρήγορα με το κλασσικό "Love Is a Battlefield" (1983) της Pat Benatar (κέρδισε ένα βραβείο Grammy) και έφτασε μέχρι το νο 5 στα τσαρτ των ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα ένα ακόμη δικό της τραγούδι το "Better Be Good to Me" (1984) με την Tina Turner κάνει μεγάλη επιτυχία φτάνοντας στο #10, Billboard Hot 100 ενώ υπογράφει μία ακόμη επιτυχία της Pat Benatar το υπέροχο "Invincible" (#10, Billboard Hot 100) που θεωρεί η ίδια ως το κορυφαίο κομμάτι της καριέρα της.
Προηγουμένως το 1982 κάνει επιτυχία το "Change" του John Waite (Babys, μετέπειτα Bad English) δανείζοντας ουσιστικά ένα κομάτι των Spiders ενώ το 1984 κάνει επιτυχία με το "Obsession" (νο 6,ΗΠΑ) για τους Animotion που το συνυπογράφει μαζί με τον ηθοποιό και τραγουδιστή Michael Des Barres.
Παράλληλα συνθέτει άλλη μία επιτυχία το 1984, με το τραγούδι "Warrior" (#7,Billboard Hot 100) των Scandal της Patty Smyth από το ομότιτλο πλατινένιο άλμπουμ σε παραγωγή του Mike Chapman με την Holly Knight να δηλώνει για το εν λόγω κομμάτι:
"Νομίζω ότι η ιδέα του να είμαι πολεμιστής ήταν μέσα μου εδώ και πολύ καιρό. Μεγάλωσα σε μια κάπως "δυσλειτουργική" οικογένεια όπου υπήρχε πολύ δράμα και ένταση. Πάντα με ενδιέφερε περισσότερο το να παλεύω για κάτι ουσιαστικό αντί να τσακώνομαι με κάποιον και χωρίς να γνωρίζω τον λόγο. Ήταν ένα σταθερό θέμα για την ψυχή μου και ως εκ τούτου, αυτό φαίνεται και στα τραγούδια μου".
Επίσης το 1985 κάνει ακόμη μία σημαντική επιτυχία με το "One of the Living" (νο 15, ΗΠΑ τσαρτ) που τραγουδά η Tina Turner και ακούγεται στην ταινία "Mad Max Beyond Thunderdome" (1985), με πρωταγωνιστή τον Mel Gibson. Εδώ η Holly Knight εκτός από την υπογραφή της σύνθεσης, παίζει πλήκτρα και κάνει δεύτερα φωνητικά ενώ στην κιθάρα παίζει ο Gene Black, μετέπειτα μέλος των Device και στην παραγωγή είναι ο Mike Chapman.
 
                      
                               Η δημιουργία των Device
Πάνω σε όλη αυτήν την αναγνώριση του συνθετικού ταλέντου της Holly Knight και της εμπορικής αποδοχής ο παραγωγός Mike Chapman ενεργοποιεί το σχέδιο δημιουργίας των Device και αναζητούν με την Holly Knight τα υπόλοιπα μέλη για να φτιάξουν μία μπάντα με προοπτική επιτυχίας.
Η δημιουργία των Device προϋπόθετε σίγουρα έναν αναγνωρισμένο και γοητευτικό τραγουδιστή και η επιλογή του Paul Engemann ήταν ιδανική για το σχήμα που θα βάσιζε την εικόνα και τον ήχο του σε έναν άκρως mainstream ηλεκτροποπ-ροκ ήχο με κυρίως στόχο την μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Γεννημένος στις 15 Οκτωβρίου του 1957, ο Αμερικανός ερμηνευτής είχε ήδη κάνει ιδιαίτερη αίσθηση στην μουσική βιομηχανία αφού είχε συνεργαστεί με τον θρυλικό μουσικό παραγωγό της disco, Giorgio Moroder.
To μεγάλο μπαμ το έκανε ο Paul Engemann, ερμηνεύοντας το "Push It To The Limit" του Giorgio Moroder από το soundtrack του ''Scarface'' (1983) με πρωταγωνιστή τον Al Pacino.
Η συνεργασία τους, συνεχίστηκε με τον Paul Engemann να ερμηνεύει το επίσημο τραγούδι των 33ων Ολυμπιακών Αγώνων του 1984 στο Λος Άντζελες με τίτλο "Reach Out". Με τον Giorgio Moroder  ηχογράφησε επίσης τα "American Dream" (1984), "Face to Face" (1985), "Shannon's Eyes" (1985).
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Paul Engemann είχε ηχογραφήσει στα seventies με την αδερφή του Shawn (παντρεμένη με τον θρυλικό δημοσιογράφο Larry King) το σινγκλ "For Your Love" (1975) κάνοντας μικρή επιτυχία.
Τρίτο μέλος της παρέας επιλέχθηκε ο session κιθαρίστας Gene Black (Gene Block) από το Οχάιο o οποίος έκανε τα πρώτα του βήματα σε διάφορα τοπικά ροκ κλαμπ του Ντιτρόιτ κατορθώνοντας παρότι έφηβος να ηχογραφήσει με τον θρύλο της μπλουζ του Σικάγο, τον Luther Allison στο εμβληματικό στούντιο της Motown: Hitsville USA. Την ίδια περίοδο με την δημιουργία των Device ο Gene Black συνεργάστηκε παίζοντας τις κιθάρες με το άσημο συγκρότημα των Wild Blue στο μοναδικό τους άλμπουμ "No More Jinx" (1986) καθώς επίσης έπαιξε και με τους Berlin στο άλμπουμ "Count Three & Pray" (1986).
Μαζί με την Holly Knight έγραψαν δύο κορυφαίες επιτυχίες, πρώτα για λογαριασμό των Heart, το υπέροχο "Never" (1985) και για τον Rod Stewart το θαυμάσιο "Love Touch" (1986).
Η Ηοlly Knight εξομολογείται για εκείνη τη περίοδο:
"Οι Device ήταν η δημιουργία του Mike Chapman και εμένα. Αρχικά ξεκίνησα ως μουσικός σε ένα συγκρότημα και μου έλειπε η βιασύνη των ζωντανών εμφανίσεων και η δουλειά στους δικούς μου δίσκους. Οι Device υπέγραψε στην Chrysalis Records και ο Mike δημιούργησε το ντεμπούτο μας (και μοναδικό δίσκο), "22B3".
Το πρώτο μας σινγκλ, "Hanging On A Heart Attack", το οποίο έφτασε στο Νο. 35 στο Billboard Hot 100 και έπαιξε στο Heavy Rotation στο MTV για τέσσερις μήνες. Δυστυχώς το συγκρότημα είχε μικρή διάρκεια, κάναμε μόνο έναν δίσκο. Το εκπληκτικό είναι ότι την τελευταία φορά που κοίταξα στο You Tube, το "Hanging On A Heart Attack" είχε περίπου 126.500 "χτυπήματα" και αρκετά σχόλια… κυρίως θετικά και ξεκαρδιστικά.
Έτσι τώρα, τόσα πολλά χρόνια μετά, ο κόσμος το ψάχνει ακόμη. Στην πραγματικότητα όλα τα κομμάτια από το "22B3" ακούγονται επιτέλους".

                                
                                         Η γοητεία του "22B3"
Tην άνοιξη του 1986, οι Device κυκλοφορούν το μοναδικό και εξαιρετικό τους, δημιούργημα με τίτλο "22B3" από την  Chrysalis σε παραγωγή του Mike Chapman.
To φουτουριστικό τρίο, με μοναδικό τρόπο πετυχαίνουν να συνδυάζουν ένα hi-tech AOR/pop και rock ήχο βασισμένα στα πλούσια ηλεκτρονικά synth δημιουργώντας τον απόλυτο και πιο ελκυστικό ήχο της δεκαετίας του '80.  H φωνή του Paul Engemann είναι πράγματι γοητευτική όσο και τα εξαίσια back up φωνητικά της Holly Knight (πλήκτρα και μπάσο) ενώ η κιθάρα του Gene Black προσθέτει μία ροκ δυναμική στις ενορχηστρώσεις κάνοντας το άλμπουμ λιτό, απολαυστικό και άκρως μελωδικό!
Το "22Β3" ξεκινά με το κομμάτι που τους έκανε γνωστούς, το "Hanging On A Heart Attack" και με το "καλημέρα" κυριαρχούν οι ηλεκτροποπ και ροκ ήχοι, τα υπέροχα φωνητικά του Engemann συνοδευμένα με λιτά κιθαριστικά σόλο από τον Black.
Ακολουθεί το αριστουργηματικό "Who Says" που για τους μυημένους, του είδους, αποτελεί ένα μικρό ερωτικό μελωδικό ύμνο με απίθανο ρεφρέν που δυστυχώς έφτασε μόλις στο Νο. 79 των αμερικάνικων τσαρτ.
"Then you ran wild through the streets with your wheels on fire
And the last thing you needed was to see me turn around and say "no"
It doesn't matter what you say
How can you hope to hide away?
Weren't we looking for the same thing?"
Η συνέχεια ανήκει "Pieces On The Ground", σύνθεση του Black που κυκλοφόρησε ως promo single 12" πιστεύοντας ότι η μπάντα θα κάνει εμπορική επιτυχία κάτι που δεν συνέβη. Το κομμάτι έχει ένα πλήρως δομημένο hi-tech/aor τέμπο θυμίζοντας σε μερικά σημεία τους Foreigner και σε καθηλώνει ειδικά στην γέφυρα και στο ρεφρέν.
Το "Tough And Tender" συνδυάζει τις ηλεκτροπόπ μελωδίες, με τα υπέροχα δεύτερα φωνητικά από την Holly Knight. Το θαυμάσιο κιθαριστικό σόλο που ακούγεται προς το τέλος του κομματιού δίνει μία πιο ροκ διάσταση στην σύνθεση.
To "When Love Is Good" κινείται στο ίδιο μοτίβο με διακριτικά κιθαριστικά παιξίματα από τον Gene Black ενώ τα πανέμορφα φωνητικά του Paul Engemann προσδίδουν στο κομμάτι μία χορευτική διάθεση.
Ακολουθούν το "Didn't I Read You Right" στους ίδιους μελωδικούς ρυθμούς με τις κιθάρες πιο ανεβασμένες ενώ το "Fall Apart, Golden Heart" συναρπάζει χάριν στο θαυμάσιο ρεφρέν που διαθέτει.
Έπεται "I've Got No Room For Your Love" που ξεκινά σε πιο αργούς ρυθμούς και μετατρέπεται σε ένα μικρό κομψοτέχνημα με τα φωνητικά να εναλλάσσονται με μαεστρία σε χαμηλές και ψηλές νότες ανάμεσα σε Engemann και Knight. Το ρεφρέν του κομματιού είναι ορμητικό, επιβλητικό και κυρίως απολαυστικό!
"What is this thing I'm feeling inside?
Mixed emotions I can't deny
You've taken my world and shaken it up
And I want you to but don't ask me why
What do I tell my love tomorrow?
Why can't I stop myself when
I know it's wrong? We don't belong
(You better stay away from me)
I've got no room for your love
Temptation calls but I don't come"
To "Who's On The Line" είναι από αυτές τις μπαλάντες που "λιώνεις" κυριολεκτικά περιέχοντας και λιγάκι άρωμα σοουλ μελωδίας. Δικαιολογημένα το κυκλοφόρησαν ως τέταρτο σινγκλ με την ελπίδα μήπως και κάνουν την πολυπόθητη επιτυχία αλλά δεν μπήκε καν στα chart.
Το "Sand, Stone, Cobwebs And Dust" είναι ο καλύτερος επίλογος του άλμπουμ όπου τα υπέροχα πλήκτρα της Holly Knight μας δωρίζουν ένα χαρισματικό ήχο και μία τελευταία δυναμική σύνθεση με το ρεφρέν να εντυπωσιάζει λόγω της παθιασμένης και αγαπησιάρικης ερμηνείας του Paul Engemann.
"This love, you can't cover it up
With sand, stone, cobwebs or dust
This love, you can't build it up
Then knock it down
Or lock it up in a tomb of lost love"


 
                                   
                                           Επίλογος
Μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, οι Device πήγαν σε παραστάσεις όπως το ''American Bandstand'' για να προωθήσουν το άλμπουμ αλλά το συγκρότημα δεν το έκανε για πολύ καιρό και έπειτα διαλύθηκαν αθόρυβα.
Μετά τη διάλυση των Device, η Holly Knight κυκλοφόρησε ένα ομώνυμο σόλο άλμπουμ το 1988, με το single "Heart Don't Fail Me Now" και τη δική της εκδοχή του "Love Is a Battlefield", που είχε γράψει για τον Benatar ενώ συνέχισε να γράφει τραγούδια για άλλους ερμηνευτές.
Στον μακρύ κατάλογό της, θα ανακαλύψετε ότι έχει γράψει τραγούδια για τους Aerosmith, Meat Loaf, Lita Ford, Bon Jovi, Chaka Khan, Bonnie Tyler, Kiss, Rod Stewart και πολλούς άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες. Μεγάλο hit ήταν σίγουρα το "The Best" (1988) που γράφηκε και ερμηνεύθηκε αρχικά από την Bonnie Tyler αλλά έγινε τεράστια επιτυχία με την Tina Turner.
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες ασχολείται με jazz παραγωγές και συνεχίζει να γράφει επιλεκτικά συνθέσεις σε ποπ καλλιτέχνες.
Η συνέχεια για τον Paul Engemann μετά τους Device, αφορούσε τους Animotion το 1988 όπου αντικατέστησε τον Bill Wadhams, και τραγούδησε δίπλα στη Cynthia Rhodes (που αντικατέστησε την Astrid Plane) στην μεγάλη τους επιτυχία, "Room to Move" (1989). Συμπτωματικά, η Knight είχε ηχογραφήσει την αρχική έκδοση της μεγαλύτερης επιτυχίας των Animotion, "Obsession", ως ντουέτο με τον Michael Des Barres  το οποίο εμφανίστηκε στο soundtrack της ταινίας "A Night in Heaven" του 1983.
Ο Gene Black συνεργάστηκε στη συνέχεια με πολλούς καλλιτέχνες ως session όπως ο Rick Asley, Rod Stewart, Jennifer Rush, Tiffany, Lynx, Mr. Big, Robert Tepper, Cher ενώ συμμετείχε ως κιθαρίστας στο soundtrack της κλασικής ταινίας "Pretty Woman". Επίσης συμμετείχε στην live μπάντα του Joe Cocker από το 1997 έως το 2014 καθώς και σε πολλές στούντιο ηχογραφήσεις της Tina Turner.
 
Υ.Γ.1 : Το "22B3" επανακυκλοφόρησε σε CD από την Renaissance Records το 2007 και το 2011, με την ίδια λίστα κομματιών με την αρχική κυκλοφορία.
Επίσης τον Νοέμβριο του 2022, η Knight κυκλοφόρησε τα απομνημονεύματά της με τίτλο, "I Am The Warrior: My Crazy Life Writing the Hits and Rocking the MTV Eighties" ενώ το 2013, εισήχθη στο Songwriters Hall of Fame.
 
Υ.Γ.2: H Holly Knight έχει συμμετέχει ως συνθέτης σε αρκετά soundtrack όπως τα: Weird Science (1985), Vision Quest (1985), Legend of Billie Jean (1985), Mad Max Beyond Thunderdome (1985), Legal Eagles (1986), The Secret of My Success (1987), Thelma & Louise (1991), Stuart Little 2 (2002), 13 Going on 30 (2004) και αρκετά άλλα.
 
 
Φώτης Μελέτης