Eric Ragno: "Αγαπώ το Classic Rock και το AOR"
Saturday

2Apr

Eric Ragno: "Αγαπώ το Classic Rock και το AOR"

Δημοσιεύθηκε από:

02/04/2016

Κατηγορία: Συνεντεύξεις

5406
Είναι μία επιθυμία που έγινε πραγματικότητα! Από τις αρχές της δεκαετίας και έχοντας ιδιαίτερη αγάπη για τα πλήκτρα και τον ήχο τους επιθυμία μου ήταν να συνομιλήσω με έναν εξαίρετο καλλιτέχνη και "γητευτή" τους: τον Eric Ragno!!
Γεννημένος από γονείς μουσικούς, όπως μας σημειώνει στην συνέντευξη που θα διαβάσετε παρακάτω, έχει συμμετάσχει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε πάνω από 70 δίσκους κι έχει ηχογραφήσει με καλλιτέχνες που μεγαλώσαμε ακούγοντας τη μουσική τους, όπως οι  Fergie Frederiksen (Toto), Paul Stanley (Kiss ) Alice Cooper, Jeff Scott Soto, Trixter, μεταξύ άλλων ενώ περιόδευσε με τους Graham Bonnet (Rainbow), Ted Poley, Dawn Robinson των En Vogue, με τον υπέρτατο εκλιπόντα  Jimi Jamison (Survivor), τη φωνάρα Eric Martin (Mr. Big), τον ήρωα της "εξάχορδης"  Tony MacAlpine και τους αγαπημένους μας εδώ στην rocktime.gr θρύλους του AOR γένους White Sister.
Ο  πολυσχιδής και πολυάσχολος Eric, που περιοδεύει πλέον με τους θρυλικούς The Babys μιλά στη μελωδικότερη ελληνική ιστοσελίδα rocktime.gr και αποκαλύπτεται...


Γεια χαρά,  Eric, σε ευχαριστώ για αυτήν την  κουβέντα...
Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν σε είδα να παίζεις ζωντανά με διάφορους καλλιτέχνες στο Firefest στο πέρασμα των χρόνων, ήταν το πόσο αναγνωρίσιμος αμέσως είναι   ο ήχος του οργάνου σου... Πως κόλλησες με το Hammond;

Νότη! Είναι σπουδαίο που μιλώ  μαζί σου! Το Firefest είναι ένα εκπληκτικό γεγονός - έχω παίξει αυτό το φεστιβάλ τέσσερις φορές, σε συνεργασία με επτά μπάντες! Τι καταπληκτικό πλήθος. Όσο για το Hammond, εγώ μεγάλωσα με αυτόν τον κλασικό ήχο, όπως οι περισσότεροι από εμάς - είναι ίνδαλμα στην κλασικότροπη  ροκ! Γνώρισα τον Scott May από την εταιρεία Hammond στο NAMM show πριν από πολλά χρόνια, και υπήρξε ένας καλός φίλος. Έχει συνεργαστεί πολύ στενά με τον Jim Peterik και την μπάντα του  τους Ides of March για δεκαετίες τώρα, και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην σχέση μου με την εταιρεία. Έχουν φερθεί πολύ καλά σε  μένα, καθώς  η καριέρα μου γίνεται σπουδαιότερη.

Από την έναρξη της μουσικής καριέρας σου, ήθελες πάντοτε να επικεντρωθείς σε κάποιο μουσικό όργανο;
Οι γονείς μου είναι μουσικοί, και είχαμε ένα όργανο Farfisa  στο υπόγειο στούντιο μας με ένα απίστευτο Leslie! Θα ήθελα να γλιστρήσω κάτω και να παίζω σε κάθε ευκαιρία που είχα. Αλλά ο ήχος δεν ήταν ταιριαστός ... δεν ήταν ένα Hammond. Και, τα συνθεσάιζερς έρχονται και παρέρχονται. Αλλά όταν είσαι στο στούντιο ή παίζοντας ζωντανά, ο κλασικός ήχος (του Hammond) είναι σαν ένας παλιός φίλος που κόβει βόλτες τριγύρω και ποτέ δε θα σε απογοητεύσει. Αυτά τα νέα Hammonds που κατασκευάζουν σήμερα είναι απλά εκπληκτικά.

Έχεις μελετήσει τη μουσική επίσημα;
Πήρα μαθήματα από τους γονείς μου σε νεαρή ηλικία, αλλά έχω σπουδάσει επίσης στο Guitar Κέντρο Μελέτης του Paul Simon στην πόλη της Νέας Υόρκης. Ήταν πολύ προσανατολισμένη στη ροκ και τζαζ μουσική. Θα έπαιρνα  το μετρό στη Νέα Υόρκη και θα βρισκόμουν σε  μια αίθουσα με ηλεκτρικά πιάνα στην τάξη - ήταν μια απίστευτη εμπειρία. Έπαιξα και στην ορχήστρα του σχολείου μου για οκτώ χρόνια. Ήταν μια πολύ μουσική ανατροφή και μου άρεσε.

Ήταν δύσκολο να κάνεις το άλμα από την εκτίμηση της μουσικής ως ακροατής για να την παρουσιάζεις  ζωντανά μπροστά σε ένα ακροατήριο;
Ως λάτρης της μουσικής (όπως και ο καθένας αναγνώστης), ξέρω τι μου αρέσει να ακούω! Υπάρχουν στοιχεία που θέλω να ακούσω στη μουσική. Έπαιξα το πρώτο μου show όταν ήμουν 15 ετών, με την μπάντα των γονιών μου τους Equinox. Είχαν μεγάλη απήχηση στην ανατολική ακτή. Παίξαμε σε κολέγια και κλαμπ, και κάναμε δύο μουσικά βίντεο στην αρχή της εποχής του MTV. Ήταν μια πολύ φυσική εξέλιξη.


Πώς εντάχθηκες στους  θρυλικούς rockers The Babys;
Άκουσα ότι η μπάντα επανασυστήθηκε  με κάποια νέα μέλη, και θα ήθελα να είμαι μέλος της. Συνεργάζονταν με ένα εξαιρετικό πληκτρά, που ταξιδεύει επίσης ανά τον κόσμο με μερικές καταπληκτικούς νέους καλλιτέχνες. Έχω μεγάλο σεβασμό για την κληρονομιά αυτής της μπάντας, και αυτό αναφέρεται  στην προηγούμενη ερώτηση σας - ως οπαδός, ένιωσα ότι υπήρχαν κάποια κλασικά στοιχεία που θα μπορούσε να παρουσιάσω. Πήγα στις τοπικές συναυλίες τους και έγινα φίλος με τα παιδιά. Όταν η θέση τελικά άνοιξε, περίμενα ακριβώς στο πρώτη γραμμή αναμονής. (χαχαχα) Σε εκείνο το σημείο, η εταιρεία Hammond μου έστειλε το τελευταίο μοντέλο πιάνου της - είναι ένα πλήρες 88 κλειδιών πιάνο, πέρα από εκείνους τους κλασικούς ήχους οργάνων. Η μπάντα το λάτρεψε  Το Hammond μπορεί να παράγει έναν τεράστιο, υπερηχητικό ήχο, αν δεν παίζεται με προσοχή. Μήπως συνειδητά χαμηλώνεις κάπως την ένταση του, έτσι ώστε να το αποφύγεις αυτό...
Δέχομαι. Ο καθένας αγαπά αυτό το βαθύ «γρύλισμα του Hammond», αλλά προσπαθώ να αποφεύγω το έντονο μπάσο στον ήχο του, και να τονίσω τις φράσεις της κιθάρας χωρίς να επισκιάζει κανέναν. Προσπαθώ να επιλέγω τα σημεία μου προσεκτικά, έτσι ώστε ο κάθε μουσικός να λάμψει.

 Μπορείς να μας μιλήσεις για την λαμπρή κυκλοφορία του τελευταίου του έργου σας Khymera;
Ο δίσκος  Khymera έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών, αλλά έχει πάντοτε έναν πολύ synth-καθοδηγούμενο  ήχο. Όταν ο Dennis Ward επικοινώνησε μαζί μου για να κάνει ένα νέο δίσκο Khymera για τη Frontiers, άδραξα την ευκαιρία! Επέλεξε όλα τα παιδιά "του", ανθρώπους που είχε εμπιστευτεί  και εργαστεί στο παρελθόν. Έχω δουλέψει με όλα αυτά στο παρελθόν, καθώς, συχνά και με τον Dennis. Είναι πραγματικά μια ομάδα παλιών φίλων, και αυτό είναι εμφανές στην σύνθεση και ηχογράφηση ου δίσκου καθώς είναι το είδος της μουσικής  που όλοι μεγαλώσαμε με. Μπορείτε να ακούσετε τη μαγεία της μουσικής, και οι οπαδοί φαίνεται να συμφωνούν με αυτό!

Ηχογράφησες / ηχογραφήσατε  στο σπιτικό studio;
Έχω δύο στούντιο ηχογράφησης πλήκτρων  στο Λος Άντζελες, ένα στο σπίτι και ένα μεγαλύτερο στην πόλη. Και τα δύο είναι εφοδιασμένα με μεγάλες οθόνες και έναν τόνο από  πλήκτρα! Το πρόγραμμά μου έγινε δύσκολο από την  στιγμή που εντάχθηκα στους Babys - αν ήμουν στο σπίτι για λίγες μέρες, θα δούλευα όλη τη νύχτα για το δίσκο των  Khymera. Βοηθά να έχετε μια εγκατάσταση στο σπίτι σας!

 Ο Greg Phillinganes κάποτε είπε "Παίζοντας πλήκτρα είναι σαν να κάνεις έρωτα. Είναι καλύτερο να το απολαύσετε με παρέα  άλλων! ". Η γνώμη σας;
Υπάρχουν απλά πάρα πολλά αστεία θα μπορούσα να κάνω εδώ! Έχω συναντήσει τον Greg μερικές φορές, και έχω δει να παίζει keyboards παρέα με  χιλιάδες !! Πιστεύετε ότι αυτό εννοούσε; Χαχαχα!!

Αν υπάρχει μυστικό για τις επιτυχημένες δεκαετίες στη μουσική, ποιο  νομίζεις  ότι είναι;
Δουλεύω στη μουσική κάθε μέρα. Αν δεν είμαι πρόβες, συνθέτω ή ηχογραφώ. Εγώ δεν παρακολουθώ πολύ τηλεόραση ή αθλητικά, και δεν "παρτάρω". Αλλά  αγαπώ το Classic Rock και το AOR, και μου αρέσει βοηθώντας τους καλλιτέχνες που όλοι μεγαλώσαμε με τη μουσική τους. Θέλω να τους δει να επιστρέφουν  και να απολαύσουν   περαιτέρω επιτυχία. Αυτό ήταν η αποστολή μου και μέχρι στιγμής έχει δουλέψει καλά για όλους.

Παίζοντας με τους "θρύλους" Jimi Jamison, Fergie Frederiksen θεωρείς ότι ήταν μία από τις καλύτερες στιγμές της σταδιοδρομίας σου;
Αυτές οι φιλίες είναι πολύτιμες για μένα. Χάνοντας τον καθένα από αυτούς τους ανθρώπους ήταν καταστροφικό. Ήταν τόσο γλυκείς και δοτικοί άνθρωποι  και είμαι ευλογημένος που τους γνώρισα.

Έχεις ακόμη καλλιτεχνικούς στόχους;
Όταν ξεκίνησα να ηχογραφώ δίσκους  με τις ευρωπαϊκές μπάντες στα 90ς, ήμουν ταραγμένος διότι δεν υπήρχαν αρκετά πλήκτρα και μελωδία στα άλμπουμ των καλλιτεχνών. Ήταν μια δύσκολη μουσική περίοδος – η μουσική grunge ήταν παντού, και κανείς δεν ήθελε να έχει έναν πληκτρά! Και κανείς δε θα μπορούσε να το αντέξει οικονομικά. Μερικές φορές, ένας κιθαρίστας ή μηχανικός ήχου  θα μπορούσε να παίξει μερικά  πλήκτρα σε ένα τραγούδι, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για τους οπαδούς του classic rock και AOR. Και ήθελα να το αλλάξουμε αυτό. Ήταν αποστολή μου να φέρω αυτόν τον ήχο πίσω, ένα άλμπουμ κάθε φορά. Και οι οπαδοί φαίνεται πραγματικά να το απολαμβάνουν αυτό. Έτσι, 20 χρόνια αργότερα, ακόμη αυτό κάνω.
 
Εκτός από τη μουσική έχεις οποιαδήποτε ενδιαφέροντα και χόμπι;
Αφιερώνω  πολύ χρόνο με την οικογένειά μου, και μεγαλώνω δύο καταπληκτικά αγόρια. Προσπαθώ να τους διδάξω το "σωστό" και το "λάθος" του κόσμου και τους προετοιμάζω για το μέλλον. Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα που θα κάνω ποτέ.


Ποιο θα λέγατε ότι  είναι το μυστικό της επιτυχίας;
Είναι όλα σχετικά με θετικότητα, και να κινείσαι προς τα εμπρός. Υπάρχουν πάντα νέα μαθήματα και νέες ευκαιρίες. Πρέπει να τα αναγνωρίζουμε ως θετικά  πράγματα, και να κάνουμε τα περισσότερα από αυτά.

Μια τελευταία ερώτηση. Έχεις συνεργαστεί με πολλούς μεγάλους και διάσημους μουσικούς. Με ποιον  θα θέλατε να καθίσετε και κάνετε συνέντευξη;
Η μουσική του Jonathan Cain ήταν μια δια βίου επιρροή πάνω μου. Το έργο του με τους The Babys και τους Journey  ήταν το soundtrack της παιδικής μου ηλικίας. Θα ήθελα πολύ να γευματίσω  μαζί του και να ακούσω μερικές ιστορίες.

Eric, ευχαριστώ πολύ που βρήκες τον  χρόνο από το πολυάσχολο πρόγραμμά σου για να μιλήσουμε….να έχεις μία σπουδαία  και επιτυχημένη χρονιά !!!

Συνέντευξη στον Νότη Γκιλλανίδη



ENGLISH VERSION

Eric Ragno: The Interview

Is a wish come true! Since the beginning of the decade and having special love for the keys and the sound my desire was to speak with an excellent artist and charmer of keys: the Eric Ragno !! Born from parents musicians, as noted in our interview we will read below is participate in one way or another in over 70 albums and has recorded with artists who grew up listening to their music, such as Fergie Frederiksen (Toto), Paul Stanley (Kiss) Alice Cooper, Jeff Scott Soto, Trixter, including while toured with graham Bonnet (Rainbow), Ted Poley, Dawn Robinson of En Vogue with the ultimate late Jimi Jamison (Survivor), the great voice Eric Martin (Mr. Big), the hero of the six-string Tony MacAlpine and our favorite here in rocktime .gr legends AOR genre White Sister.O multifarious and busy Eric, now touring with the legendary the Babys speak in melodic Greek rocktime.gr website and revealed ...
 
 
 Good afternoon Eric, thanks for chatting to me…

The first thing I thought when I saw you playing live with various artists in Firefest through the years, was how immediately identifiable your sound on the organ is. How were you introduced to the Hammond?
Notis!  Great to speak with you!  Firefest is an amazing event – I’ve played that festival four times, working with seven bands! What an amazing crowd.  As for the Hammond, I grew up with that classic sound as most of us did – it is iconic to classic rock! I met Scott May from the Hammond company at the NAMM show many years ago, and he has been a good friend.  He has worked very closely with Jim Peterik and the Ides of March for decades now, and was instrumental in my relationship with the company.  They have been very good to me as my career grows.

From the start of your musical career, did you always want to focus on organ?
My parents are musicians, and we had a Farfisa organ in our basement studio with an incredible Leslie!  I would sneak downstairs and play it every chance I had. But the sound wasn’t quite there…it wasn’t a Hammond.  And, synthesizers will come and go.  But when you’re in the studio or playing live, that classic sound is like an old friend that cuts right through and never lets you down. These new Hammonds that they make today are simply amazing.

Did you study music formally?
I took lessons from my parents at a young age, but I also studied at Paul Simon’s Guitar Study Center in New York City.  They were very rock and jazz oriented.  I would take the subway to New York and there would be a room of electric pianos in the classroom – it was an incredible experience.  I also played in my school’s orchestra for eight years.  It was a very musical upbringing and I loved it.

Was it hard to make the jump from appreciating music as a listener to performing it live in front of an audience?
As a music fan (much like everyone reading today), I know what I like to hear!  There are elements that I want to hear in the music.  I played my first show when I was 15 years old, with my parents’ band Equinox.  They had a great following on the east coast.  We played colleges and clubs, and made two music videos at the dawn of the MTV era. It was a very natural progression.

How did you end up joining legendary rockers The Babys?
I heard that the band was reforming with some new members, and I wanted to be a part of it.  They were working with an excellent keyboard player, who also travels the world with some amazing young artists.  I have a great respect for the legacy of this band, and this goes back to your previous question – as a fan, I felt there were some classic elements that I could bring to the table.   I went to their local shows and became friends with the guys.  When the position finally opened up, I was waiting right at the front of the line.  J  At that point, Hammond sent me their latest piano model – it’s a full 88 key piano, in addition to those classic organ sounds.  The band fell in love with it.


The Hammond can take up a lot of sonic space if it’s not played with care. Do you consciously voice your chords so as to be aware of this?
I do.  Everyone loves that deep GROWL of the Hammond, but I try to stay out of the bass player’s way, and to accent the guitar phrases without overshadowing anyone. I try to choose my spots carefully, so everyone gets to shine.

Can you tell us about the brilliant release of your latest project Khymera ?
The Khymera project has evolved over the years, but it has always been a very synth-driven sound. When Dennis Ward contacted me about doing a new Khymera record for Frontiers, I jumped at the chance! He chose all of “his” guys, people he trusted and had worked with in the past.  I have worked with all of them previously as well, often with Dennis.  It is truly a group of old friends, writing and recording the kind of album that we all grew up with.  You can hear that magic in the music, and the fans seem to agree!

Are/Were you recording at home?
I have two keyboard studios in LA, one at home and a larger one in town.  They are both stocked with large screen monitors and a TON of keyboards!  My schedule became difficult once I joined The Babys – if I was home for a few days, I would work all night on the Khymera record.  It helps to have a setup at home!



Greg Phillinganes once told “Playing keyboards is like making love. It’s best enjoyed in the company of others!”. Your opinion?
There are just too many jokes I could make here!  I’ve met Greg a few times, and I’ve seen him play keyboards in the company of thousands!!  Do you think that’s what he meant?  :)

If there’s a secret to your decades of continued success, what do you think it is?
I work on music every day.  If I’m not rehearsing, I am writing or recording.  I don’t watch much TV or sports, and I don’t party.  But I do love Classic Rock and AOR, and I enjoy helping those classic artists that we all grew up with.  I want to see them come back and enjoy further success. That has been my mission and so far it’s worked well for everyone.

Playing with the legends Jimi Jamison, Fergie Frederiksen was that one of your career highlights?
Those friendships are precious to me.  Losing each of them was devastating.  They were such sweet and giving people, and I’m blessed to have known them.

Do you still have artistic goals?
When I started recording albums for the European labels in the 90’s, I was troubled that there weren’t enough keyboards and melody on their artists’ albums.  It was a difficult musical time – grunge was everywhere, and no one wanted to have a keyboard player!  And no one could afford it. Sometimes a guitarist or engineer might play some light keyboards on a song, but this wasn’t enough for classic rock and AOR fans.  And I wanted to change that. It’s been my mission to bring that sound back, one album at a time.  And the fans really seem to enjoy that.   So 20 years later, I am still doing it. 
 
Outside of music do you have any interests and hobbies?
I spend a lot of time with my family, and raising two amazing boys. I try to teach them the “right” and “wrong” of the world, and prepare them for the future.  That is the most important thing I will ever do. 


What would you say would be the secret of success?
It’s all about positivity, and moving forward.  There are always new lessons, and new opportunities.  We have to recognize them as positive things, and make the most of them.

One last question. You have worked with many great and famous musicians. Which one would you like to sit down and interview?
The music of Jonathan Cain has been a lifelong influence on me.  His work with The Babys and Journey were the soundtrack to my childhood.  I would love to have lunch with him and hear some stories. 

Eric, I’m gonna  thank very much for taking time out of your busy schedule to talk to me, have a great and successful year!!!


// Old Time Rock

// Live Favorites