
Αφιερώματα
13-04-2025
The Cross: Ο πόθος του Roger Taylor των Queen
του Φώτη Μελέτη
"Πάντα ένιωθα τραγουδιστής. Με τους Queen έχω τραγουδήσει όλες τις αρμονίες, για πολλά χρόνια. Και στις συναυλίες τραγουδούσα σε κάθε τραγούδι, τουλάχιστον τις αρμονίες, και σε ορισμένα τραγούδια, όπως το "I'm In Love With My Car", τραγουδούσα ούτως ή άλλως το βασικό θέμα, ο οπότε αυτό δεν ήταν καινούργιο. Το καινούργιο ήταν να βρίσκομαι μπροστά, να μην παίζω τύμπανα".
Τάδε έφη ο ντράμερ Roger Taylor των θρυλικών Queen όπου κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 συγκρότησε τους The Cross προσπαθώντας να εκπληρώσει ένα βαθύ όνειρο του, να γίνει frontman μιας ροκ μπάντας που θα έχει αυτός και μόνο τον πρώτο λόγο.
Το 1987, ο Roger Taylor καθώς και τα υπόλοιπα μέλη των Queen έκαναν ένα μεγάλο διάλειμμα από τις υποχρεώσεις τους. Συγκεκριμένα ο Freddie συνεργάστηκε με την Montserrat Caballé για να ηχογραφήσει το υπέροχο "Barcelona".
Ο μπασίστας John Deacon έμεινε στο σπίτι για να απολαύσει την οικογενειακή θαλπωρή ενώ ο Brian May, βασανιζόταν από συζυγικές διαφωνίες και παράλληλα αντιμετώπιζε την επιδείνωση της κατάστασης της υγείας του πατέρα του.
Εν αντιθέσει με όλα αυτά ο Roger Taylor αποφασίζει να σχηματίσει τους The Cross βάζοντας πλώρη για κάτι φιλόδοξο και στα τέλη Ιανουαρίου του 1988 κυκλοφορoύν το "Shove It" ηχογραφώντας ο ντράμερ των Queen σχεδόν όλο το άλμπουμ ο ίδιος.
Εν αντιθέσει με όλα αυτά ο Roger Taylor αποφασίζει να σχηματίσει τους The Cross βάζοντας πλώρη για κάτι φιλόδοξο και στα τέλη Ιανουαρίου του 1988 κυκλοφορoύν το "Shove It" ηχογραφώντας ο ντράμερ των Queen σχεδόν όλο το άλμπουμ ο ίδιος.
Ο Roger Taylor αρχικά αντί να χρησιμοποιήσει την τεράστια επιρροή που είχε συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια από τους Queen και να ζητήσει από φίλους μουσικούς να ενταχθούν στο νέο του συγκρότημα, ήθελε να ξεκινήσει από την αρχή δημοσιεύοντας μια διακριτική διαφήμιση στα μουσικά έντυπα του Ηνωμένου Βασιλείου αναζητώντας νέους μουσικούς για την μπάντα του χωρίς όμως η ανταπόκριση από τους συναδέλφους του, να είναι η επιθυμητή.
Βλέποντας ο Roger ότι αυτή η στρατηγική δεν απέδωσε τα αναμενόμενα πρόσθεσε ένα πιασάρισκο σχόλιο στη αγγελία αναφέροντας τα εξής: «Αν νομίζεις ότι είσαι αρκετά καλός και θέλεις να γίνεις σταρ, τηλεφώνησε σε αυτόν τον αριθμό».
Αυτή η ατάκα τελικά λειτούργησε, και ξαφνικά τόσο ο ίδιος όσο και ο στενός του συνεργάτης Spike Edney (με τον Spike, o Roger γνωρίστηκαν όταν ο Edney έπαιζε πλήκτρα με τους Queen στις περιοδείες τους) άκουγαν έναν σωρό κασέτες για να ανακαλύψουν τα νέα μέλη του συγκροτήματος. Έτσι, ο Joshua J. Macrae (τύμπανα), ο Clayton Moss (κιθάρα) και ο Peter Noone (μπάσο) ήταν οι τελικές επιλογές και μαζί με τον Roger και τον Spike γεννήθηκαν οι The Cross.
Ωστόσο, το "Shove It" ουσιαστικά ήταν μία σόλο δουλειά του Roger Taylor μιας και οι υπόλοιποι μουσικοί είχαν ελάχιστη συμμετοχή. Αξίζει να επισημανθεί πως το ντεμπούτο τους ήταν ήδη ηχογραφημένο όταν έκλεισε την συμφωνία με τους μουσικούς όμως, ο Roger προς τιμήν του, έκανε μία σπουδαία συναδελφική κίνηση πηγαίνοντας το συγκρότημα στην Ίμπιζα για να ηχογραφήσει ξανά κάποια μέρη, έτσι ώστε όλα τα μέλη να δικαιούνται δικαιώματα και οικονομικές απολαβές για το "Shove It".
Ωστόσο, το "Shove It" ουσιαστικά ήταν μία σόλο δουλειά του Roger Taylor μιας και οι υπόλοιποι μουσικοί είχαν ελάχιστη συμμετοχή. Αξίζει να επισημανθεί πως το ντεμπούτο τους ήταν ήδη ηχογραφημένο όταν έκλεισε την συμφωνία με τους μουσικούς όμως, ο Roger προς τιμήν του, έκανε μία σπουδαία συναδελφική κίνηση πηγαίνοντας το συγκρότημα στην Ίμπιζα για να ηχογραφήσει ξανά κάποια μέρη, έτσι ώστε όλα τα μέλη να δικαιούνται δικαιώματα και οικονομικές απολαβές για το "Shove It".
"Shove It"
Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1988 και δέχθηκε αρχικά τα αρνητικά πυρά από θαυμαστές και κριτικούς για τον ήχο του "Shove It" καθώς δεν ανταποκρινόταν καθόλου σε οτιδήποτε είχαν κυκλοφορήσει οι Queen τα τελευταία χρόνια.
Πράγματι, στον δίσκο υπάρχει μια δυνατή μίξη χορευτικών και ροκ ρυθμών σε ενοχλητικό βαθμό με μερικούς από τους στίχους να ακούγονται εξίσου ενοχλητικοί και σεξιστικοί όπως το άθλιο "Love on a Tightrope (Like an Animal)" καθώς και το αντίστοιχο "Rough Justice" που θυμίζει το Ghostbusters.
Πράγματι, στον δίσκο υπάρχει μια δυνατή μίξη χορευτικών και ροκ ρυθμών σε ενοχλητικό βαθμό με μερικούς από τους στίχους να ακούγονται εξίσου ενοχλητικοί και σεξιστικοί όπως το άθλιο "Love on a Tightrope (Like an Animal)" καθώς και το αντίστοιχο "Rough Justice" που θυμίζει το Ghostbusters.
'Ενα από τα τραγούδια που ξεχωρίζουν είναι σίγουρα το εθιστικό, "Heaven For Everyone" στο οποίο η φωνή του Freddie Mercury απογειώνει το κομμάτι (στην αμερικάνικη έκδοση το ερμηνεύει ο Roger Taylor) ενώ ξεχωρίζει και το "Feel The Force" όπου ανακαλύπτεις σε μερικά σημεία το πνεύμα των Queen των '80s.
Στο "Love Lies Bleeding (She Was A Wicked, Wily Waitress)" συμμετέχει ο Brian May όπου δίνει ρεσιτάλ και στο οποίο τα credits περιγράφονται ότι σαμπλάρονται οι αρμονίες του "Bohemian Rhapsody" και οι κιθάρες από το "Flash".
Το "Stand Up For Love" βαδίζει σε παλιομοδίτικο rock n' roll τέμπο που ακούγεται ευχάριστα χωρίς φυσικά να είναι κάτι το ιδιαίτερο όπως και το μέτριο "Contact" όπου και στις δύο συνθέσεις ξεχωρίζουν τα πνευστά του πολυτάλαντου Gary Barnacle (The Clash, Positive Noise, Stray Cats, Ruts D.C).
Το πρώτο σινγκλ από το άλμπουμ ήταν το "Cowboys And Indians" που κινείται σε ένα pop-dance ύφος, το οποίο έφτασε στο #74 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το ίδιο το άλμπουμ, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1987 από την εταιρεία Virgin Records του Richard Branson, έφτασε στο #58, αν και η κυκλοφ&o
Ροή

Joe Bonamassa: Νέο άλμπουμ τον Ιούλιο
29-04-2025

Daughtry: Ακούστε τη νέα εκρηκτική σύνθεση!
29-04-2025

Def Leppard...Let's get Rocked
28-04-2025