26/07/2022
Κι ενώ οι Police χάρασσαν προσεκτικά και μεθοδικά την πορεία τους από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, στρέφοντας πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας, με δουλειές όπως το (ντεμπούτο) “Outlandos d’Amour” και (κυρίως) το “Regatta De Blanc” και το “Zenyatta Mondatta”, με το τέταρτο άλμπουμ τους το 1981, “Ghost in the Machine”, έδειξαν τις πραγματικές προθέσεις τους:
να γίνουν οι πιο μεγάλοι αστέρες της ροκ στον πλανήτη, ρίχνοντας τους πανκ τόνους, λανσάροντας ένα πιο ρέγκε, πιασάρικο προφίλ και υιοθετώντας ποπ, εμπορικές αναφορές.
Το άλμπουμ της χρονιάς του 1983 (κατά τους αναγνώστες του Rolling Stone) ήταν το “Synchronicity”, το πέμπτο (και τελευταίο) άλμπουμ των Police. Ήταν 17 Ιουνίου όταν κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο η πιο ραδιοφωνικά φιλική δουλειά (και κατά πολλούς η πλέον αριστουργηματική αλλά κατά άλλους η πιο αδιάφορη) του συγκροτήματος που έμελε πάντως να το τοποθετήσει στην καρδιά του παγκόσμιου χάρτη της μουσικής με χιτς όπως το “Every Breath You Take”, το “King of Pain”, το “Wrapped Around Your Finger” και το “Synchronicity II”.
Οι ποπ και οι ρέγκε ρυθμοί πιο έντονοι, με μια δόση τζαζ, χαρακτηρίζουν τις ετερόκλητες μεταξύ τους συνθέσεις του άλμπουμ ανάγοντας την καθεμία από αυτές σε ένα χωριστό soundrack, μια μικρή ιστορία με τα δικά της χρώματα, ανεξάρτητη και καθόλα διακριτή από την επόμενη. Αποτέλεσμα ένα περιπετειώδες μουσικό σαφάρι ήχων και στίχων, υπό την παραγωγή του Hugh Padgham, ο οποίος κατηγορήθηκε ότι προκειμένου να κερδίσει όσο μεγαλύτερο κοινό γίνεται, έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στο στυλ παρά στην ουσία καταστρέφοντας ως ένα βαθμό το συνολικό αποτέλεσμα.
Με τις αναλύσεις ψυχιατρικού τύπου να έχουν γίνει ιδιαίτερα της μόδας στα ΄80’s γυρεύοντας να παντρέψουν την τεχνολογία με τις πνευματικές ανησυχίες (βλ. αντίστοιχες τακτικές από Tears For Fears), η θεματική του άλμπουμ κινείται πολυποίκιλα. Ενώ συναντάμε και πάλι τον ποπ ρομαντισμό του Sting (που είχαμε ήδη εισπράξει με κομμάτια από τα προηγούμενα LP, όπως τα “De Do Do Do, De, Da, Da, Da” και "Every Little Thing She Does Is Magic"), αυτή τη φορά περιορίζεται μόνο στις μελωδίες. Οι αφηγήσεις των κομματιών είναι πιο σκοτεινές, διακατεχόμενες από απελπισία, περιστρεφόμενες γύρω από την παράνοια, τον κυνισμό και τη μοναξιά ανάγοντας τον δίσκο σε μια πιο ψαγμένη ποπ εκδοχή. Κατά βάση όμως τη δουλειά διαπερνά μια κεντρική ιδέα: η ματαιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων, του γάμου, της ίδιας της ανώτερης κινητήριας δύναμης. Αποφασιστική εδώ ήταν η επιρροή του συγγραφέα Arthur Koestler, του οποίου το βιβλίο (από το 1972) “The Roots of Coincidence” έφερε τον Sting σε επαφή για πρώτη φορά με «τη θεωρία των συμπτώσεων» (synchronicity), ότι δηλαδή μια σειρά συμπτωματικών γεγονότων στη ζωή μπορεί να είναι μην τυχαία, αλλά να διαπνέεται από μια ορισμένη λογική αόρατης δυναμικής. Κι αυτό θέλησε να καταθέσει ο Sting με αυτή τη δουλειά, τη δύναμη του απρόβλεπτου, αν και δεν ξέρει αν κατάφερε να το μεταδώσει, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του.
Ταυτόχρονα, η πολιτική και τα κοινωνικά ζητήματα που πάντα απασχολούσαν στιχουργικά τους Police, εμφανίζονται κυρίως στο πρώτο μέρος του δίσκου, δίνοντας τη σκυτάλη στις εσωτερικές συγκρούσεις του δεύτερου μέρους. Εξάλλου, ο Sting έχει γράψει το μεγαλύτερο μέρος του δίσκου βρισκόμενος στο παλιό σπίτι του Ian Fleming («πατέρα» του James Bond) στην Jamaica, γεμάτος από τις εικόνες πολέμου των νησιών Φώκλαντ μεταξύ Βρετανίας και Αργεντινής, το 1982, με τις όποιες εμπνεύσεις αυτό συνεπαγόταν.
Το στήσιμο του άλμπουμ όμως ήταν κάθε άλλο παρά μια εύκολη δουλειά. Σε μια ειδυλλιακή τοποθεσία, στα Air Studios στο Montserrat, ηχογραφήθηκε το 1982 το “Synchroncity” υπό αντίξοες συνθήκες, καθώς οι προσωπικές και επαγγελματικές σχέσεις μεταξύ του Sting, του Stewart Copeland και του Andy Summers είχαν φτάσει σε εκείνο το οριακό σημείο όπου δεν κρατούνταν πλέον ούτε τα προσχήματα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο Padgham είχε γίνει μάρτυρας των ομηρικών καβγάδων που εκτυλίσσονταν μεταξύ του Sting και του Copeland φτάνοντας ενίοτε ακόμη και να πιαστούν στα χέρια (!)
Και τελικά, με τον Copeland διαφυλαγμένο πίσω από τα ντραμς του στο ένα στούντιο, τον Summers στο άλλο και τον Sting να επιδίδεται στο σετάρισμα του εγχειρήματος, σαφώς
επηρεάστηκε το τελικό αποτέλεσμα, ένα αποτέλεσμα «κλινικό», ίσως με προσέγγιση της prog rock εποχής, που του έλειπε η ψυχή και ζεστασιά μιας αρμονικής συνύπαρξης.
Ο Brant Bjork έχει περάσει πάνω από 1/4 του αιώνα στο επίκεντρ...
Οι Σουηδοί Crazy Lixx κυκλοφορούν νέο άλμπουμ στις 14 Φεβρου...
O Sir Rod Stewart ρίχνει την αυλαία στην τελευταία περιοδεία τ...
Έφυγε σε ηλικία 65 ετών ο σπουδαίος κιθαρίστας John Sykes (Whit...
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Δημητράκας, ο οποίος υπήρξε...
Νέα μπάντα για τον μπασίστα των Aerosmith, Tom Hamilton, που φέρει...