03/05/2023
Ως ακροατής, για να πιάσει κανείς την αύρα ενός σημαντικού άλμπουμ γεννημένου οποτεδήποτε μέσα στην «εποχή του ροκ» (1955-1990), απαιτείται εξάσκηση, μικρή προκατάληψη και αντιστρόφως μεγάλη προσοχή (το να «ξέρεις νότες» φωτίζει επίσης αρκετά διαφορετικά το άκουσμα).
Όταν όμως ο ακροατής έχει υπάρξει και αυτοπρόσωπος δέκτης αυτής της αύρας, εάν δηλαδή ήταν εκεί όταν τα τραγούδια του μετέπειτα καθιερωμένου δίσκου πρωτοακούγονταν στις καφετέριες, πολιορκούσαν το μυαλό στις ντίσκο, στα μπιλιάρδα και στα ραδιοκύματα, γράφονταν σε κασσέτες και κυκλοφορούσαν στους διπλούς δίσκους επιτυχιών λίγο πριν τα Χριστούγεννα («ο δίσκος που διαφημίζεται στην τηλεόραση»), τότε είναι πολύ λιγώτερο ανύποπτος και αμερόληπτος.
Γιατί στην περίπτωση αυτή, ο ακροατής, πριν καν συγκροτήσει κατασταλαγμένα ήθη ακρόασης, έχει βιώσει το εκάστοτε «κλασσικό» άλμπουμ πρώτα και πριν απ΄όλα ως κομμάτι από το σάουντρακ της ζωής του.
Αυτή περίπου είναι η συνθήκη μέσα στην οποία η γενιά των 40plus ξαναεπισκέπτεται τα κομμάτια του "Boys And Girls" του 6ου στούντιο άλμπουμ του 40χρονου τότε πρώην frontman των Roxy Music, που κυκλοφόρησε αρχές καλοκαιριού του '85 και απέκτησε διαστάσεις θριάμβου -ιδίως στην Ευρώπη - τον ίδιο χειμώνα.
Στο χρονικό εκείνο σημείο, ο δανδής των διαλυμένων απ΄το '82 Roxy Music έτεινε να γίνει μια ελίτ υποσημείωση για τα μαζικά ακούσματα. Μετά το "Avalon", η μουσική γενιά είχε αλλάξει, τα πρότυπα ελαφρύνει και οι ποπ περιστροφές κυριαρχούσαν στις δισκογραφίες όλων των «μεγάλων» των '70s. Και τότε ήρθε το "Live Aid". Η τηλεοπτική προβολή του, σε (έστω πετσοκομμένη) μαγνητοσκόπηση τον Αύγουστο του '85 από την ΕΡΤ, έγινε σε μια νύχτα ένα πολιτισμικό ξέφωτο για όλα τα δημοφιλή είδη μουσικής. Μετά την εμφάνιση του Bryan Ferry εκεί, τα μουσικά περιοδικά -σε εύρισκαν χωρίς να τα αναζητήσεις, σε κάθε περίπτερο- και το «Μουσικόραμα» (η εβδομαδιαία τηλεοπτική λιτανεία για το τί ακούγεται παραέξω), έβαζαν συνεχώς φωτογραφίες του εξωφύλλου και του ίδιου του Ferry (με τον καπνό απ΄το τσιγάρο να αιωρείται) δίπλα στου Sting, του Phil Collins, του Jagger και της Tina Turner.
Αυτό που είδαμε εκείνον τον Αύγουστο ήταν έναν πανύψηλο τύπο (με δίπλα του τον David Gilmour των Floyd στην κιθάρα) να ερμηνεύει μορφάζοντας με μισόκλειστα μάτια, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε, χωρίς να μπορούμε να καταλήξουμε: είναι επειδή η φράντζα του κρύβει το ένα μάτι ή επειδή είναι θολωμένος από τις εκδηλώσεις λατρείας των γυναικών στις πρώτες σειρές; Το ποζάρισμα και η φωνητικές του ακροβασίες είχαν αρκετή ηδυπάθεια για να προμηθεύσουν κάθε θηλυκό άνω των 15 με φαντασιώσεις ανδρικής ωριμότητας και συγχρόνως να κάνουν κάθε αρσενικό τηνέϊτζερ από την Ομάχα μέχρι την Οσάκα που ψαχούλευε τα ροκ αντανακλαστικά του να φτύνει κάτω με ζήλια και να ψάχνει ν' ακούσει το συντομώτερο δυνατό Twisted Sister (αναλόγως της βαθμίδας της ακμής του) ή Wipers (αν περνούσε φάση "καλύτερα μόνος και loser") για να έρθει στα ίσα του.
Το στυλ και η δημοφιλία "Boys And Girls" εκτοξεύθηκαν γρήγορα, γιατί το άλμπουμ ακουγόταν παντού. Στα πειρατικά ραδιόφωνα, στις ντισκοτέκ πριν την έναρξη του προγράμματος, στις καφετέριες -με τις παραταγμένες απ΄έξω σα γύφτικα σκεπάρνια XT- που έβαζαν στα πατάρια τους βιντεοκασσέτες με τα «καινούρια». Ήταν ο ήχος της εποχής. Ακαταμάχητα ποπ για να σου βάλει λίγο χορό στο αίμα, με μια πρέζα ροκ για να μην τον αγνοήσεις. Πεντακάθαρος, ερωτικός, μεθυστικός.
Βιτρίνα του ένα τραγούδι - οπτικοποιημένο όνειρο, το "Slave To Love".
Oι Van Zant επανασυνδέθηκαν και κυκλοφόρησαν ένα ακόμη νέο...
Στις 20 Σεπτεμβρίου οι Nightwish κυκλοφορούν νέο δίσκο με τί...
Ο Blaze Bayley γιορτάζει 30 χρόνια από την ένταξη του στους Iron...
Την μεγάλη επιστροφή κάνουν οι Αμερικανοί Linkin Park με νέ...
Στις 15 Νοεμβρίου κυκλοφορεί το "Lost Tapes Vol. 2." από το...