Peterik, Jim & World Stage: "Tigress – Women Who Rock The World"

04/12/2021

Κατηγορία: Κριτικές

1605

Είμαι και παραμένω ΜΕΓΑΛΟΣ θαυμαστής του Jim Peterik και της "αδυσώπητα" αισιόδοξης στάσης του, στον κόσμο καθώς και της εκπληκτικής τραγουδοποιίας του από την εποχή των Ides of March.

 

Αγαπώ τις συνθέσεις του με τους ανυπέρβλητους Survivor, τις εξαιρετικές προσωπικές κυκλοφορίες του, το πανέμορφο συνθετικό του δημιούργημα με τους εκπληκτικούς Pride of Lions και τα άλμπουμ της World Stage δημιουργίας.
Εδώ βρίσκουμε τον "θείο" μουσικό Jim σε μια ακόμη concept mode δημιουργία, που προσανατολίζεται σε ύφος Women Who Rock the World - μερικές από τις οποίες μπορεί να γνωρίζετε, μερικές ίσως χρειαστείτε μια ανανέωση της γνωριμίας.
Με τα λόγια του ίδιου του Peterik: "ανακάλυψα ότι έπρεπε να γράψω τραγούδια που θα  αντανακλούσαν τη γυναικεία οπτική περισσότερο από την ανδρική. Ήταν ευχάριστο όταν μουσικοί όπως η Janet Gardner (πρώην Vixen), η Cathy Richardson (Jefferson Starship), η Jenniffer Batten, η Mindi Abair , Kate French, Kimi Hayes, Chez Kane, Rosa Laricchiuta (Black Rose Maze, Trans-Siberian Orchestra) και πολλοί άλλοι μου έδωσαν το μεγάλο μπράβο! Οι Lindsay Kent, Leslie Hunt, Chloe Lowery, Marine Lacoste και τόσοι άλλοι όλοι πρόσθεσαν τις μοναδικές τους προσωπικότητες για να κάνουν αυτό το άλμπουμ ορόσημο στην καριέρα μου".
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο τύπος συνέγραψε όλες τις επιτυχίες του Survivor συν το "Vehicle" για τους Ides of March αλλά και μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των 38 Special που ανεβάζουν τον πήχη ψηλά.
Τα καλύτερα ακούσματα   από την εν λόγω κυκλοφορία για να ξεκινήσετε, είναι με τα δύο προκυκλοφοριακά singles, δηλαδή το "Prom Night In Pontiac" που εκφράζεται από την εξαιρετικά ευέλικτη φωνή της Chloe Lowery (TRANS SIBERIAN ORCHESTRA), ένα τραγούδι που θυμίζει λίγο την PAT BENATAR στην ακμή της, η οποία είναι η τυπική προτίμηση  μελωδικότητας του  Peterik. Το τραγούδι μεγαλύνεται με περισσότερα "μελωδικά άγκιστρα από μια παράνομη τράτα για ψάρεμα" - "μια παράνομη τράτα με κελαηδιστή"  κιθάρα για εκκίνηση.
Θα παρατηρήσετε ότι δεν γράφω συγκεκριμένα για κάθε γυναίκα τραγουδίστρια/κιθαρίστα/ντράμερ/μπασίστα/βιολινίστα/σαξοφωνίστα, καθώς είναι ομοιόμορφα εξαιρετικές, εννοώντας ότι επιλέχθηκαν από τον Jim Peterik και στην πραγματικότητα παρά την υψηλή φιλοδοξία της μουσικής του γραφής για γυναίκες, το άλμπουμ εμφανίζεται ως άλμπουμ του Peterik.
Τα περισσότερα από αυτά τα τραγούδια θα μπορούσαν εύκολα να ήταν μέρος ενός άλμπουμ Pride of Lions που θα τραγουδούσε ο Toby Hitchcock και αυτό είναι πολύ καλό. Το θέμα είναι ότι πιθανότατα θα υπάρξει άλλο ένα παρόμοιο άλμπουμ από τον Peterik την επόμενη χρονιά και όσοι γνωρίζουν θα ενθουσιαστούν.



Το πιο γνωστό όνομα εδώ είναι αυτό της Janet Gardner, πρώην Vixen, η οποία δίνει μια καταπληκτική ερμηνεία στο "Lazarus Heart", ένα πιο αργό τραγούδι από άλλα στο άλμπουμ, μπαλάντα στην πραγματικότητα με σπουδαία απόδοση ενώ αναμφισβήτητα το καλύτερο κομμάτι του δίσκου και μια από τις καλύτερες ερμηνείες είναι το "A Capella", το οποίο τραγουδάει η Chez Kane, η οποία επίσης φαίνεται να είναι η μόνη τραγουδίστρια που δεν είναι Βορειοαμερικάνα στο άλμπουμ.
Παρά τον τίτλο, το τραγούδι δεν είναι μια ερμηνεία capella, αλλά μια λαμπερή ροκιά, με τον τίτλο να περιγράφει το να είσαι μόνος και με μια από τις καλύτερες μουσικές γραμμές του άλμπουμ. "Μόνο οι τρεις μας, εγώ, ο εαυτός μου και εγώ".
Το "A Cappella" είναι είναι μία ταξιδιάρικη σύνθεση που αποδίδεται από την Chez Kane, την τραγουδίστρια αποκάλυψη του μελωδικού χώρου με την προσωπική της κυκλοφορία…είναι η θετικότητα και η χαρά που λάμπει και ακούγεται με τους στίχους και την ερμηνεία της.
Στη συνέχεια έχουμε τη Leslie Hunt, μια πρώην διαγωνιζόμενη στο "America's Got Talent", η οποία είναι επίσης τραγουδίστρια στο εξαιρετικό prog metal συγκρότημα District 97, και η οποία ερμηνεύει εξαιρετικά  τα τραγούδια "Taller" και "Brave Is Beautiful", ενώ υπάρχουν και οι τραγουδίστριες σε κλασικές ροκ ερμηνείες, όπως η Chloe Lowery, που επί του παρόντος είναι η ερμηνεύτρια στους Big Brother and The Holding Company και η Cathy Richardson, από τους Starship, καθώς και μερικές τραγουδίστριες που ζουν στην πατρίδα του Jim, το Σικάγο.
Μπορεί να είναι συγκριτικά άγνωστα ορισμένα από αυτά τα ονόματα, αλλά πολλές από αυτές τις φωνές ακούγονται πολύ παρόμοιες, όμως είναι θεσπέσιες, και ενώ η σύνθεση των τραγουδιών του Jim είναι τόσο καλή παρά ποτέ, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε αν άλλαξε προσέγγιση καθώς έγραφε για γυναίκες και όχι για άνδρες τραγουδιστές.
Τα περισσότερα από τα τραγούδια είναι πιο "εμπνευσμένα" παρά τραγούδια αγάπης ενώ δεν υπάρχουν πολλοί "αντίπαλοι" για το "I Can’t Hold Back" ή το "The Search is Over" εδώ, αλλά υπάρχουν πολλές αναφορές στους στίχους  στο να είσαι δυνατός, να περπατάς με το κεφάλι ψηλά και να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες.
Το "Lazarus Heart" είναι μια καλή εξαίρεση και το "Prom Night in Pontiac" έχει ένα ωραίο θέμα που μοιάζει με Springsteen, πιθανότατα θα ταίριαζε ακριβώς στους σύγχρονους σταθμούς Country στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ τραγούδια όπως το "Tigress" να έχει παντού τη σφραγίδα ποιότητας Peterik.
Ωστόσο, το "Against the Grain" και το "The Best In Us" είναι λίγο επαναλαμβανόμενα αλλά και αυτά με τον τρόπο τους κάνουν  ιδιαίτερη εντύπωση. Ως έργο για να τεθούν λιγότερο γνωστά ονόματα στο τραγουδιστικό προσκήνιο και ίσως να ξεφύγει από τη ζώνη άνεσής του, αυτό είναι αξιέπαινο, αλλά ως ένα βήμα στη μακρά καριέρα του ανθρώπου που έγραψε μερικά από τα καλύτερα κλασικά τραγούδια ροκ και AOR ποτέ, σίγουρα μερικά από αυτά δεν είναι πάνω από  τις καλύτερες συνθετικές δουλειές του.
Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τις ερμηνείες, καθώς και με τους τραγουδιστές, υπάρχουν μερικοί καλοί μουσικοί εδώ, συμπεριλαμβανομένων της Jennifer Batten και Joel Hoekstra, αλλά ενώ είναι ξεκάθαρα ένα έργο που σήμαινε πολλά για αυτόν προσωπικά, δεν ξέρω πόση μόνιμη εντύπωση θα έχει στο γενικό ακροατήριο.
Το "Living for the Moment" υπονομεύεται από την παραγωγή του και δεν είχε πολλά να το επαινέσει κανείς εκτός από ένα πολύ έξυπνο τέλος, ενώ στο "Strong Against the Wind" η Kate French λάμπει με την ερμηνεία της. Στο "Against the Grain" έχει το σήμα κατατεθέν στυλ γραφής Peterik, ένα συγκλονιστικό μήνυμα που παραδίδεται πάνω από μια μελωδία με πιάνο με τους "τόνους" της σπουδαίας Grace Slick να "χρησιμοποιούνται" εξαίσια από  την Rosa Larrichiuta.
Το "Full Moon Crazy" – ένα από τα τέσσερα τραγούδια με τη μακροχρόνια συνεργάτιδα και την τρέχουσα τραγουδίστρια των Jefferson Starship, Cathy Richardson- είναι το είδος του τραγουδιού up tempo με μουσικό  θέμα που έχει γράψει για τους Lynyrd Skynyrd ή 38 Special.



Το "Taller" - ένας "ύμνος"- υπάρχουν μερικοί χαλαροί ρυθμοί AOR που επαναφέρουν την καλοκαιρινή αίσθηση στην αρχή της κρύας περιόδου, ένας από τους πολλούς τυπικούς ύμνους PETERIK ενώ  και το "Dear Life" έχουν την ευχάριστα ήπια αίσθηση των ελπίδων της country/pop American Idol.
Καθώς τελειώνει το άλμπουμ, κυριαρχούν οι μελωδίες τύπου show - "Walk Like Royalty", "Brave is Beautiful" και "Best in Us" – το τελευταίο είναι ένα ντουέτο, με ιστορικές αναφορές που κυμαίνονται από τον Covid μέχρι την περίφημη ομιλία του Ronald Reagan "Ο κύριος Γκορμπατσόφ γκρέμισε αυτόν τον τοίχο". Το "The Best of Us" δίνει ουσιαστικά την εντύπωση ότι πιστεύει στη δύναμη της μουσικής ως δύναμη για το καλό και παρά το γεγονός ότι συζητά για το κλίμα και τον πόλεμο, παραμένει εξαιρετικά θετικό ως μουσικό μήνυμα.
Δυνατό είναι και το "Dear Life" με τη Lindsay Kent, άγνωστη σε μένα, στο μικρόφωνο, η οποία έχει μια πραγματικά καυτή ατμόσφαιρα STEVIE NICKS στη  φωνή της.
Το δε "Music in the Aire (sic)", όπου για δεύτερη φορά η Chloe Lowery ακούγεται απίστευτα σαν τη Melissa Etheridge και "Sin to Believe a Lie - με την Cathy Richardson είναι αρκετά πιασάρικα. Στο "Sin To Believe A Lie" μάλιστα ακούμε  μια κιθάρα που είναι πιο έντονη για τα πρότυπα του μελωδικού rock να "χτυπιέται" προς το τέλος,
Στο "Stronger at the Broken Places" έχει την τραγουδίστρια Marine Lecoste να προσθέτει ποικιλία με το όργανο Hammond.
Όπως ήδη αναφέρθηκε, η  φατρία των μουσικών  αποτελείται επίσης από εξέχουσες προσωπικότητες, πρώτα και κύρια με την Jennifer Batten στην κιθάρα, που οι περισσότεροι από εσάς πιθανότατα γνωρίζετε από την εποχή της στο συγκρότημα του MICHAEL JACKSON όταν  περιόδευε.
Τα υπόλοιπα ονόματα δεν μου είναι όλα γνωστά και μπορούν να βρεθούν στο tracklist.
Συνολικά, το "Tigress - Women Who Rock The World" αποδείχθηκε μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη μουσική πρόταση, κάπως εκτός από το συνηθισμένο σχήμα Frontiers / AOR. Όποιος του αρέσει το γυναικείο-μελωδικό τραγούδι είναι σε καλά χέρια εδώ. Δύο-τρία τραγούδια μπορεί να μην σας εξιτάρουν τόσο πολύ και κάποιες μπαλάντες να πλησιάζουν πολύ στο μελιστάλαχτο ύφος, αλλά το ξέρουμε επίσης από τους PRIDE OF LIONS και κάποια άλλα τραγούδια του PETERIK, που συχνά είναι γεμάτα πάθος.
Αυτό είναι που λατρεύω από την πρώτη στιγμή που άκουσα πριν 35 χρόνια τον καλλιτέχνη και τις συνθέσεις του!

Νότης "Lazarus Heart" Γκιλλανίδης
 
Οι συνθέσεις:
01 – Tigress (feat. Kate French)
02 – Prom Night in Pontiac (feat. Chloe lowery)
03 – A Cappella (feat. Chez Kane)
04 – Living for the Moment (feat. Cathy Richardson)
05 – Against the Grain (feat. Rosa Laricchiuta)
06 – Strong Against the Wind (feat. Kate French)
07 – Full Moon Crazy (feat. Cathy Richardson)
08 – Lazarus Heart (feat. Janet Gardner)
09 – Taller (feat. Leslie Hunt)
10 – The Best in Us (feat. Cathy Richardson & Kimi Hayes)
11 – Dear Life (feat. Lindsay Kent)
12 – Walk Like Royalty (feat. Kimi Hayes)
13 – Music in the Aire (feat. Chloe lowery)
14 – Sin to Believe a Lie (feat. Cathy Richardson)
15 – Stronger at the Broken Places (feat. Marine Lacoste)
16 – Brave is Beautiful (feat. Leslie Hunt)