Badd Kharma: Δημιουργούμε μουσική με αγάπη και μεράκι
Thursday

30Apr

Badd Kharma: Δημιουργούμε μουσική με αγάπη και μεράκι

Δημοσιεύθηκε από:

30/04/2020

Κατηγορία: Rocktime Groups

4419
Εάν είστε άγευστοι από τον ήχο των BADD KHARMA, σίγουρα το πρωτόλειο αριστούργημα τους, "On Fire" θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε με σιγουριά, εάν σας αρέσει η μπάντα ή όχι!

Εάν έχετε "κολλήσει" με τους Rainbow, Dio, Riot, Praying Mantis  και έχετε "λιώσει" τα βινύλια των Rainbow εποχής SIUA, Jorn Lande, Malmsteen (εποχής Rising Force) αλλά και Innerwish (φυσιολογικό και επόμενο), Spitfire (μεγάλη αγάπη και επιρροή όλων), θα προσθέσετε  ακόμη έναν θησαυρό στην συλλογή σας.
Χωρίς καμία διάθεση υπερβολής και κολακείας ο δίσκος θα είναι απαραίτητος για την συλλογή κάθε ρέκτη του αγαπημένου hard n’ heavy του '80ς ήχου καθώς και όλων των λατρευτών της Scandinavian Hard Rock scene αλλά και "ερωτευμένων" με το  AOR καθώς και με τον κλασικότροπο rock ήχο.
Φιλοδοξεί η μπάντα για το  καλύτερο ή η συγκυρία της κυκλοφορίας με τη δύσκολη πολυσχερώς και πολυτρόπως εθνική/παγκόσμια κατάσταση, δυσχεραίνει τα πράγματα;;

Μας απαντά σε αυτά τα ερωτήματα και  σε αρκετά ακόμη ο δεξιοτέχνης "χειριστής του κλειδοκύμβαλου"  Δημήτρης Μαρίνης ("αγιογραφική μορφή").
 
 
Καταρχάς, συγχαρητήρια για τo ντεμπούτο σας άλμπουμ. Η  πρώτη εντύπωση μετά από μία δεκάδα ακροάσεων είναι πως η πρώτη αυτή κυκλοφορία σας εξαιρετική. Η δική σας εντύπωση;
Καλησπέρα και από μένα και ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια και το ενδιαφέρον. Νομίζω είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι με το πρώτο μας πόνημα, ειδικά αναλογιζόμενοι τον κόπο και την αγάπη που καταβάλαμε όλοι για την δημιουργία του!!
 
Πώς δημιουργήθηκαν οι BADD KHARMA και ποια η μέχρι τώρα πορεία σας; Δώστε μας λίγα στοιχεία για μία πρώτη γνωριμία για τους φίλους της καλής μουσικής.
Οι Badd Kharma δημιουργήθηκαν το 2013 από τους Νίκος Συράκος (φωνή), Γιώργος Παπάζογλου (τύμπανα) και Γρηγόρης Γιαρέλλης (κιθάρες). Λίγο αργότερα ήρθαν και οι "ενισχύσεις" από τους Μανώλης Τσίγκος (κιθάρες), Τάσος Ιωαννίδης (μπάσο) και Δημήτρης Μαρίνης (πλήκτρα). Γενικά όλοι μας πάνω κάτω γνωριζόμασταν από την παρουσία μας στην ελληνική σκηνή και αυτό βοήθησε αρκετά στο να ταιριάξουμε και σαν συμπαίκτες αλλά και στο να βάλουμε ο καθένας τη δική του επιρροή στην τελική μορφή των κομματιών
 
 
Ο τίτλος είναι σημαδιακός, περιγραφικός για κάτι/κάποιον ή κάποια; Σχετίζεται με τους στίχους και από πού αντλείτε έμπνευση για τη μουσική; 
 Ο τίτλος βασικά προέκυψε στην διάρκεια της προπαραγωγής, όταν ακούγοντας μια πρόχειρη μίξη των κομματιών, ο Τάσος ανέφερε εντυπωσιασμένος ότι η μπάντα είναι "on fire". Ήταν τόσο "to the point", που λένε και  το σχόλιο έμεινε από τότε σαν τίτλος…
 
Πόσο εύκολο είναι για έναν Rock μουσικό στην Ελλάδα, να ακολουθήσει τα μουσικά του όνειρα και να φτάσει να ζει από την μουσική;
Νομίζω αυτό είναι ανάλογο πολλών συνισταμένων. Για αρχή βασικό είναι το ταλέντο και η θέληση. Από εκεί και πέρα αν ο στόχος σου είναι να το καταφέρεις, τότε θα κάνεις και τις ανάλογες θυσίες για να το πετύχεις. "Αν έχεις άστρο" που λένε , νομίζω μπορείς να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Σίγουρα όχι εύκολα και σίγουρα όχι όλοι μας, παρόλα αυτά έχουμε πολλά παραδείγματα μουσικών στην Ελλάδα που πλέον ζουν από την τέχνη τους. Προσωπικά πλέον, το μόνο που έχω στο νου μου, όσον αφορά την μουσική, είναι να δημιουργούμε μουσική που θα "ακουμπήσει" τους ανθρώπους, ίσως να τους βοηθήσει σε κάποια δύσκολη στιγμή και αυτό το κάνουμε με μεράκι, αγάπη, προσήλωση και το πιο σημαντικό από όλα ήθος.
 
Τί σημαίνει για εσάς καταξίωση στον ελληνικό χώρο και πώς θα έλθει /υπάρξει και η ευρωπαϊκή /παγκόσμια  αντίστοιχα;
 Καταξίωση για μένα προκύπτει  όταν η υπόλοιπη σκηνή αλλά περισσότερο  από όλα ο κόσμος που ακούει μουσική, σε σέβεται. Σέβεται τον κόπο σου και την προσφορά σου (μικρή ή μεγάλη). Αυτό δε φαίνεται τόσο σε πωλήσεις ή  sold out μαγαζιά αλλά στον δημόσιο λόγο των υπολοίπων και τι έχουν να πουν για σένα. Αν έχεις ήθος και είσαι προσηλωμένος στο να κάνεις καλή και τίμια μουσική η καταξίωση έρχεται στο βαθμό που σου αναλογεί πάντοτε...
Με τον ίδιο τρόπο σταδιακά έρχεται και η ευρωπαϊκή και η  παγκόσμια αναγνώριση. Νομίζω, πως όσοι μουσικοί και συγκροτήματα δείχνουν συνέπεια και συνέχεια στο έργο τους, με τον ένα η τον άλλο τρόπο, καταξιώνονται στα μάτια των οπαδών…
 

Όταν συνθέτετε, τι προκύπτει πρώτα: η μουσική ή οι στίχοι;
Συνήθως γίνονται και τα δυο κάπως παράλληλα. Ο Νίκος έχει, τις περισσότερες φορές, κάποιους στίχους στην βασική μορφή τους ίσως και τους προσαρμόζουμε πάνω στα κομμάτια ή στην πρώτη εκδοχή τους. Όσο η προπαραγωγή προχωράει και κάποιο κομμάτι αλλάζει μορφή, ταυτόχρονα οι στίχοι προσαρμόζονται.
Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις που οι στίχοι γράφτηκαν μετά τη μουσική, αλλά και εκεί υπήρχε μια βασική εκδοχή κάποιων στίχων.

Πώς ήταν η ατμόσφαιρα στις ηχογραφήσεις; κάποιο ιδιαίτερο περιστατικό που θυμάστε;
Κοίτα, οι ηχογραφήσεις, όπως οτιδήποτε στο οποίο εμπλέκεται πολύς κόσμος, έχει καλές και "κακές" στιγμές. Θέλω να πω, ότι η ένταση, οι διαφωνίες και ένα μικρό αλαλούμ επικρατεί πάντα σε οτιδήποτε δημιουργικό. Παρόλα αυτά ακόμα και μια κακή μέρα που τελείωνε με ένα rough mix και το ακούγαμε, εκεί ξεχνιούνται όλα.
 
Ποια συγκροτήματα  σας επηρεάζουν μουσικά στην παρθενική σας κυκλοφορία;
Αυτό τώρα έχει πολύ ενδιαφέρον. Νομίζω, ότι κανένας δεν ακούει ακριβώς ό,τι ακούει και ο άλλος και αυτό προσπαθήσαμε να το περάσουμε και στη μουσική. Υπάρχει σαφώς μια  γκάμα επιρροών που είναι αρκετά κοινές(πχ Riot, Gary Moore) αλλά από εκεί και πέρα, καθένας έχει διαφορετικά είδη που τον επηρεάζουν. Εγώ για παράδειγμα είμαι πιο πολύ στην heavy/power/epic σκηνή ενώ ο Τάσος έχει πιο hard rock καταβολές (βασικά ό,τι πλήκτρα έγραφα έλεγε: "τι ωραία θα είναι με Hammond").
 
Με ποιες μπάντες θα χαιρόσαστε να "μοιραστείτε" την σκηνή;
Πιστεύω πολλές είναι αυτές που θα θέλαμε να μοιραστούμε τη σκηνή. Σίγουρα μεγάλες μπάντες που μας επηρέασαν σε προσωπικό επίπεδο όπως (προσωπικά για μένα) οι Royal Hunt . Όμως σίγουρα  μπάντες όπως οι UFO, H.E.A.T και Eclpipse θα ήταν από τα ονόματα που όλοι θα θέλαμε να εμφανιστούμε μαζί τους.
 
Ποια είναι η αίσθηση που έχεις για τα πλήκτρα στη μουσική;
Τώρα βρήκες τον κατάλληλο να ρωτήσεις, χάχα! Θα σου πω ειλικρινά ότι εάν τα πλήκτρα χρησιμοποιηθούν σωστά μόνο επίπεδο σε "ανεβάζουν". Σαφώς έχει να κάνει το είδος στο οποίο γράφεις αλλά σε εμάς τουλάχιστον νομίζω ότι προσθέτουν χωρίς να καλύπτουν, παρόλο που όταν έγραφα είχα στο μυαλό μου να είναι πιο μπροστά σε παραγωγή και συνθετικά. Όταν ολοκληρώθηκαν και "μπήκαν" στα κομμάτια είδαμε ακριβώς τι χρειάζεται να κρατήσουμε ώστε να βελτιωθεί το αποτέλεσμα και όχι να "θαφτούν" οι υπόλοιποι.
Όπως με όλα τα όργανα έχει μεγάλη σημασία να αντιληφθεί ο πληκτράς ότι είναι μέρος του συνόλου και όχι σολίστας. Με αυτό στο νου αντιλαμβάνεσαι καλύτερα το ρόλο σου και βελτιώνεις το σύνολο.
 
Το μήνυμα σας στο "μπουκάλι" για τους αναγνώστες του rocktime.gr; Ευχαριστούμε για το  χρόνο σας  και μιλήσατε σε μας και στους οπαδούς σας για τη δουλειά σας.
Ελπίζουμε ότι ο δίσκος θα σας "αγγίξει" και ειδικά στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε θα σας βοηθήσει. Έχει από εμάς πολύ αγάπη και μεράκι και αν το απολαύσετε ακούγοντας το, όσο εμείς όταν το δημιουργούσαμε, αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία (και ευτυχία) για εμάς.

Συνέντευξη στον Νότη Γκιλλανίδη